Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester

Anbefalte innlegg

først.. kjære deg norwegianchick.. jeg håper virkelig dette bare va et idiotisk blaff fra samboeren din!! Men TENK bare å SI noe slikt til en høygravid da?!? Hvordan går det nå da? har dere fått snakket sammen? :(

Sitter i sykehussenga med snuppa liggende i "boksen"/senga si. Idag er tydeligvis økedag.. for hun puppet fra klokka fire inatt til syv imorges. Puhh.. litt sår nå ja :(

Jeg er vanvittig glad for at halsbrannen er borte. MEN... må nok holde meg unna brusen likevel.. for lillemor reagerer på kullsyren hun da får i seg via melka virker det som. Ikke uvanlig det da. Det voldsomme trykket nedentil er også borte, og nå har jeg ingen hemorrioder.. jippiii :) .. og ikke er jeg hoven der nede heller.

Verre er det jo såklart med et ks-sår, men det blir jo bedre og bedre. Må bare ære litt tålmodig ;)

Se her ja.. det var det jeg fikk tid til å skrive. Nå våkner hun.. og jeg er sååå trøtt. Får se om hun sovner igjen, så skal jeg også snike meg til en lur B)

Noen andre som har tenkt til å føde snart eller?!? :P

Fortsetter under...

samma her, skulle mer enn gjerne født i dag, men må nok smøre meg med tålmodighet. Virker ikke som jentene vil ut. Ny time hos jordmor i dag, men hun gjør ikke noe som fremskynder fødsel. Bare pratining.

Hadde håpet at ting skulle skje snart siden slimproppen gikk i helgen og jeg har hatt mensmurringer og div andre småting som antyder at noe skjer...men legen på sykehuset sa jeg ikke var moden..så får bare vente jeg. Heldigivs er varmen ute skrudd litt ned ^_^ ^_^

Deilig at det ikke er så varmt, men storebror vil på mc donalds å ha en is allikevel :D

Jeg må ha mer garn, har begynt på en kjole, så får prøve å gjøre den ferdig før hun kommer.

Og så skal gangen ryddes og skoskap monteres idag, klærne til storebror midlertidig på plass.

Og babytøyet må vaskes, nå har jeg endelig fått ned kommoden hun skal ha sitt i, så da er det bare å sette igang :)

Annonse

Gjest Totoaa

Håper det ordner seg for deg, norwegianchick :(

Jeg trodde faktisk fødselen begynte her en natt!! Våknet 00.45 med regelmessige rier (!) som varte i over tre timer! Men så fikk jeg sove igjen da, og våknet tidlig om morgenen i går uten verken tegn til flere rier eller bebis... hehe. Så ja, falsk alarm! Hun får fremdeles ikke lov å komme før tidligst neste fredag :D

Herregud så effektiv du er da, junimage! Jeg har nok med å sitte å ruge (lese til eksamen da, men etter det skal jeg ikke gjøre en dritt :P )

Endret av Totoaa

Åh, jeg er glad jeg verken har eksamen eller driver med flytting. Dere er råe!

Jeg har nok med bare å være til nå, føler jeg. Det kjennes ut som at jeg legger på meg 12 kg om dagen, og alt blir bare tyngre og tyngre. For bare noen dager siden følte jeg meg helt tipp-topp, så dette kom brått!

Kjenner jeg er litt misunnelig på dere som merker at det nærmer seg. Jeg har ingen tegn, og har heller ikke hatt masrier eller noe sånt, så jeg aner ikke hvordan det kjennes ut. Legen rådet meg til å gå i trapper, så kanskje jeg burde gjøre det i dag, selv om det ikke frister...

Og til deg, norwegianchick, jeg håper samboeren din innser at han er midlertidig utkoblet, og at det ordner seg for dere raskt!

Mannen er jo så flink og jobber døgnet rundt med soverom, så jeg må jo bare bidra der jeg kan. Husk at vi bor i en byggeplass. En klebersteinsovn i deler i stua (den kom i jan/feb) men har ikke blitt prioritert enda. For først må det bores hull til røykrør og limes opp stein på muren, så den får bare ligge.

Gangen er et eneste kaos, har akkurat kvittet oss med et antikk speilsett som har stått der, for å få plass til vogna :) Det henger, ligger slengt klær overalt, så igår fikk jeg mannen til å fjerne en dagtank til den gamle parafinovnen (som ble fjernet fra stua i nov :) ) Sånn at vi kan lage et midlertidig klesskap der. Og få opp skoskapet så blir det straks litt mer ryddig i kaoset vårt.

Jeg er egentlig kjempe ryddig og hater rot, har innsett at jeg har funnet meg en mann som lagrer og sparer på alt og da blir det kaos oxo. Han trives med å ha det sånn, mens jeg føler meg kvalt. Så det er en gradvis prosess å finne en løsning som passer oss begge.

Gleder meg litt til garasjen hans står ferdig, for da er det bare å bære ut alt skrotet hans dit. Altså ledninger, matrial avkapp det kan være kjekt å spare på, verktøy (han har like mye som en middels stor bedrift) bildeler, og alt annet som ligger å flyter.

Så kan vi bo i et normalt hjem, med møbler og bilder på veggene :D

Han kom hjem, og ingen endringer skjer nå. Han er forberedt på å være en god pappa men har ikke de rette følelsene for meg. Jeg vet ikke hvor dette ender. Har gråtet konstant, og han sier at han må få ha panikk. Han er 34år og ingen barn fra før. Jeg trodde at vi hadde det vanlig jeg. Det er ingen andre inn i bildet, men han mener at jeg ikke er elykkelig med han (og akkurat nå har han helt rett). Vi er enig om at vi skal la ting bero, men kroppen spenner seg og jeg får ikke født selv om jeg har 2 cm åpning. Hatt regelmessige kynnere hvert 10 min uten noen smerter, de har gitt seg igjen i heke dag. Lurer på hvordan fødselen blir, vi har planlagt alt hjemme. Han har ikke ønsket dette barnet før nå. Nå er all usikkerhet rettet mot meg. håper d r kalde føtter som snur men..

Norwegianchick- for det første er det usselt.. skikkelig kvalmt sagt av ham.. eller av ham å vri det rundt som at det er din feil! Å si at han ikke tror DU er lykkelig med HAM! Du var vel sikkert lykkelig du.. inntil han begynte på dette?!? Lett for meg å si sikkert, men jeg hadde kastet ham på dør, sagt at han fikk ta hele pakka.. eller glemme hele greia. Du vil jo ikke være sammen med en som ikke vil være sammen med deg?!! Brutalt sagt, men. Han der høres ut som en skikkelig god gammaldags "dirtbag" spør du meg! Nei, vet ikke helt jeg altså. Men det må være noe av det verste sorten situasjoner man kan komme opp i det du er i nå :(

Nå har jeg og lillemor kommet hjem. Ingen forventet oss hjem, så det er i grunn ganske rotete her. Det nye soverommet vårt er ikke klart, så du er ikke alene om å bo i oppussing Junimage ;) Siden ingen hadde trodd vi skulle ville komme hjem før til helgen, så har ikke mannen funnet frem og satt sammen sprinkelsenga heller. Så han begynte på den isted.. men gjett hva?!? Det mangler en hel pose med muttere til den!! :huh: Det betyr bare at lillemor må sove i vogna et par døgn, til vi får kjøpt ny seng eller funnet den posen med muttere. Men HVOR vanskelig er det ikke å finne den posen midt oppi masse andre materialer her pga oppussing og bygging da?!? Vel, vel... det tar jo ingen skade å sove i vogna altså. Hun ligger der nå, men likevel.. følte liksom at ingenting var på stell her nå jeg :( Vet at mannen har hatt fullt opp her hjemme også, med de andre barna og oppussing.. og han har jo vært på sykehuset hver dag halve dager også, så det er ikke det, men.. :( Vi får vel koke sammen noe imorgen her. Finne ut rekkefølgen av hvordan vi løser dette. Nytt soverom først, så sprinkelseng, rydde i materialer... osv, osv.

Nei, nå må jeg legge meg hvis jeg skal orke ammingen inatt, våkne tidlig og være litt opplagt med lillemor og resten av familien B)

Håper dere finner posen med muttere! og kjedelig at ting ikke er i orden når dere kom hjem.. jeg hadde sikkert blitt både lei meg og sur.. men du var kanskje litt forberedt på det? Lykke til med resten av oppussinga :D

Hehe... nei, jeg ble selvsagt ikke sur. Han har stått på som bare det for å få ting til å gå rundt hjemme han. Og så er det jo faktisk ingen krise at hun sover i bagdelen av vogna til det løser seg innen kort tid. Klart man er mer touchy når man både er gravid eller nettopp har født.. merker jo det jeg også. Men det er jo faktisk dårlig gjort av meg om jeg skulle blitt sint for noe slikt synes jeg da. Hadde han bare sittet på rumpa hele tiden mens jeg var på sykehuset så.. DA hadde jeg nok fått sagt mitt ja! Men det er noe helt annet!

Annonse

Er så leiiii av denne ventingen! 9 dager til termin, men jeg regner liksom med at ting starter før. Fødte på termindato forrige gang, og i mitt enkle hode har jeg liksom laget meg et bilde av at jeg slipper å gå helt ut - og i allefall ikke over... Kjenner på hver lille vondt, ubehag eller endring i form/ humør, klarer liksom ikke la være å være utålmodig... Nei, får bare prøve å minne meg selv på at jeg må nyte tiden jeg har for meg selv, at jeg kan ta laaange dusjer og hoppe inn i bilen med kun lommebok og mobil. Flere som er litt utålmodige?

Slenger meg også på tråden :) Har 19 dager igjen til termin, og storebror kom 14 dager før så er utålmodig allerede!

Gratulerer til alle dere som har født!! Herlig å ha de små på utsiden :) Virker som om det er raske fødsler som er tingen for tiden, bestiller det jeg også ;)

Jeg har termin 26. Juni.. Noen som har seinere?

8 dager til termin her, jordmor sa i uke 36 at hun trodde jeg skulle føde før tiden. Så nå syntes jeg at jenta mi kan komme... Men ser dårlig ut! Eneste tegnet er at hun er veldig langt nede, kjennes ut som hodet er på vei ut ;)

Prøver å tenke at jeg må nyte tiden, en føler jeg har gjort alt som trengs før hun kommer! Men får bare sette seg ut i sola, og prøve å nyte livet :)

Jeg har termin i morgen. Holder ut med mannen til dette er over uansett. Kan ikke kaste han på døren dagen før termin. Jeg bor hos han! Jeg har ingen familie og venner bor langt bort. Dessuten stiller han opp under fødselen tror jeg i alle fall :D Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte men jeg håper det er panikk som snakker..

Heihei!

Jeg har ikke skrevet mye her, men har lest hvert et innlegg og fulgt med dere gjennom frustrasjoner, gleder og fødsler :)

Gratulerer til alle som har fått og lykke til til de som gjenstår!

Føler med deg, Norwegianchick. Må være helt forferdelig å komme i en slik situasjon, spesielt nå.. Enig med ønsker3gull her ja! Dårlig gjort å legge det over på deg!

Huff, misunner ikke dere som kommer hjem til rot og oppussing, har prøvd å få gjort unna mye av det før fødsel hos oss, men gjenstår en del.

Selv ligger jeg nå på barselhotellet på St. Olavs med et sovende lite gryn som ble født 6.6.13 kl 04.40. 4 dager over termin. Jeg fikk min første for drøyt to år siden en dag før termin og hadde som flere av dere andre forventninger om at jeg denne gangen ville få litt før, så ventetiden har vært VELDIG lang! Med bekkenløsning og dårlig form har det vært enda verre å vente...

Har deppa mye og bekymret meg for fødsel, etter en 1. Fødsel på 75 timer!

Men: her kommer solskinnshistorien :)

Onsdagskveld 5/6 hadde jeg egentlig sluttet å håpe på spontan fødsel og begynt å basere meg på overtidskontrollen på fredagen. Etter litt kos med mannen endte vi opp med litt sex (som vi har prøvd ca annen hver dag før dette i håp om å få igang fødselen...) men regnet med at det bare ville føre til litt kynnere som vanlig... Ca kl 1 våknet jeg for 3. Gang og kjente de velkjente kynnerne, men denne gangen var det litt vondere.. Ble liggende å kjenne litt før jeg fant ut at jeg måtte prøve å ta tiden litt... Fram til kl 2 fikk jeg jevne rier på 1,5 min med ca 4-6min mellom, disse tok seg litt opp og ble vondere, så da fant jeg ut at jeg kanskje skulle vekke mannen.

Vi bor ca halvtimes kjøring til sykehuset og min mor skulle komme å passe storesøster hjemme hos oss om det skjedde noe på natta, hun bor også en halvtime fra oss.

Etter å ha vekket mannen og fortsatt å ta litt tid mellom ble det klart at de kom tettere ved bevegelse, men holdt seg hele tiden på 1-1,5min varighet. ringte min mor ca halv 3 og hun var hjemme hos oss ca 45 min senere...

Hele tiden ble riene vondere og jeg ringte føden og fikk klarsignal på å komme nedover.

Etter litt organisering kom vi oss avgårde og parkerte vel på sykehuset ca 04.10.

I bilen spøkte jeg og mannen med at jeg ikke ville høre det fra jordmor om hun fant ut at åpningen var mindre enn 5cm når vi kom inn, det hadde bare vært deprimerende.. I tillegg fantaserte vi om at vi kanskje innen kl 12 neste dag hadde en baby i hendene :)

Riene var da blitt skikkelig vonde og de kom ofte, var litt tungt å komme seg fra bilen og opp til føden (i 5.etg) men med "stopp for å henge på mannen under riene" så kom jeg meg gående fram.

Vi ble tatt imot og sendt inn på en fødestue. Snakket litt og fikk beskjed om å kle av meg så vi kunne sjekke åpning og ta en ctg.

Babyen hadde det bra og åpningen var på 5-6cm heldigvis :) relativt fornøyd med det så jeg for meg at det ville være over om noen timer om jeg var heldig. Det var veldig vondt og jeg visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av meg.. Hvordan skulle jeg ligge/stå?! Ble stående på alle 4 i senga og jordmor foreslo en saccosekk som jeg kunne ligge over.

Det ville jeg prøve, så gikk d en liten stund og jeg begynte å kjenne behov for å trykke.

Jordmor ville da sjekke ståa og jeg la meg igjen på rygg så hun fikk kjenne. Det var det rimelig klart og jeg fikk omsider trykke. Etter en liten stund (hadde maks 10 pressrier) var hun ute. En helt vill opplevelse. Hun var ute 04.40, under 30 min etter jeg gikk inn på fødestua... Jeg rakk jo hverken badekar eller å bestemme meg for fødestilling..

Noen pyntesting var det som skulle til før jeg "hoppa" inn i dusjen ca 1time etter fødsel...

Klarer enda ikke å forstå hvor "lett" denne fødselen var i forhold til min 1. Hvor jeg var helt i ørska lenge etterpå og brukte over 6uker på å bli noe i nærheten av meg selv... Det var vondt selvfølgelig og jeg håpa inni meg at det skulle gå fort, men så fort hadde jeg aldri trodd at d skulle gå..

Nå sitter jeg her med ei nydelig lita skrukkejente :) 3340g og 48cm

Gratulerer, MBSS! Kos dere masse :)

Så bra at du slapp lettere unna denne gangen, i forhold til første gang.

Ingen fødsel å melde om her, to dager på overtid...

Litt endringer er det, i dag har det kommet noe slim, og i går føltes det som at det kom fostervann et par ganger. Det var mer tyntflytende enn utflod, og tiss var det ikke (herlige detaljer).

Hvis man tror man lekker fostervann, bør man ringe føden da? Og evt når - når man lekker mye, eller uansett?

Det kom bare litt et par-tre ganger hos meg.

Gratulerer MBSS :) godt å høre at det 2 gangen kan være en bedre opplevelse enn første. :)

Ingen tegn her heller, ingen slim, bare litt utflod men det har jeg hele tiden uavhengig av graviditet. Lite bevegelse i magen, bare litt nå og da, men tar seg ofte opp om kvelden.

Kynnerene pleier oxo å komme mer til kvelden, men bekkenet verker da.

Gikk på burikken idag, og det kjente jeg jo etterpå. Har blåst opp og ordnet med en sånn vannsklie for storebror i hagen idag. Han og nabojentene har kost seg kan man trygt si :D

Ordnet med kurven til lillemor, og sortert og satt på klesvask med babytøy. Vi har enorme mengder klær fant jeg ut. Har arvet masse, og har jo kjøpt litt selv oxo.

Nå har jeg tvunget mannen til å rydde litt i yttertøyet sitt, han har fortsatt jakker fra han var 18-20 år, pluss alt han har kjøpt siden det (er nå 34) men han blir nesten sint når han må kvitte seg med noe, har så vanskelig for å kvitte seg med ting.

Tror han har noe nærmere 30 jakker hengende rundt overalt. Arbeidsjakker, mcjakker, bomberjakke han kjøpte for 13 år siden, olajakke som er enda eldre, skinnjakke som var altfor stor. OMG skjønner ikke hvorfor det er en diskusjon engang. :D

Haha junimage, kjenner meg veldig igjen! Her har mannen fortsatt klær fra han gikk på ungdomsskolen! Hehe, har jobbet i mange år med å få han til å innse at man ikke trenger 50 sorte t-skjorter og fæle bahamasskhorter som han aldri bruker uansett. Heldigvis er vi kommet litt lenger enn dette nå da, men nå har vi vært sammen i 10 år, så vi begynner vel å bli litt enige om ting ;)

Her er det foreløpig ikke noe tegn på fødsel :( men vi har gjort klart alt til babyen, klærne er på plass i kommoden, sengen er redd og hengekurven er nettopp fått madrass og kommet opp. Bilstolen er på plass i bilen. Så nå må jeg bare pakke ferdig fødebaggen og ha huset ryddig og rent så er vi klar:) 11 dager til termin i dag, selv om jeg er veldig utålmodig så håper jeg han venter til søndag, så vi slipper å stå i kø for å komme forbi nordsjørittet i morgen.. :/ det blir kjedelig det :)

Gratulerer, MBSS! Kos dere masse :)

Så bra at du slapp lettere unna denne gangen, i forhold til første gang.

Ingen fødsel å melde om her, to dager på overtid...

Litt endringer er det, i dag har det kommet noe slim, og i går føltes det som at det kom fostervann et par ganger. Det var mer tyntflytende enn utflod, og tiss var det ikke (herlige detaljer).

Hvis man tror man lekker fostervann, bør man ringe føden da? Og evt når - når man lekker mye, eller uansett?

Det kom bare litt et par-tre ganger hos meg.

Tror jeg ville ringt føden å hørt hvis du tror du lekker fostervann! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...