Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester

Anbefalte innlegg

Får håpe hun holder seg der inne til tirsdag da ønsker3gull! Har du noen plan på hva som skjer hvis noe skulle sette i gang før?

Jeg kjenner de velkjente UVI-stikkene igjen i dag..vondt..blæh, virker ikke som jeg ble kvitt det da kanskje..

Ja, får virkelig håpe det. Planen mellom sykehuset og meg er at hvis noe skjer så reiser vi med en eneste gang og det blir keisersnitt da. Klart... hvis hun står med hodet mellom beina mine, så er det jo gitt at det blir en vaginal fødsel vil jeg tro.. hehe.

Huff. Det er så rart det der Zassy angående UVI du har. For du tar jo penicillin du?!! Da skulle jo UVI holde seg langt unna!! :angry:

Fortsetter under...

ja er veldig rart, er tydelig en hissig variant jeg har eller så har ikke den typen penicillin jeg har fått vært rett kanskje? Usikker..går jo mot helg nå også og tror ikke jeg orker å ringe lege for å høre, har forstått det sånn at om den ikke virket så ville jeg uansett ikke få mer behandling nå ettersom jeg skal få under fødsel også, håper bare ikke det blir utholdelig vondt nå når jeg er ferdig med kuren.

Tenk at du er Mamma igjen om bare få dager! :) Skulle ønske jeg også visste eksakt dato, da hadde det vært litt lettere å vente (tror jeg) :) Håper hun holder seg inne der og at du får det planlagte ks du ønsker :)

Gjest Totoaa

åååå, jeg blir så stressa!! Jobben min har IKKE sendt inntektsopplysninger til NAV og jeg har ikke fått sykepenger denne måneden. Og nå er det ikke de på nav som er trege, men de på jobben min :( Så da er det bare å ringe å mase.... Hun som er økonomiansvarlig er veldig vanskelig å snakke med også, og får meg alltid på en rar måte til å skamme meg og føle at det er min egen feil at DE ikke har sendt ting som skulle vært sendt for 8 uker siden. :blink:

Og ja, jeg sitter jo å leser til eksamen i samma slengen, så det hadde vært helt ok om sånne ting gikk i orden uten at jeg trengte å ringe å mase om at de må poste et brev.

Jeg føler jeg går litt på "annenhver dag" her jeg! I går var formen kjempefin, men i dag er jeg nesten like kvalm og guffen som i første trimester! Hva skjer? :P

Jeg er enig med det noen sier her om at nedpress rett og slett kjennes ut som om hun er på vei ut omtrent! Forekommer helst når jeg går da, og det er nesten så jeg må stoppe for å knipe sammen bena iblandt, for eller føles det som om hun plutselig kan poppe ut :huh:

I natt kom min lille prinsesse i full fart 9 dager før termin. Det ble maibaby på meg også :) Fødselen tok 5 1/2 timer og vi rakk å være på føden i 45 minutter før hun var ute. Alt gikk fort men veldig bra. Lille Liv Sofie var 2865g og 48cm og hun er helt perfekt! Lykke <3

Annonse

Gratulerer med Liv Sofie! Så pent navn dere har gitt henne.

Jeg har vært hos jordmor i dag. Alt ser fremdeles bra ut. Hun sjekket ikke åpning eller noe sånt. Virker som at hun tror jeg kommer til å gå over tiden siden jeg er førstegangs.

Det er vel bare å innstille seg på det, så blir ikke ventetiden så lang.

I kveld skal jeg til frisøren, det gleder jeg meg til. Det blir godt å freshe seg litt opp nå :)

Zora så spennende! Er så morsomt å følge med på alt som skjer med dere alle :) suger til meg all info om slimpropper og stikkinger osv, hehe!

Gratulerer med jenta Okt.barn og junispire, nydelig navn dere har valgt. For en rask fødsel, fint du opplevde den positivt :) kos dere så masse nå!

Rekker det å komme flere maibarn ut av denne tråden tro? Maibaby13 er det en grunn til at du valgte dette nicket når du har termin i juni?? ;)

Leb76 er det vanlig at jordmor sjekker åpning osv? Har aldri opplevd det jeg, bare vanlig blodtrykk, symfysemål og hjertelyd her, trodde man måtte til lege eller på sykehuset for å sjekke noe mer? :) Kos deg hos frisør, deilig å føle seg litt fresh nå ja!

Gratulerer så mye okt.barn og junispire :D!!

Takk for svar ang. bilsete folkens! Da tror jeg vi går for bak passasjersetet vi også. Jeg har jo faktisk hørt at det ikke er tryggeste plassen bak fører.. Og nå blir samboeren glad siden han får mer fotplass ;) Men når nr. 2 evt. kommer.. da får han mindre plass ihvertfall ;) Men da går vi kanskje for en ny bil også!

Slike speil i bilen har jeg sett hos både babyshop, barnas hus og biltema.. men det er med en stoooor bamse på. Finnes det noen enklere? Noen som vet?

Nå stod jeg akkurat opp :P Kniiis! Spist frokost og forberedt meg til jordmortime om en times tid. Jeg har gått opp 11,5kg til nå. Er 37+5. Syns ikke det er så aaaaller verst :)

Ønsker dere en fin dag!!

Annonse

Zassy, jeg vet at jordmoren jeg går til har sjekket åpning hos andre gravide, men det er kanskje helst når man er på overtid...?

Mavat, vi har kjøpt et helt enkelt speil til å ha i bilen, rundt uten noen fiksfakserier. Vi kjøpte det på Barnas hus.

Jeg sjekka litt rundt på nettet da vi skulle montere bilstolen, og fant forskning som viser både det ene og det andre, i forhold til hvor den sikreste plassen er. En studie viste at det er tryggest i midten, men det ser jeg for meg må være tungt til ryggen, så den utgikk hos oss.

Ellers tenkte jeg sånn at om en av oss er ute og kjører med barnet alene, så må passasjersiden være best. Da kan man holde et lite øye med barnet, og kanskje få til å gi smokk om nødvendig. Når vi derimot er ute og kjører begge to, så må jo førersiden være best, da det blir lettere å nå barnet for den som ikke kjører.

En annen ting er at om barnet sitter på passasjersiden, så slipper du å ta barnet inn og ut samtidig som det kanskje passerer biler på samme side. På passasjersiden vil du jo stå i veikanten, og det er jo sikrere.

Etter mye om og men endte vi opp med å plassere setet på passasjersiden, og da var det som hos flere av dere andre, plassen til samboerens bein som var avgjørende :)

Endret av Leb76

Her kjenner jeg at det har rent mer i trusa enn vanlig. Jeg pleier å være veldig tørr faktisk. Såvidt jeg har utflod. Kjente på buksa og den var litt fuktig mellom beina. Nå har jeg plutselig et tak her. Hmm.... dette må jeg følge med på! Det renner mer enn det jeg regner med skal være urin som lekker eller noen slimpropp. Ikke noe slim, så.. :o

Knepp, mener du sånne "Klikk" på en måte? Hvis det er det du mener, er det uvisst hva det er, hehe. Men mange opplever det. Jeg opplever det hele tiden.

Jeg er 39+6 og må si at jeg også er meget klar for baby. Leser om folk i uke 37 og 38 som får babyer, hehe. Her sitter jeg og ruger da.. Må ut og få meg litt frisk luft så ikke jeg blir gaaaal :D

I natt kom min lille prinsesse i full fart 9 dager før termin. Det ble maibaby på meg også :) Fødselen tok 5 1/2 timer og vi rakk å være på føden i 45 minutter før hun var ute. Alt gikk fort men veldig bra. Lille Liv Sofie var 2865g og 48cm og hun er helt perfekt! Lykke <3

Gratulerer så mye :) vakkert navn

Ser ut til at raske fødsler er tingen her inne :D

Ja det er fordeler og ulemper med alt. Ulempen med en rask fødsel er vel at kroppen ikke rekker å henge med så man revner herfra og hjem :) men man kan bli veldig utslitt av en fødsel som varer i evigheter.

Ikea-turen gikk fint, helt alene, så da er jeg effektiv. Mannen er sånn som ser på alt mulig og bruker en evighet på en avgjørelse. Jeg visste hva jeg skulle ha, så med en gang jeg kom inn en ting jeg hadde glemt å skrive opp. Så var det bare å raske med seg det jeg skulle ha, spise et stykke napolionskake, og betale.

Når vi kjøpte kjøkken ifjor så fant vi et blandebatteri vi ville ha. Men det var trukket tilbake, så de kunne ikke svare på når det kom tilbake. Sjekket i flere mnd uten hell, så kom ny katalog og blandebatteriet var tatt ut av katalogen. Da var vi skuffet, og har prøvd å kikke etter noe lignende, men det har vært priser borti 6000 kr for de, og det var litt mer enn vi ville bruke. Sjekket helt tilfeldig nå før jeg skulle innover, og da hadde de fått det inn :D

Så får håpe vi blir fornøyde nå da :)

Mannen nekter å bo i en feminint hus, så vi må finne kompromisser på alt av interiør. :)

Ønsker3gull går det bra med deg tro? hm.. tenker nå på deg! :)

Slike knepp dere snakker om har jeg aldri hørt, så snodig det høres ut!

Her har jeg en rolig og fin kveld, er helt hekta på vannmelon, det er såååå godt! Formen føles helt fin nå, bare kjempetrøtt så tror det blir tidlig kveld (men det trodde jeg jo i går også :P )

Er her fortsatt jeg jenter :) Har ikke sjekket med føden for det virket som at alt stoppet. Ingen mer lekkasje heldigvis. Men jeg har noen tak da, og gullet i magen er ganske urolig. Men nå er det så få dager igjen at NÅ synes jeg hun kan holde seg der inne til da! :P Men det er jo dette med at man ikke kan styre naturens gang så mye selv da ;) Ivertfall er bag til meg og mannen pakket og står i bilen, samt vesla sin sekk, kosebamse og ekstra-pute står i bilen. Så alt er klart.. i tilfelle!

Knepp og klikk har jeg aldri hørt tror jeg.. bortsett fra bekkenet som bråker hver gang jeg snur meg da. Det har smelt litt i det faktisk.. hoho :D Ikke særlig behagelig akkurat, men har vel blitt vant til det også. Går vel forhåpentligvis over etter fødsel :huh: Idag er jeg i uke 38.. så baby er vel ferdig laget nå :)

Leb76; da skal jeg se etter et slikt speil der :) Og vi kommer til å sette babyen bak passasjersetet!!

Junimage; Jeg har også en slik herremann i hus. Da jeg ble sammen med han for snart 4 år siden syns jeg han hadde det veldig fint hjemme hos seg, MEN det var jo en ungkarsbule.. Jeg hår fått inn litt feminint.. men det er flere ting som ikke går. Tynne gjennomsiktge gardiner og rosa duker :P hehe

Ønsker; Vi får satse på det ikke skjer noe før det planlagte keisersnittet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...