Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

oii var skrevet så masse innlegg nå at jeg var sikker på at noen hadde født :P men var bare dere skravlejenter som vanlig ;) hehe.

siot ja han var litt mindre enn gjennomsnittet så de vil følge med jevnlig videre at han legger på seg og at alt er bra, betryggende :)

junimage ja det er vel sikkert bare hodet som fester seg eller bekken som vider seg ut ja som du sier, analyserer og tolker alt jeg! :D Alt er sikkert normalt, tror ikke de sjekker størrelsen på babyene sånn til vanlig (eller gjorde de det noen steder?) men jeg fikk ekstra kontroll pga jenta jeg fødte sist også var lita. Jordmor mente at morkaka antagelig ikke hadde vært i verdens beste stand..så er litt spent på i morgen, men satser på at alt er bare bra :)

Annonse

Jeg har skrevet liste ikveld.. Og syns den allerede er altfor lang :P Jeg tenker at jeg lever godt uten et eget håndkle. Jobber jo på samme sjukehuset, og når pasienter spør om flere, er jeg snill og gir de flere.. men noen er kanskje vrange på det :P hehe! Syns det er snodig når folk skal ha med seg eget toalettpapir og hårføner til å føne underlivet også.. Det er sikkert behagelig.. men hva i all verden gjorde de i gamle dager?! :P hehhe

Jeg kjenner det godt i lysken jeg også. Også menssmerter innimellom. Bekkenet begynner å trøble også! :P

Oh lord nå begynner jeg å bli lei av halsbrann, og andre gravidplager. Luft i magen, svimmel, hodepine, en unge som prøver å komme ut skinnet, kynnere osv osv.

Det positive er at jeg ikke har lagt på meg mer enn 9 kg (mot 30 med førstemann) så jeg føler meg ikke så tung. Men peser jo som en hvalross ved den minste anstrengelse. :)

Oh lord nå begynner jeg å bli lei av halsbrann, og andre gravidplager. Luft i magen, svimmel, hodepine, en unge som prøver å komme ut skinnet, kynnere osv osv.

Det positive er at jeg ikke har lagt på meg mer enn 9 kg (mot 30 med førstemann) så jeg føler meg ikke så tung. Men peser jo som en hvalross ved den minste anstrengelse. :)

Samme her :P Samboeren måtte hjelpe meg opp fra sofaen nettopp! Det begynner å nærme seg nå :)

Jeg klarer å rulle meg ut av sofa'n på egenhånd, men det er vel ikke så lenge til jeg oxo må ha hjelp :)

Nå gleder jeg meg til å komme hjem til min egen seng noen dager, 120 føles litt klaustrofobisk om dagen, ihvertfall disse nettene med nesten tropevarme.

Gjest Totoaa

Oi, så flink du har vært Junimage!! Har du passet ekstra godt på denne gangen, eller har det bare blitt slik? Tror ivertfall at om jeg skal ha flere en gang i tiden kommer jeg til å vere 10 ganger strengere mot meg selv når det kommer til utskeielser :P Har ikke gått opp SÅ mye da, men ender nok på rett over 20 til slutt!

Hadde ekstrem matlyst med nr 1, hadde konstant sug etter noe å spise. Denne gangen blir jeg kvalm av det meste, brekker meg lett og har generelt liten matlyst.

Men utgangsvekta denne gang var på 9 kilo mer enn første gang, så det gjør ikke noe om jeg ikke går opp like mye :)

Har aldri vært flink til å nekte meg selv noe, tenker at jeg lever kun en gang, så kjedelig å ikke kunne unne seg litt kos. Men skal bli flinkere til å trene, nå som jeg får samboer, og ikke er låst til leiligheten etter storebror er lagt.

Deilig å komme seg litt ut, svømme og få beveget kroppen igjen (etter 5 år i dvale :) )

Annonse

Jeg kommer meg fortsatt ut av senga.. rullende.. som flere av dere ;) Men var godt å ha samboeren og en ekstra hånd ikveld :D heheh! Nei, nå er det natta her :) Håper dere får en god natts søvn! Jeg har heldigvis hatt noen gode netter i det siste.. men selvfølgelig er jeg hver 2,5 time oppe på do! :P

Har ikke sovet i natt, spist opp to ruller med lovehearts, men fortsatt like ille halsbrann.

Jeg blir ubrukelig uten søvn, så gleder meg ikke spesielt til å gå denne dagen i møte. Må nok prøve å sove en dubb, bare jeg får halsbrannen til å roe seg.

Gjest Helle_Høygir

Usj dette regnværet vekket meg så mange ganger i natt og sånne lyder med rennende vann gjør ikke underverker for meg hehe.

Jeg har fryst medlemsskapet mitt hos sats til august, så da får jeg satse på bikiniformen 2014! Føler ikke det er så halvgalt nå; har gått opp 2 kg og føler meg tålelig ok. Men sliter med å komme meg opp av stol/sofa/seng og ikke minst finne en posisjon som er ok å sitte/ligge i.. Lillegutt sier veldig i fra når jeg sitter feil og det gjør jo så vondt!

Kan ikke si jeg ble så superfornøyd når jeg så jernbaneverket skulle stenge heisen til plattformene på toget de neste ukene; trappa opp er jo ikke så lang, men det er som å bestige Himalaya hver morgen for meg nå.

Merker jeg er sulten nå, men eier ikke matlyst i det hele tatt. Ble et halvt knekkebrød til frokost :( virker som det eneste jeg virkelig vil ha om dagen er frukt.. Har null problemer med å fortære en hel vannmelon (fordelt over noen dager da hehe). Men annen mat frister så lite :(

Et tips til dere som sliter med dårlig matlyst:

3 egg

3 ss cottage cheese

1 ts kanel

1 ss havregryn

1-2 ss kokosmasse ( den en bruker når man strør kokos over bakverk)

litt søtningsmiddel som natreen eller litt sukker.

Hell alt i en blender og kjør den til du får en fin jevn blanding.

hell alt i en stekepanne, blir en stor pannekake.

kan servers med syltetøy, brunost, bare ren, eller min favoritt, med litt frosnebær som jeg har hatt i micro ca 40 sekunder.

Hjelper godt mot kvalme og metter lenge, da dette er en proteinbombe :)

Junimage; Høres ikke ut som en god natt! Håpe du får sovet litt i løpet av dagen!

Helle_Høygir: Jeg også har fryst SATSmedlemskapet mitt. Det gjorde jeg for leeeenge siden da jeg var dårlig! Begynner vel på igjen i oktober :)

Hvilken stasjon er det som ikke har heiser som virker? Er det fra idag!?

Heihei :) I dag har jeg vært på vekstkontroll og alt var bare heeelt normalt og fint, vekstavviket hadde økt enda litt, men ikke bekymringsverdig, legen sa at jeg rett og slett antagelig bare ikke får så veldig store barn så var ikke noe å bekymre seg for. Alt så fint ut på ultralyd og det var såå koselig å se ansiktet til lillegutt, åh som jeg gleder meg til å se han på ordentlig <3 Fikk ny time til sjekk om tre uker, men legen sa flere ganger HVIS du ikke har født allerede da..hehe..får se da, rart å tenke på både å fortsatt være gravid om tre uker eller å kanskje ha en baby, tre uker er jo ingenting! og da er jo ikke 5 uker så lenge heller, trøstetrøste meg selv ;)

Utrolig glad fordi alt så normalt og bra med både meg og baby, frykter jo det verste hver gang jeg skal på sånne kontroller!

Nå er jeg sååå spent på Makuahines jeg dere! :huh: Kanskje hun har fått babyen sin?!.. og lurer på om det er gutt eller jente! Hun var kanskje den eneste på tråden som ikke vet hva hun får.. eller?!? :)

Uansett.. jeg sliter med å komme opp av sofa, seng osv jeg også. Har bare lagt på meg 1,5 kg, så det rett og slett denne magen som er så fortung som gjør det hele så vanskelig :D

Matlyst har jeg masse av, det er bare det at det stopper opp! Jeg får liksom ikke ned "en bit til!!" :(

Halsbrann ja. Jeg har Love Hearts-ruller i veska, på nattbordet, i enhver jakkelomme, det lå en på jobben før jeg tok permisjon, i bilen.. ja, you name it :P Men enkelte ganger synes jeg hverken det eller noe annet hjelper. Da bare brenner det lystig i halsen og jeg må bare holde ut desverre :angry:

Idag har jeg konstant kynnere.. OG tak OG nedpress. Morgenen har vært veldig hektisk, så tror faktisk det er det.. og at dette kommer til å roe seg. Nå er det litt slitsomt i grunn. Føler jeg må tisse hele tiden! Men jeg har kjøpt meg cola og to sjokolader.. og ligger på sofaen og koser meg nå. Så nå tenker jeg alt roer seg i magen her snart. Hadde planer om å sy dynetrekk til babyen før hun kommer. Mannen har tatt frem vogner og satt dem til lufting. Endelig tror jeg han faktisk skjønner at det kommer en baby her om to uker. 14 dager idag ja :) Isted ba han meg ta det heeelt med ro på sofaen! Han føler nok han har endel å utrette før hun kommer.

Leste innlegget ditt nå Zassy.. gratulerer med fiiin vekstkontroll! :) Det var jo knallbra. Nå kan du puste ut :)

Zazzy: så bra å høre at alt er bra med deg og baby! :D

Junimage: så godt det ordnet seg med en omvisning :) er utrolig betryggende å ha sett avdelingen på forhånd, hvor en skal gå, osv :)

Helle Høygir, her er også matlysten svært laber... Mest lyst på frukt, juice, sjokolade. Middag og brødmat blir jeg nesten dårlig av å tenke på :/ håper det blir bedre om noen uker når baby er født :)

Makuahines blir nok nestemann ut ja :)

Ikke lett å få sove på dagen heller, vi må jo være i skien idag, så storebror er ikke i bhg. Men får legge seg tidlig til kvelden, skal holde meg unna alt som på noen måte kan gi halsbrann idag.

Det blir fløyelsgrøt til middag, toros rømmegrøt men laget med melk. Det må vel være syrevennlig :)

Ingen brus, kaffe, vet ikke om jeg tør saft engang.

Husmann knekkebrød med gulost, da bør jeg vel holde meg til en diett magen skulle tåle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...