Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester


Blomstogbier

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er vi i JUNIIII folkens :D!! weee!

 

Ikveld føles magen sprekkferdig ut igjen.. Ikke særlig behagelig! :/

 

Også lurte jeg på en ting. Jeg har lyst å abonnere på et blad nå når jeg blir mamma. Da er det "Mamma" eller "Foreldre og barn" som e aktuelle. Det er vel ikke flere i den kategorien? Det jeg lurte på er hvilke erfaringer dere har med disse bladene? Hvilke er best? Hvorfor? :) Jeg har lyst til å få med meg tips og triks.. pluss selvfølgelig reportasjer fra dagliglivet osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, kom ut en blodklump! 0,5 cm i diameter :o Er det farlig? Helt mørkerød/sort. Æsj, virket nesten som kjøtt :P Koagulert?

Endret av Blomstogbier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville ringt aa hört.

 

kom litt smaablodig slim her istad, saa noe skjer da iallefall. ligget vaaken mye i natt med fölelsen av at babyen stanget med hodet mot mormunnen eller noe.... kjentes iallefall slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå håper jeg bebbisen min holder seg inne til tirsdag.. ivertfall til mandag når jeg faktisk skal legges inn. Så kan de på føden ha kontroll med hva som skjer med meg og avgjøre selv ;) Nesten så jeg tror det er urinlekkasje. At jeg kanskje ikke kniper godt nok igjen og at siden babyen trykker hardt nedover nå så har det kanskje med det å gjøre?!?

Det rant litt mellom beina imorges da jeg stod opp også.. men da var jeg jo igjen tissetrengt ;)

Huff, ekkelt... men vi deler jo alt her så :D

 

Blodklump Blomstogbier?!? Aaaaner ikke hva det er skal jeg innrømme! har du snakket med føden om det idag enda?

Fortell oss hvis du ringer føden da? hadde vært greit å vite hva slike ting er egentlig :huh:

 

Nå: frokost. Halvstekte rundstykker med et tjukt lag med smør og et diiigert glass o`boy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt, de virket ikke videre bekymret for det altså! Så sikkert normalt :) !

Hender vel ting levrer seg der oppe :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt avhengig av sjokolade melk :D drikker flere glass om dagen.

 

Mavat: Rosa og turkis kommer ikke inn her heller. Og sånne veldig feminine ting som blonder, eller sikkert gjennomsiktige gardiner. :D

Det så overhodet ikke bra ut i huset når vi traff hverandre, militæreffekter og audibilder var pynten. Gardinene var noe mora hadde hengt opp.

Men underveis i renoveringa så blir jo alt nytt, og da har det vært noen diskusjonet.

Han har planlagt mange av romma som singel, og nå har han måtte tenke familie-løsninger.

Det kan være litt slitsomt at han er så opptatt av hva som kommer inn i huset, men når jeg ser i enkelte interiørmagasiner, så kan jeg jo ikke forstå at den veldig macho-mannen er komfortabel der han sitter blandt sukkersøt pynt og blonder :D

 

Blomsterogbier: ville nok ringt føden og hørt med de. En stor klump med blod høres jo ikke så bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå må jeg stå opp :)

Har egentlig mye å gjøre idag, men det er så fint vær, så jeg tror at jeg og 5 åringen skal reise til en plass i byen hvor de har dyr. Så kan vi kjøpe en is, leke og mate dyra. :)

Må vel kjøpe meg noen kjempe bestemorstruser idag jeg oxo da :D

 

Og det skulle absolutt vært vasket litt her... Får ta det litt senere idag kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Her hos meg går det i rosa-romantisk, hehe :) Husker jeg sa før UL at om det ble en gutt jeg skulle ha, så kanskje jeg burde tone litt ned, men om det er jente er det jo bare å kjøre på :) Egentlig hadde jeg vel ikke klart å rydde bort rosa duker osv uansett, men nå er det ekstra greit :P

 

Og nok en gang, så er jeg skikkelig rar på det der. Er glad i rosa som dere skjønner, men vil aiikavel ikke ha FOR mye rosa til bebisen :P Men det har jaggu blitt endel allerede.... Min første tanke er jo at det HAR skjedd at de tar feil på ultralyd, og det vil ikke gjøre meg noe som helst om hun plutselig er en gutt alså, men da er det kjipt med rosa helsetepper, rosa kjoler, rosa bodyer og rosa alt :P Og selv om jeg ikke planlegger flere barn, enda, så er det koselig med gjenbruk om det skulle bli aktuelt :)

 

Men nå må jeg løpe til frisøren :) Får besøk av noen venninner senere, så kanskje jeg skal surre meg til å bake noe enkelt også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i det dere skriver om å flytte inn i en ungkarsbolig. Jeg gjorde det samme for tre år siden. Det var ikke så maskulint som det du beskriver, junimage, men det var jo ikke akkurat min stil heller.

Vi har pusset opp og kommet fram til kompromisser som vi begge er fornøyde med, men av og til så irriterer det meg at han bryr seg så mye. Jeg er ikke helt vant til det fra min ekssamboer som bare ha meg kortet sitt og ikke brydde seg om hva jeg fant på... Men, det er jo selvfølgelig hyggelig med en som bryr seg også, det er bare i noen tilfeller han kunne brydd seg littegranne mindre :)

 

I dag skal svigerfars 70 årsdag feires. Kan ikke si at jeg ser så veldig fram til det. Spesielt ikke i denne varmen. Dagen skal feires i Tønsberg, og det er litt over en times kjøring. Det er sikkert litt hysterisk, men for sikkerhetsskyld tar vi med oss fødebagen. Det er jo lov til å håpe :)

 

Håper dere andre har en fin dag!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totoaa, jeg har det som deg med babyklær. Er glad i rosa selv, og har en del rosa klær også, i alle fall sommerklær. Har tenkt at det ikke er så lurt å ha bare det til babyen, spesielt med tanke på at vi ønsker en til om to-tre år. Likevel har det sneket seg inn fryktelig mye rosa her, så om ultralydene har vist feil, er det jammen ikke mye vi kan bruke. Ser for meg en veldig hektisk handlerunde på vei hjem fra sykehuset :)

 

Kos deg hos frisøren og med venninnebesøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er "vår" måned her jenter. Ikke lenge igjen å vente for dere! Ærlig talt hadde jeg jo aldri trodd jeg var ferdig nå, så helt rart å tenke på!

 

Vet det er vanskelig å nyte den siste tiden, men prøv å gjøre noe koselig sammen med dine nære og kjære.Plutselig er livet snudd opp ned, nattevåk, brystspreng, amming, trøtthet, bekymringer og barseltårer blir det man har mest av for en stund ;)

 

Her er formen min på oppadgående rent fysisk men den bittelille gutten vår er trøtt og slapp, sover for mye og vil ikke spise så mye. Må derfor ha et streng ammeregime, men det er IKKE lett å vekke en sovende gutt som er så slapp. Hver 3 time er også herftig, for det tar gjerne 1 time å vekke, skifte på, amme, vekke og så prøve å gi litt fra sprøyte i tillegg. Da er det 2 timer til neste runde. Lite sammenhengende søvn på mor med andre ord... Håper det løser seg snart og at han vil spise mer. Merker at min produksjon påvirkes av at jeg stresser med dette, så det har minsket litt på melken det siste døgnet (det er jo nå det skal virkelig øke). Jadda, sånn er min boble nå for tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junimage; Jeg digger sjokomelk selv. Sitt med det AKKURAT NÅ :D NAAAM!

 

Leb76; Jeg kjenner meg SÅNN igjen. Jeg leste opp det du skrev, til samboeren min.. Da sa han "Hun beskriver jo deg hun" !! HAHA :P

 

Her skal leiligheta vaskes idag! Også må jeg få pakka litt i bagen min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff 2010mamman, det er ikke bare greit å føde for tidlig. Er det ikke noe med at de har vanskeligere for å suge oxo?

Husker at hvis det bare var småting som gikk feil med amming, så begynte jeg å gråte. Og jeg hadde egentlig en gutt som spiste godt. Så skjønner at det er lett å ta til tårene. Hormonene blir ikke borte selv om fødselen er over. Og bekymringene blir bare flere.

 

Totoaa: nyt frisørtimen, det er deilig å ordne før fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere babyer på gang her da? 1.6 og greier :D Ikke baby på gang enda her da, men håper det skjer snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jenten vår kommer i morgen på termin :) Kjenner jeg blir litt stresset pga alle disse tegnene, vil bare holde henne og vite at alt er bra. Ganske hormonell dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff 2010mamman, det er ikke bare greit å føde for tidlig. Er det ikke noe med at de har vanskeligere for å suge oxo?

Husker at hvis det bare var småting som gikk feil med amming, så begynte jeg å gråte. Og jeg hadde egentlig en gutt som spiste godt. Så skjønner at det er lett å ta til tårene. Hormonene blir ikke borte selv om fødselen er over. Og bekymringene blir bare flere.

 

Totoaa: nyt frisørtimen, det er deilig å ordne før fødsel :)

 

Jeg fødte ikke for tidlig (uke 39+0 el 39+1 avhengig av hvordan du teller) men han er så liten så det kan være grunnen til at han er litt slapp. Han suger i grunn bra når han er våken, men ikke så lett å vekke han :) Veldig frustrerende når ting ikke vil gå på skinner, men vi får håpe og tro det ordner seg! Han er frisk og fin, så det går nok fint :) Må bare prøve å beholde roen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jenten vår kommer i morgen på termin :) Kjenner jeg blir litt stresset pga alle disse tegnene, vil bare holde henne og vite at alt er bra. Ganske hormonell dag ;)

Skjønner hva du mener! Man får tegn, og så går man bare og venter, og så skjer det ingenting :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk definitiv slimproppen i morges. ;) ingen tvil om hva det var liksom hehe.

Har hatt mye nedpress også. Merker ikke noe mer tegn enn normalt enda. bare litt sånn dagen før mensen opplegg, men det har jeg hatt før.

Fikk beskjed fra føden at nå må jeg pakke baggen, så da er det min oppgave i dag. Skal inn på UL mandag, så får se hva de sier da :D

men spennende og kjenne at det faktisk er noe på gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2010mamman: Nei det stemmer det, var helle som fødte for tidlig. Blandet dere jeg nå :)

Ja hvis han er liten så blir man jo ekstra stressa på dette med mat oxo. Men det går seg nok til etterhvert, tar jo litt tid å funne rutinene på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Junimage. Ja, det går seg til. Gleder meg til han blir litt større og litt mindre sårbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppdateringer fra deg 2010 mammaen :) tror jeg kommer til å ha hendene fulle og ikke være så flink å oppdatere etter fødsel Hehe :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en baby som sover hele tiden og storebror er borte i helgen så det blir tid til litt pc :) Etterhvert blir det forhåpentligvis en kvikkere baby som tar hendene mine :) Må jo passe på dere også fremdeles når det er så mange som venter. Tipper at om et par uker er det tynnet godt ut i rekkene her inne ;) Spennende å følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

En dag eller to borte og det er 61 nye poster her:)

 

Skal vi se- jeg abonnerte på både foreldre & barn + mamma sist; beholdt mamma og sa opp det andre. Nå leser jeg også kamille mor&barn. Er fornøyd med de to. Syns f&b er helt greit, men det har vært så mye rart med testene og sånt at jeg gadd ikke mer.

 

Jeg kjenner meg igjen med dette med mat ofte, lite søvn og trøtt barn. De utvikler ikke regulering av sult før i uke 37-38, så her må det også mat til hver 3 time. Lillegutt sover tungt på dagen og vi kan bruke lang tid på å få han våken nok til å spise. Bruker ikke sprøyte her siden han får i seg nok, men vi må veie ofte.

Største problemet hans er at han dytter opp tunga og stenger dermed veien for maten. Så blir han maks frustrert og vræler til.

 

Jeg har også sett at han har et stort sugebehov, men har vært tilbakeholden med smokk. Men i natt så ammet jeg hver 2 time og det var så åpenbart at vi tok sjansen. Det ser ut til at det kanskje har hjulpet han litt med tunga- har koblet seg på mye lettere idag. Bruker lanolin salve hele tiden; liker best den til apotek 1- den er ikke så tykk og seig som purelan eller den andre. Hadde 1 tube, men kjøpte 2 til igår- en til stelleveska, en på soverommet og en i 1 etg:) er sår, men det går greit foreløpig.

 

Fra og med imorgen blir det litt roligere for meg- igår var det masse ærend, veiing og henting av ny bil som gjaldt og idag tok jeg et skikkelig rydderaid her i huset. Var så deilig å kunne fyke rundt og ikke bli sliten av magen. Nå ser huset ok ut og jeg kan roe litt mer ned :) har også fått vasket masse babyklær siden det ikke var klart før fødselen.

 

Kjøpte litt i str 44 igår; alt er for stort for lillegutt. Men gidder ikke kjøpe for mye heller, bedre med mer i str 50. Pluss str 44 er det få som har noe særlig av- ble newbie fra kappahl som jeg fant.

 

Fikk tatt opp litt på loftet og fant en del ting som et greit å ha nede. Tok også ned vuggen- den skulle egentlig stå i 1 etg for dagsoving, men så plutselig at det mangler ett hjul (ikke krise) og noen plastduppedingser som dessverre er helt nødvendig. Så nå er jeg litt rådvill..

 

Og jo lillegutt har fått navn; Philip :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til jentene på haugen - blir spennende å følge med nå :D

 

har fått meg et par nye sommerklær i litt romslige størrelser, må si jeg gleder meg til å gå med dem etter fødsel. men fødebagen er alt pakket, der er det fremdeles litt mammaklær som tåler en støyt ;) får pynte meg når jeg kommer hjem fra føden.

 

spennende lesing, helle :) nyt tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...