Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oiii, dt var høyt blodtrykk, Makuahines :huh:

Ja, men tydeligvis ikke høyt nok til at de gjør noe med det.. Kan ikke skjønne at det er sunt for verken meg eller babyn jeg men!?! Gleder meg til å bli ferdig ja, og håper det går ned etter fødsel :)

Her varierte det ja, men ditt hørtes vel ganske normalt ut blomsterogbier?? Mulig jeg tar feil da.. :)

Mitt har detti hele tiden, samme med hb, men nå har det liksom nådd all time low.

Makuahines: nei tror ikke jeg skal sammenligne med ditt nei :D

Annonse

Ja, det er vel i allefall ikke i faresonen :P Det er høyere enn hva som har vært vanlig for meg tidligere, men jeg har gått opp endel og sånn. Men det har faktisk sunket litt i løpet av graviditeten, det er jo kjekt.

Men jeg vet ikke om ditt er så lavt at det er bekymringsverdig? Kanskje du skulle ringt legen og hørt bare. Jeg tror de pleier å være mest opptatt av høyt blodtrykk da?

Det var legen som målte det idag, hun virket ikke bekymret. Men jm målte det til ca det samme på onsdag, og det virket som hun syns det var lavt, og at det var godt jeg skulle til legen allerede idag, for å få fulgt det opp. Men legen hadde ingen planer om å følge det opp, så da ble jeg litt forvirret :)

Det er ikke farlig, kan bare være ubehagelig pga svimmelhet. Man skal ta det litt med ro for det kan være fort gjort å besvime. Så det er vel derfor legen mener at set ikke trengs å følges opp, at jeg bare må være flink til å ta det med ro.

Ja, fint å være her gitt. Bare det at tiden ikke kan gå raskt nok liksom :) Men jeg skal IKKE klage på det, jeg som vet når det skjer.. vet at flere av dere går og håper på at det skjer noe med dere snart. Det gjør jeg også. Jeg er kjempespent på dere!!

HB var på 12 idag, så bare to dager med Ferro-Retard-jerntabletter har tydeligvis funket. Jeg tror jeg skjønte tegninga da jeg syntes det var slitsom å bare løfte armene over hodet. Er vant til en HB på 12-13, så da merker jeg raskt at den er lav.

Blodtrykket mitt har alltid vært jevnlig lavt.. selv utenom graviditetene. Idag var det på 100/65.. og det er helt fint. Jeg har vært borti så lavt som deg Junimage, og det har gått helt fint for min del.. kanskje fordi jeg er vant til lavt blodtrykk. Men du skal nok være obs på svimmelhet ja. Men tror heller ikke du har faretruende lavt altså. Du må nesten kjenne litt på det selv, hvis du konstant er trøtt og vil sove, blir sliten av å holde et glass og slikt liksom.. hehe.. DA er det på tide å si noe til jordmor! Men har hørt at Farris kan hjelpe jeg? .. og å spise salt? noe som f.eks Makuahines IKKE skal ha i seg, fordi du har igjen tendens til svangerskapsforgiftning. Salter binder jo. Men apropos Makuahines.. hva med å dobbeltsjekke med en annen fødeavdeling angående blodtrykket ditt og spørre hva DE ville gjort? Jeg synes ikke det er illojalt.. det er jo du og baby som er viktigst!!!

Her brenner snart halsen opp av halsbrann :( .. og jeg er sååå tørst, og det eneste som hjelper.. er melk. Men melk drakk jeg tre glass av isted, og nå blir jeg nesten kvalm av tanken på det. Skulle gjerne ha drukket isvann.. men det gjør jo nesten bare halsbrannen bare verre!! :( Får håpe det forsvinner så fort gullet er ute av magen! Ja, jeg lurer veldig på hvordan hun er. Lurer på om hun faktisk ER så rolig som jeg synes hun er i magen, eller om hun spreller og skriker fælt når hun kommer ut. Vesla husker jeg, hun så ut som "sinnataggen". Illrød og sint, skrek og gråt om hverandre :D

Kynnerne kommer noe så aldeles tett her altså!! Ikveld skal jeg få klyster også.. og kan jo tenke meg at da får jeg enten en haug med kynnere eller modningsrier ;) Jaja... tarmen skal tømmes før operasjonen, så. Sånn er det bare.

Ønsker3gull: Var ganske lurt forslag det, kanskje jeg skal gjøre det.. Har time hos overlegen nå på onsdag, og da skal jeg sette hardt mot hardt og få noen SVAR. Man føler seg ikke akkurat så betrygget når man som førstegangs hører totalt forskjellige ting fra 10 forskjellige leger.. Alt fra at man bør settes igang samme dag, til å bli sendt hjem igjen. Så neste gang jeg skal inn på sykehuset er det for å få baby, nekter å bare ligge der til pynt! Har skjønt at man må stille noen krav, og ikke bare være nikkedukke.. :P Så rart det må være for deg å vite at dette er den siste kvelden du ikke vet hvem som kommer inn i livet ditt imorgen :) Siste kvelden du ikke vet hvem hun er og hvordan hun ser ut. Imorgen blir nok en helt magisk dag! :) Er veldig glad på dine vegne!!! Ventetiden er endelig over! :)

HB var på 12 idag, så bare to dager med Ferro-Retard-jerntabletter har tydeligvis funket. Jeg tror jeg skjønte tegninga da jeg syntes det var slitsom å bare løfte armene over hodet. Er vant til en HB på 12-13, så da merker jeg raskt at den er lav.

Jeg har oxo en hb vanligvis på mellom 12 og 13, så merker jo at den nå er på 10,1. Tar amino jern ferrochel, som skal tas opp 4 ganger raskere, men tydeligvis ikke på meg. Etter to uker på de har hb detti fra 10,4 til 10,1. Så skjønner ikke så mye av det. Er redd for å spise for mye salt, pga hevelser. Merker veldig at det er varmt ute, skoa lager merker og beina verker etter korte gåturer.

Annonse

masse lykke til i morgen ønsker3gull. Er veldig spent på hvordan det hele går. Er bare 20 dager til jeg selv skal ha KS om ikke noe starter før. Så jeg kommer til å pumpe deg for info hehe.

Jeg var forresten på fostermedisin og målte begge jentene nøye i dag siden hun ene ikke legger på seg normalt. Men tror du ikke at sultestreiken er over hehe...nå ligger de nesten likt igjen. Hu ene er 2.2 kg og hun andre 2.3 kg. De var så aktive og ville inni magen at legen stressa litt med å få målt alle blodlinjer som han skulle. De var ikke samarbeidsvillige for å si det slik hehe.

Men er veldig glad for at begge jentene har det bra.

Nå gjelder det bare å se når de vil ut. Enten kommer de på ks dato 24 juni eller så plopper de ut før :)

Krysser fingre og tær( de få jeg klarer pga ødemer)

PS...noen tips for å få ned hevelser i ben??????

LYKKE TIL imorgen Ønsker3gull :D! Spennende! :)

Jeg var hos jordmor på fredag. 2+ på leukocytter. Jeg hadde time såpass seint, så fikk ikke sendt bact inn til Ahus. Leverte urinprøve på legekontoret idag for å sjekke at det ikke bare var forurensning, men fortsatt 2+. Får svar på bacten i løpet av uka. Håper det ikke er noe slik at jeg må gå på medisiner eller noe!

Ellers er jeg hoven i beina.. Ikke sååå flink til å sitte med beina hevet (men gjør det faktisk akkurat nå da). Er også plaget med hovne fingre.. spesielt på morgenen når jeg våkner og må opp på do. Greier nesten ikke å bøye fingrene. verst er det på høyre hånd. Det blir bedre når jeg står opp.. Andre som har det slik?

Prøve å skrive en liten fødselshistorie mens lillegutt sover :)

Rier begynte så smått søndags kveld etter at jordmor hadde strippet meg tidligere den dagen. Det var lang tid mellom riene og de var ikke spesielt sterke. Ble lite søvn og mange turer i dusj og badekar. Tirsdag ble riene sterkere med 7 min mellom. Legen ringte meg etter å lest mailen min om at jeg begynte å bli desperat pga mangel på søvn og at jeg var utslitt allerede før fødsel var skikkelig i gang. Fikk komme inn tirsdag kveld og ble heldigvis ikke hjemsendt! 2 cm åpning. Fikk petidin for å få sovet noen timer. Onsdag tok de vannet da riene fortsatt ikke ville bli tette nok. Da fikk jeg et nedpress som gav smerter uten like! Trodde rumpa skulle sprekke så vondt var det. Riene som var sterke var ikke ille i forhold. At jeg var utslitt gjorde at jeg taklet smertene dårlig. Fikk heldigvis kjapt epidural, måtte ha lystgass for å i det hele være i stand til å sitte på sengekanten. Hadde 4 cm åpning da. Var som å komme til himmelen selv om jeg fortsatt kunne kjenne nedpress, bare at nå var det overkommelig. Kunne endelig slappe av! 2 timer etter var det så og si full åpning. Jordmor sa vi skulle la kroppen jobbe slik at baby kom langt ned før jeg begynte å presse. Fikk kjenne hodet før jeg begynte å presse, det gav meg virkelig motivasjon! En kort time med pressing, var vår nydelige sønn født kl 19.30. 3150 g og 51 cm. Født 5 dager før termin :) nå nyter vi tiden sammen som familie :)

Gratulerer siot :)

Spennende blomst...:) her er det tegningsblødning/slim på 6. dagen, og 2 dager på overtid. Noe kynnere på kvelden, føles ganske "åpent".

Noen med erfaring fra overtid på kk - får en føde på storken om det må i gangsettes?

Jeg skal svare selvom jeg ikke har erfaring fra Storken. For det er lavterskeltilbud, en sånn fødestue?

Jeg leste litt om overtid, og det hender at man setter igang, og at det blir omtrent som en spontan fødsel, at kroppen gjør mye selv. Da var det visst greit å føde på vanlige fødestuer osv.

Men dersom det blir vanskelig, at man må ha mye hjelp, vet jeg ikke om man må på en annen fødestue? Jeg oppfattet det sånn. At det er grønne gravide og røde, de grønne er lavrisiko, røde er litt høyere risiko som trenger mer oppfølging.

Du kan kanskje ringe og høre med dem :) ?

Gratulerer Siot! Bra gutten kom til slutt :)

Veldig spennende da Blomstogbier :) Jeg har akkurat to uker igjen til termin.. ikke så mye som skjer her altså!

Meeen nå har kanskje Ønsker fått nurket sitt? :D Blir spennende å høre fra henne :)

Nå MÅ jeg få pakka fødebagen min..

Gjest Totoaa

Takk for svar :) vil gjerne ha en naturlig fødsel, som Storken tilbyr, så om det blir overtidkontroll får jeg høre med dem :) Lykke til i dag på termin dag - da skjer nok noe snart hos deg :)

Jeg spurte jordmoren min, jeg har jo også planer (håp) om å føde på storken! Det er nok som blomstogbier skriver slik at om de første tiltakene de gjør for igangsettelse fører til "at du går i spontan fødsel", så får du lov å bli flyttet opp på storken. Derimot om du f.eks må ha drypp for å få orntlig gode rier, så må du være på føden. Men slapp av, du har 10 dager på deg ca, og mest sannsynlig skjer det nok denne uken, statistisk sett ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...