Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester

Anbefalte innlegg

Så spennende det er her nå :) ser ut som de skjer noe iløpet av de nærmeste dagene dine maibaby13 :)

Gratulerer med gutten Siot:)

Og takk for fødehistorier Helle og 2010mammaen :)

Jeg krysser fingrene for at det ikke skjer noe før etter tirsdag, mannen har fremlegg av bacheloroppgaven da og etter det har han ferie! Så selvom jeg er ganske klar for å hils på jenta vår så ser je jo at det blir bedre for alle at hn venter :) termin er ikke før 15. Juni så tror nok ikke hun kommer før!

Fortsetter under...

Nei tror ikke det var slimproppen som gikk, det var ikke slim som kom ut, ble bare litt vått. (Ja her deles alle hyggelige detaljer) :D

Ikke godt å si hva det var, men jeg skal knipe igjen totoaa så du ikke blir her alene.

Helle skulle jo vært her med oss på slutten, men hun feiget ut :P he he

Gjennomsiktig slim? :) Det hadde jeg før slimproppen gikk.. bare for å dele detaljer :P

Ja det var gjennomsiktig til meg (vet ikke hvem du egentlig spurte :P) kom slimproppen samme dag da og var det lett å se at det var den? Har aldri sett en slimpropp i mitt liv så jeg gleder meg nå ja! hehe.

Forresten apropos å dele alle detaljer, i dag når jeg nøys så tisset jeg på meg!! Det har hendt før at jeg nesten har gjort det eller at det har kommet noen dråper, men i dag rant det nedover det ene beinet, haha, herlig! Glad jeg var alene hjemme for å si det sånn :P Klarer jo ikke å knipe igjen når det kommer en nys..håper det ikke skjer blant folk neste gang...

Har fått gjort masse idag! Nedryddet hele soverommet til snuppa - så utrolig deilig å få det gjort, har visst plutselig fått mer energi, men nå er jeg sliten også da, veldig mye kynnere i kveld og sliten i kroppen, men føles deilig likevel, nå skal jeg bare slappe av resten av kvelden :)

Blomstogbier du må stadig holde oss oppdatert på tegn og form osv sånn at vi andre kan se hva som skjedde med deg like før du fødte ;) Hvordan har det vært fram til nå da annet enn slim/slimpropp? Er formen din fin ellers? andre tegn? kommer nedpresset samtidig med kynnerne? morsomt å høre! :D

Gjennomsiktig slim? :) Det hadde jeg før slimproppen gikk.. bare for å dele detaljer :P

Ja det var gjennomsiktig til meg (vet ikke hvem du egentlig spurte :P) kom slimproppen samme dag da og var det lett å se at det var den? Har aldri sett en slimpropp i mitt liv så jeg gleder meg nå ja! hehe.

Nei, det var vel gjennomsiktig noen dager, men så kom det litt tykkere gjennomsiktig med blod i. Da skjønte jeg det var den ;) ! Så ganske renslig ut faktisk, ble litt overrasket, forventet en grønn guffe eller noe, heeh.

Annonse

Forresten apropos å dele alle detaljer, i dag når jeg nøys så tisset jeg på meg!! Det har hendt før at jeg nesten har gjort det eller at det har kommet noen dråper, men i dag rant det nedover det ene beinet, haha, herlig! Glad jeg var alene hjemme for å si det sånn :P Klarer jo ikke å knipe igjen når det kommer en nys..håper det ikke skjer blant folk neste gang...

Har fått gjort masse idag! Nedryddet hele soverommet til snuppa - så utrolig deilig å få det gjort, har visst plutselig fått mer energi, men nå er jeg sliten også da, veldig mye kynnere i kveld og sliten i kroppen, men føles deilig likevel, nå skal jeg bare slappe av resten av kvelden :)

Blomstogbier du må stadig holde oss oppdatert på tegn og form osv sånn at vi andre kan se hva som skjedde med deg like før du fødte ;) Hvordan har det vært fram til nå da annet enn slim/slimpropp? Er formen din fin ellers? andre tegn? kommer nedpresset samtidig med kynnerne? morsomt å høre! :D

Lurt å slappe av! I tilfelle noe skjer ;) Greit å ha litt energi til fødsel :)

Ja, har jo hatt maserier 2-3 ganger, sist var vel natt til tirsdag. Varte i ca 2 timer, med 2-3 min mellomrom. Men nok ingen påvirkning der nede, ingen baby enda så :)

Ja, nedpresset kommer samtidig med kynnerne. Eller hva det er :) Litt mensmurringer. Føltes som om noe skulle komme ut der nede, hehe.

Forresten, før jeg fikk maserier ble jeg svimmel, kvalm og fikk frysninger. Vet ikke om det hadde noen sammenheng, men det kan jo være litt greit å være obs på det.

Skal nok oppdatere om noe mer skjer :) !

Hva er maserier egentlig? Er det som sterke kynnere eller? Hvordan føltes det? Nedpresset kommer samtidig med kynnere til meg også når det kommer. Har hørt mye ekle beskrivelser av slimproppen ja og at det er store mengder så forventer liksom alt mulig :P Men sist så jeg ikke noe til den i det hele tatt så er ikke sikkert at jeg vil det nå heller. Bra du oppdaterer oss :)

Jeg får forresten ikke til å skrive innlegg her inne via mobil, gjør dere andre det?? Så hvis jeg ender på sykehus så får jeg ikke oppdatert dere, hehe, så vet dere det hvis det blir stilt fra min kant :P

Jeg opplevde maserier som vondt i magen. Ikke som kynnere, mer smertefullt. Som om noen satt der inne med masse kniver, nederst i magen :P Og babyen ble spinnvill. Vet ikke om det var det altså, men regner med det siden det kom akutt, med korte intervaller og varte så og så lenge. Kan ha vært vonde (!) kynnere også da. Men det varte i 2 timer, og kom i tak.

Jeg har også gammel mobiltelefon, hehe.. Tror ikke jeg kommer meg innpå her jeg heller om jeg reiser på sykehuset.

Endret av Blomstogbier

Annonse

Jeg er også kun inne her og skriver fra maskina!

Men jeg lurer på en ting.. Nedpress.. hva kjennetegner det? Stikking i underlivet?! Syns det er så vanskelig å definere de vondtene jeg har! :P

Nå er ihvertfall bilen vaska innvendig og barnesete med basen er plassert i bilen. Veit dere om det er en regel på hvor bilsetet skal være i bilen? bak passasjer eller fører?! Samboeren min er litt lang i beina og syns det ble veldig trangt når den var bak førersetet.. men jeg syns det er på den siden det er mest naturlig å ha setet! Hva gjør dere egentlig?!

Imårra skal jeg til jordmor, og det gleder jeg meg til :)

Jeg trodde det var vanlig å ha bilsetet på andre siden? altså bak passasjersetet, der har vi hatt det iallefall :P Men nå kommer nestemann til å sitte bak førersetet så nå får vi jo et sete bak begge sidene uansett, snuppa sitt sete er mye større enn lillebror sitt så blir best å ha det minste setet bak førersetet for oss ettersom vi begge kjører og samboer er ganske lang han også :) Vi skal også feste setet i morgen faktisk så da er det meste klart her :)

Nedpress hos meg føles rett og slett som et press nedover, vanskelig å beskrive det på en annen måte..at babyen føles så "tung" at det rett og slett presser på og kan føles som han kommer ut. Er egentlig ikke vondt i den forstand. Men har slike stikk som du snakker om også Mavat og det kan komme samtidig eller hver for seg hos meg. Lykke til hos jordmor i morgen :)

Jeg gikk å la meg halv ti fordi jeg var så trøtt i kveld..men etter å ha ligget i senga i 2,5 time nå så stod jeg opp igjen..får ikke sove...................blæh.........!

Jeg er også kun inne her og skriver fra maskina!

Men jeg lurer på en ting.. Nedpress.. hva kjennetegner det? Stikking i underlivet?! Syns det er så vanskelig å definere de vondtene jeg har! :P

Nå er ihvertfall bilen vaska innvendig og barnesete med basen er plassert i bilen. Veit dere om det er en regel på hvor bilsetet skal være i bilen? bak passasjer eller fører?! Samboeren min er litt lang i beina og syns det ble veldig trangt når den var bak førersetet.. men jeg syns det er på den siden det er mest naturlig å ha setet! Hva gjør dere egentlig?!

Imårra skal jeg til jordmor, og det gleder jeg meg til :)

jeg tviler på at det er noen regel på det. Jeg har et sete bak meg, og et bak passasjer. Har egentlig ikke noen valg når der kommer to på en gang. Plutselig ble bilen vår full. Ikke plass til så mye mer en tvilligvogna og barna. Handling kommer til å bli en ny utfordring.

Ikke mange butikker som har handlevogn med to babyseter, så da er det en i setet på vogna, en i bilsetet nedivogna og jeg må bruke en slik blå trille som jeg har til varer. får vel handle lite og ofte hehe...

Men gud som jeg gleder emg til de kommer. Maks 25 dager igjen. Vurdere å kjøpe meg julekalender som hjelper på nedtelling, men er nok ikke enkelt å oppdrive hehe :lol: :lol: :lol:

God Morgen :) Det som er greit med å ha baby bak passasjersete er at du kan ha et speil foran baby, så kan sjåføren se babyen i speilet når man kjører alene... Tror de fleste velger å ha det bak passasjersetet?

Burde vel kanskje få montert babysete snart, greit å ha det klart!

I morgen er det juni og måneden vår er endelig kommet :)

Nei sikkert ingen regel på det med bilsetet, og nå når vi har to så må vi jo uansett bruke begge sidene, men skulle helst hatt lille bak passasjersetet egentlig pga det som illi85 nevner nemlig det med speil når man kjører alene, er jo helst baby man vil ha et øye på da.

I dag måtte samboer ha bilen til jobb så da leverte jeg lillemor i bhg til fots, og det begynner virkelig å merkes at man bærer på en del kg ekstra nå ja! Særlig når jeg må dytte vogn i oppoverbakker, trodde ikke jeg skulle komme meg hjem igjen, hehe, skikkelig vondt i ryggen, må stoppe og ha pustepauser og strekke litt på meg..skikkelig "typisk gravid" som holder seg til ryggen og akker seg :P men nå er jeg hjemme igjen og kan slappe litt av..burde vel sove, tror det ble 4 timer søvn i natt..men føler meg våken nå selvfølgelig :/

Håper alle får en fin dag og en fin helg :)

Mavat: Her blir 5 åringen flyttet bak sjafør når den lille kommer, så blir den lille plassert bak passasjersetet. 5åringen klarer å melde behov, mens den lille vil jeg gjerne se i speilen. :)

I følge mannen var det visst oxo forsket på at det sikreste stedet å sitte i en bil var bak passasjer, derfor mange velger å sette det minste barnet der.

Idag skal jeg på ikea, har en liste på hele 3 ting :D det ser nemlig ut som de har fått blandebatteriet til kjøkkenet som vi har ventet 1 år på. (Vi måtte jo kjøpe et annet tilslutt)

Jeg er enig med deg illi85. Jeg synes det er best med babysetet bak passasjersetet. Etterhvert snur de litt på hodet og roer seg ofte ganske mye ved å se mamma eller pappa når vi kjører bil.. at vi er der liksom. Vi når dem også lettere dersom en smokk faller ut osv.. bare pass på å feste smokken på et bestemt sted i bilen på setet f.eks nærme deg så du kan bare strekke ut en hånd og føle deg frem selv om du kjører bil. Det får du jo ikke gjort hvis setet er rett bak der du sitter og kjører.

En annen ting er at du lettere kan følge med på at alt er bra med den lille. Men kjempesmart med speil også!! Det skal jeg ha denne gangen!

Inatt kjente jeg kjempegodt at babyen skrudde seg nedover. Etter kontrollen hos jordmor på onsdag hvor hun nesten ikke fant hodet fordi hun ligger så dypt og langt nede i bekkenet, så har jeg tenkt at det gikke går lenger ned før fødsel er igang, så ble jeg litt overrasket inatt. Nå føles det virkelig ut som at hun stikker hodet ut snart her. Armene hennes kjenner jeg nå rett ved der hvor jordmor begynner å måle SF-mål, så det er tydelig at baby ligger langt nede ja. Jeg kjenner ilinger mellom beina konstant idag, magen har sunket for igår og tidligere der jeg så at rompa hennes var mye høyere, så ligger den nå rett over navelhøyde!

Kynnerne nå er helt forderdelige faktisk. Det presser på og jeg må tisse hele tiden og tisser mye mer nå hver gang jeg er på do.

Det var liksom som hun inatt "raste" et stykke nedover :D Godt jeg skal inn på mandag og foreta keisersnittet, men det er nesten slik nå at jeg ikke tror hun vil vente helt til tirsdag med å komme!! Dette er en helt merkelig følelse, men jeg går nesten og venter på at vannet skal gå når som helst. Føles som en liten blære som skal briste helt ved "utgangen" når som helst. Litt ekkelt, litt nervepirrende og for hvert skritt jeg tar tror jeg at det går hull på vannblæra! :huh:

Jeg får forsøke å ta det med ro i helgen, men det er jammen ikke lett når vi VET at det er siste innspurt heller da! ;)

Det rarer er at jeg fortsatt har halsbrann da.. selv om magen hr sunket!

Får håpe hun holder seg der inne til tirsdag da ønsker3gull! Har du noen plan på hva som skjer hvis noe skulle sette i gang før?

Jeg kjenner de velkjente UVI-stikkene igjen i dag..vondt..blæh, virker ikke som jeg ble kvitt det da kanskje..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...