Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester


Blomstogbier

Anbefalte innlegg

Her var også 17.mai veldig rolig i år. Vi var hjemme hele dagen. Hadde besøk av min mor (som fortsatt er her da jeg sendte samboeren på hyttetur i pinsa med kompiser. Siste turen før jenta vår kommer, så jeg og mamma koser oss hjemme). Vi fikk også besøk av to vennepar på formiddagen til lunsj, så vi laget DET bordet ;) Kjempekoselig! Så laget jeg en pavlova som gjestene likte veldig godt :D Kjempekoselig!. På kvelden fikk vi besøk av to venner til, og av hun ene fikk jeg nakkemassasje. Tror dere at det var godt eller!??!? :D

 

Igår var det godt og varmt her også. Uansett om jeg er gravid eller ei, så er det litt for varmt for min del, så jeg holdt me i skyggen/inne :P

 

Ellers er jenta i magen fortsatt aktiv, og igår hadde jeg såååå ubehag under brystene. Er det fordi livmora er på sitt høyeste nå?! (er 36 fullgåtte idag!)... ubehagelig var det ihvertfall! Ellers føler jeg endel nedpress.. det MÅ jo være det jeg kjenner. Litt mensmurringer og stikking i underlivet! Blir spennende å se når hun tenker å komme ut! Mange venner og familie har tippet på både termin, lengde og vekt, så det blir spennende å se hvem som får rett :P Idag blir en rolig dag. Skal ta med mor på italiensk restaurant tenkte jeg, også skal jeg vaske de nyeste babyklærne jeg har kjøpt og som jeg fikk på babyshoweren! :)

 

Ønsker dere en fiiin dag!

 

Kjenner også en slags "kant" under brystene, så det begynner å bli ubehagelig med BH fordi da strammer det liksom ekstra mye. Kan tenke meg det er livmoren som presser oppover, ja. Kjenner også mye nedpress og mensmurringer og stikkinger. Må veldig mye på do nå på slutten fordi det kjennes ut som hun ligger lengre ned.

 

Fin dag til deg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med å nå 37 uker Makuahines :) Ja, nå kan babyen din bare komme. Du får gå i trapper eller en laaang tur du da.. hihi :P

 

Idag har vi spist frokost ute i hagen og sett på den stille sjøen nedenfor. Herlig :) Jeg var i kjelleren og fant frem bagdelen til vogna(som jeg ikke har brukt noensinne, så det blir moro). Vasket trekk, madrass og fluenettingen.. så nå henger det ute i sola og tørker. Deilig å få luftet vogna litt nå, og det kan i grunnen bare stå ute på verandaen(under tak) frem til fødsel om et par uker så er den klar :)

 

Ellers kjenner jeg veldig at hun presser seg nedover jeg også ;) Igår kveld da jeg la meg var det kjempevondt nederst.. som om hun skrudde seg nedover rett og slett!! Det hjalp ikke uansett hvilken stilling jeg lå i. Like vondt. Kynnerne kommer veldig tett. Jeg er mye raskere andpusten nå, og tror magen er på det høyeste nå ja. Jeg er 36+2 idag så det stemmer vel. Må ta småpauser hele tiden i arbeid jeg holder på med. Raket løv isted, og ble ferdig med den ene siden av hekken.. så måtte jeg ta en pause. Hehe. Skal bli litt godt å få tilbake mage og pust og energien altså. Jeg skal innrømme det. Men aller mest gleder jeg meg sååånn til å se nurket vårt! :wub:

 

Prøver å holde det ryddig og rent her, med alle klær vasket og en masse mat er fyllt opp i fryseren... sånn at alt er klart uansett om fødselene skulle starte av seg selv. Vet jo at jeg mest sannsynlig blir borte på sykehuset i en fire dager.. så da er det fint at mannen slipper å handle og vaske men heller kan kose seg med ungene her hjemme som trenger ham da uten å tenke på hva i alle dager han skal handle til middag (for ellers hadde det vel blitt pizza grandiosa i 4 dager!)og kose seg med den nye datteren hans og meg på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært så vel at jeg hadde fått lov til å gå tur eller gå i trapper så. Men, siden jeg stort sett må ligge heeele dagen, så drøyer vel denne babyen til uke 42 :wacko::P

 

Imorgen har jordmor bedt meg dra på legevakten for å få sjekket blodtykk og urin, siden det er helligdag.. gruer meg litt til det kjenner jeg.. For det første har jeg bare negative opplevelser med legevakt (Syns alltid de er så negative..ihvertfall her jeg bor), og for det andre håååper jeg at de ikke finner noe som gjør at jeg må bli lagt inn igjen.. Blir nervepinende hver eneste undersøkelse nå.

 

Og, så herlig det hørtes ut å spise frokost ute og titte på sjøen Ønsker3gull! :D Godt å kunne nyyte når det er fint vær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var også 17.mai veldig rolig i år. Vi var hjemme hele dagen. Hadde besøk av min mor (som fortsatt er her da jeg sendte samboeren på hyttetur i pinsa med kompiser. Siste turen før jenta vår kommer, så jeg og mamma koser oss hjemme). Vi fikk også besøk av to vennepar på formiddagen til lunsj, så vi laget DET bordet ;) Kjempekoselig! Så laget jeg en pavlova som gjestene likte veldig godt :D Kjempekoselig!. På kvelden fikk vi besøk av to venner til, og av hun ene fikk jeg nakkemassasje. Tror dere at det var godt eller!??!? :D

 

Igår var det godt og varmt her også. Uansett om jeg er gravid eller ei, så er det litt for varmt for min del, så jeg holdt me i skyggen/inne :P

 

Ellers er jenta i magen fortsatt aktiv, og igår hadde jeg såååå ubehag under brystene. Er det fordi livmora er på sitt høyeste nå?! (er 36 fullgåtte idag!)... ubehagelig var det ihvertfall! Ellers føler jeg endel nedpress.. det MÅ jo være det jeg kjenner. Litt mensmurringer og stikking i underlivet! Blir spennende å se når hun tenker å komme ut! Mange venner og familie har tippet på både termin, lengde og vekt, så det blir spennende å se hvem som får rett :P Idag blir en rolig dag. Skal ta med mor på italiensk restaurant tenkte jeg, også skal jeg vaske de nyeste babyklærne jeg har kjøpt og som jeg fikk på babyshoweren! :)

 

Ønsker dere en fiiin dag!

 

Kjenner også en slags "kant" under brystene, så det begynner å bli ubehagelig med BH fordi da strammer det liksom ekstra mye. Kan tenke meg det er livmoren som presser oppover, ja. Kjenner også mye nedpress og mensmurringer og stikkinger. Må veldig mye på do nå på slutten fordi det kjennes ut som hun ligger lengre ned.

 

Fin dag til deg og :)

 

JAAA! Helt enig med alt du skriver. Igår kveld måtte jeg bare ta av meg BHen fordi jeg følte den gnagde.. men det ble jo egentlig ikke bedre av det :P Nå på dagen har jeg på med BHen igjen og kjenner ikke det samme. Mulig det kommer tilbake igjen ikveld. Får liksom ingen god sittestilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ubehag under brystene hadde jeg tidligere, men det har vært helt borte de siste ukene. Kanskje fordi magen er så langt ned?

 

Jeg har forresten heller ikke hørt fra nav, men har gått ut i permisjon. Synes det var litt merkelig å skulle ha permisjon uten å ha fått bekreftelse på det, så jeg ringte nav. De hadde mottatt søknaden min den 23. mars, men ikke fått papirene de trengte fra arbeidsgiveren min før 26. april, så der var vel forklaringa på hvorfor de er så treige. Fikk i alle fall beskjed om at behandlinga skulle avsluttes denne uka, men jeg skulle bare gå ut i permisjon med god samvittighet.

Satser på at brevet kommer nå til uka.

 

Vi har ei rolig 17. mai/pinsehelg. Jeg nyter varmen og lader opp. Sliter med varme og hovne bein, spesielt på natta, men det er så deilig at sommeren har kommet, så det får jeg bare leve med.

Mannen er nesten ferdig med veranda og terrasse nå. Bare gelender på ei side igjen, så da kan vi nyte den også når babyen har kommet :)

 

Blomstogbier, jeg har lagt merke til at du skifter uke to dager før meg, men har termin en dag før. Regner du da at svangerskapet varer i 40 uker og 3 dager? Jeg følger appen fra Babyverden, og den regner 40+2, så etter den skal jeg skifte til uke 38 i morgen.

 

Jeg pakket forresten bagen nå i formiddag, så nå er den klar! Her er det bare å komme :)

Endret av Leb76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg misunner dere Leb76 og Blomstogbier. Hadde jeg vært i uke 38 så hadde jeg skulle føde nå!! Men nei, er bare mine skarve 36+2 og må veeente ;) Det er jo kjempespennende med dere nå, som er i uke 38! ALT kan skje nå :)

 

Idag har jeg vært litt flink. Har vasket alle klær som lå i skittentøyet, vasket endel vinduer( men vi har så sinnsykt mange at det vil ta meg en hel dag å vaske alle!!), støvsuget både 1. og 2. etasje, strøket en haug med servietter og pakket ned litt mer i fødebagen. Nå streiket ryggen og jeg ligger rett ut her med et glass med cola med isbiter og smash-sjokoladee :P Litt dumt av meg i grunn, siden vi skal grille om en times tid.. og jeg blir stappmett av fem smash liksom ;) men det er jo sååå godt! :D

 

Denne BH-gnaginga/kanten kjenner jeg ikke til. Jeg misunner dere jeg da, så tydeligvis har fått så store pupper da kanskje?!? kanskje dere har fått melk? Jeg merker overhodet ingenting til hverken melk eller at de har blitt større ;) Men hmm... kanskje magen min ikke er så høyt oppe som jeg har følt det. Føler meg andupsten som en hval om dagen ivertfall :unsure:

 

Nei, såklart Maukahines.. jeg glemte det i forbifarten jeg, at du må sitte rolig pga blodtrykk osv. Men spørsmål: hvis blodtrykket og/eller urin ikke er bra hos jordmor og du blir lagt inn.. vil de ikke da sette deg igang siden du har kommet så langt og at alt er trygt med baby som er ferdig osv?

Jeg mener.. man kan vel ikke se noen grunn til å hale ut tiden når du må pines mener jeg?!? :mellow:

 

Au, au.. nå verker både rygg føtter og lysken her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker3gull, ikke slit deg helt ut nå da! Og vær forsiktig så ikke fødselen plutselig setter igang! Er vel greit for deg å vente til planlagt keisersnitt kanskje!? ;)

 

Jeg hadde også håpet at jeg kom til å bli satt igang hvis jeg blir lagt inn igjen (og ifølge jordmoren min hørtes det også sånn ut), MEN, hun jeg lå sammen med på sykehuset var verre enn meg, og de haaalte det ut i det lange og det breie på henne.. satt henne ikke igang før 4-5 dager før termin.. Syns det er ganske tullete, når mor ikke har det bra (og hennes baby hadde i det tillegg ikke lagt på seg noe på 2 uker)... så har ikke helt troen på at de setter igang noe før det er heelt krise.. ! Så da håper jeg heller fødselen setter igang av seg selv.. snaaart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi vil ha fødsel!! :P Jeg vurderte å skaffe meg sparkesykkel B) Hadde det ikke vært enklere å komme seg hit og dit da? :P Istedet for å vagge avgårde med smerter og dårlig humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg også vært flink, helt imponert over meg selv! hehe, har vasket masse klær, vært på loftet og funnet de siste babyklær, dyne, babygym-matte, bilstol og fått vasket og tørket alt + trekk til bilstol og vogn. Solt meg masse ute i varmen (ja det tar på det også :P ) sprunget etter vesla hele dagen, badet henne ute i basseng på kvelden, laget hjemmelaget pizza og i det hele tatt vært på føttene hele dagen, men nåååå er jeg sliten nå, men bare godsliten egentlig, selv om jeg kjenner det veldig godt i bekkenet hver gang jeg må reise meg opp, føler meg 90 år gammel når jeg går bortover :P Men er litt redd jeg får svi i morgen, hver gang jeg har hatt en slik god dag så har dagen etter blitt helt elendig. Men føles såå godt å ha fått unna alt det på loftet iallefall, nå føles det litt tryggere at lillegutt snart skal komme :)

 

Forresten ang melk i puppene så lekker jeg så mye at jeg vurderer å begynne å ligge med bh + innlegg på natta, er melkeflekker overalt i senga, men varmt og klamt å ligge med bh da :/

 

ååhh cola med isbiter og smash hørtes bare helt fantastisk godt ut! Her er godteskapene helt robbet..vurderer å kjøre på søndagsåpen butikk og kjøpe noe godt, har fått dilla på iste så det drikker jeg dagen lang, utrolig godt i varmen! Og så kunne jeg tenkt meg vannmelon..mmmm...hvis jeg orker å bevege meg ut..eller får en annen til å gjøre det :P

 

Misunner dere som er kommet så langt i svangerskapet, blir jo nesten alene igjen på denne tråden jeg når dere føder en etter en ;) Er veldig rart for meg å ha begynt på uke36 nå (35+2) ettersom jeg fødte på nøyaktig 35 fullgåtte sist..så lenge har jeg altså aldri gått gravid før, veldig merkelig følelse, nesten så jeg allerede tenker at jeg går på overtid! hehe. Kan bli noen lange sisteuker ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy: Jeg føler også litt på det med å "gå på overtid" selv om termin ikke har vært :-p sist fødte jeg 36+0 og er nå 35+3. Vi har med andre ord termin veldig nære :-) Men jeg nyter faktisk å gå gravid nå og at ting er mer rolig og slikt enn sist, mindre drama :-) Har dog en liten på snart to år så dagene går fort. Vi nyter den siste tiden sammen som tre nå før det blir litt mindre alenetid for eldste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Super_betta :) Jeg har også ei lita på snart 2 år så høres ut som vi har det temmelig likt! :) Det er jo godt at alt bare går helt fint denne gangen, ingen premature rier eller innleggelser osv, men tenker du ikke nesten konstant på fødsel og hvordan det kommer til å starte? Det gjør nemlig jeg :P Tror hvert øyeblikk at vannet kommer til å gå, hehe. Samtidig som jeg prøver å innstille meg på å gå helt ut denne gangen så jeg ikke skal bli gående å vente hele tiden, men lettere sagt enn gjort. Tenker også at jeg håper dette ikke blir en prematur baby og at det skal bli godt å få en "ferdig" og litt større baby denne gangen, samtidig som jeg blir helt sprø av å tenke på å være gravid i 5 uker til, men som du sier så går jo tiden eeegentlig ganske fort når man har en fra før å fokusere på :) Og jeg trenger disse siste ukene på å få gjort ting helt klart og forberedt meg mer mentalt på at vi faktisk snart har to småttiser i hus! Kjempespent på hvordan storesøster kommer til å ta det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg husket nicket ditt fra sist gang :-)

 

Jeg er også veldig glad for å slippe "prematurt" barn og de ekstra vansker som gjerne følger med dette (slik det ser ut nå vell å merke). Sist gang var det snakk om å ta han allerede i uke 30 så var glad for at det ikke ble så tidlig i alle fall. Men denne gangen er det ikke et problem, det som skapte slik trøbbel forrige gang :-D Var også innlagt mer eller mindre de to siste mnd før han kom sist, så nyyter hjemme tilværelse og kos i sol med mann og barn <3

 

Jeg tenker til og med at jeg godt kan gå litt på overtid, bare for å få litt ekstra kosetid samt en ekstra ferdig baby hehe kommer nok heeelt sikkert ikke til å ha samme innstilling om noen uker :-p Merker jo at kroppen er blitt tung og slik, men er egentlig bare plagsomt på natten samt hver gang jeg er nødt å bøye meg.

 

Jeg har tenkt så smått å pakke litt i den berømte føde/baby bagen snart. Har skrevet meg liste. Fikk jo aldri gjort det sist. Men må si at selv om det er rart å snart skulle være like langt som da han kom sist, har jeg en følelse av at jeg kommer til å gå fult ut eller over..tror det er fordi det er så rolig svangerskap i forhold til sist, både med tanke på komplikasjoner og aktivitet i magen. Og ikke minst nesten ikke kynnere denne gangen.

 

Er også spent på hvordan fødsel vil starte/bli denne gangen. Sist fikk jeg bare en liten for smak før de tok ks. På den positive siden vil jeg/vi få 2 uker lenger betalt permisjon om jeg går ca 10 dager over :-p Er jo nye regler slik som sist når vi fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dere ihvertfall er to som har fått baby i uke 35-36... Hvordan er babyen når den kommer ut da? Må den ligge på intensiv?! Også er det jo snakk om at babyen er "ferdig" og ikke er prematur ved 37 uker. Er det 37 fullgåtte uker.. eller når man begynner på den?! Jeg er 36 fullgåtte idag. Er det da "trygt" for meg å føde etter neste søndag da?! Blir litt forvirra jeg :P

 

Idag har jeg vært slapp.. og nå "kjemper" jeg meg for å komme meg inn i dusjen.. Holder på å renne vekk her jeg sitter. Vaaarmt ;) hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helle_Høygir

Jeg er omtrent likt som deg Zassy, så du blir ikke alene:)

 

Tror fordi det er 5-6 uker igjen, så har jeg ikke den "lengtingen" etter å møte babyen. På et vis har jeg et litt distanse forhold til dette. Noe er klart og noe ikke- jeg tenker at det ordner jeg når perm starter og skulle noe skje før det, så har vi litt klær, en bleiepakke og bilsete. Sykehuset er jo 10 min unna, så jeg føler ikke helt at det er helt krise.

Og det er noe med å erkjenne at det snart er slutt; dette varer jo i mer enn 50% av et år og det preger alt man gjør, opplever, tenker osv - det preger hele livet og det er helt merkelig at det skal brått ta slutt. Og når man da i tillegg ikke helt vet når, men bare et anslag, så blir det litt rart.

 

Fikk ryddet skikkelig idag- det så ikke ut her:) holdt meg litt unna solen, ble så varm i går. Drikker masse vann og flyr enda mer på do haha. Akkurat det der kommer jeg ikke til savne- det konstante presset på blæra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er 37+0 ja, da er ikke babyen prematur lenger :) Så det er trygt å føde neste søndag.

Varmt idag ja! :) Men deilig da..

 

Hehe, fant en kjole jeg brukte før graviditeten. Nå er den mer en topp :D Men passet fortsatt, pga passformen, strammet ikke rundt magen :) Så fant meg en sommertopp jeg kan bruke.

 

Isj, ikke snakk om overtid, det ordet liker vi ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå nå angrer jeg på min effektive dag..har skikkelig vondt i kveld, som vonde nedpress..kan det være babyen som fester seg? kommer faktisk egentlig i tak..men kjennes ut som det er i underlivet der hodet til babyen er rett og slett, kommer som smertetak, ubehagelig! :/ Kanskje bekkenet bare som er for mye belastet?

 

Super_betta ja hun holdt på å komme i uke 31 til meg sist, utrolig glad for at hun ikke gjorde det, har jo så mye å si de ukene ekstra, og hun hadde jo egentlig ingen plager av å være født litt for tidlig heller, men har lurt litt på om det kan være derfor hun hadde mye magetrøbbel og at vi slet en del med søvn, men det kan man jo aldri vite om det hadde vært sånn uansett om hun hadde kommet senere. Synes bare det å måtte gi både jern, tran og multivitamin flere ganger om dagen hver dag var litt pes jeg :P Håper vi slipper det denne gangen, nok med tran liksom. Tror hun ble enda mer plaget med magen pga det jerntilskuddet, og så var hun en skikkelig gulpeunge så alt stinket jo jern og tran - ahh minner ;) hehe.

 

Så fint at du har et roligere svangerskap da :) jeg sliter med veldig mye kynnere og har i det hele tatt hatt et tungt svangerskap, men har unngått den gbsinfeksjonen denne gangen og det kan jo hende det rett og slett var det som satte det i gang til meg sist, så derfor trenger det ikke være noen grunn til å føde tidlig denne gangen :) Håper for din skyld at du greier å knipe igjen så du får forlenget permisjon da ;)

 

Mavat jeg tror babyene kan være ganske ulikt utviklet ved 35-36 uker så det kommer litt an på, men vi var veldig heldige, selv om hun var lita (under gjennomsnittet for en 35-ukers) så var hun akkurat tung nok til at vi slapp å bli innlagt på nyfødt intensiv og formen hennes var veldig fin, så vil i grunn si at hun var veldig "ferdig" til å være så lita, var bare litt vansker med ammestart og slike ting for hun ble så sliten av å suge etter veldig kort tid og måtte mye på kontroller på sykehus og helsestasjon for vekstkontroller og det synes jeg var litt ekstra stress å måtte passe på hele tiden ettersom hun var så bittelita så kunne det fort gå galt om hun ikke la nok på seg. Heldigvis gikk det veldig bra og jeg hadde visst fløte i puppene mine :D

 

Helle ja du er den eneste jeg greier å huske på har termin veldig likt meg, så det er godt å vite at vi iallefall blir igjen to her inne ;) kjipern for den aller siste som føder da :P

 

og Totoaa stemmer det, vi hadde vel samme termindato?? DET burde jeg jo greie å huske :P

 

Blomstogbier haha jeg har også en kjole som nå fungerer som topp :D

 

Usj..liker ikke disse takene jeg får i underlivet nå jeg... noen som kan berolige meg med at det bare er slitenhet eller hodet som fester seg? Har dere kjent hvordan det føles ut når hodet fester seg? aner ikke hvordan det er egentlig jeg. Kan nedpress komme i tak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy, jeg hadde noen skikkelige tak og stikkinger sist helg. Kunne nesten kjennes litt ut som rier (sånn som eg innbiller meg at rier er, da eg aldri har født før). Fortalte det til jordmor når jeg var der, da kunne hun berolige meg med at det nok var hodet som festet seg. Hos meg kom det i tak som varte en times tid! Kan jo høres ut som det er det som skjer ha deg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå nå angrer jeg på min effektive dag..har skikkelig vondt i kveld, som vonde nedpress..kan det være babyen som fester seg? kommer faktisk egentlig i tak..men kjennes ut som det er i underlivet der hodet til babyen er rett og slett, kommer som smertetak, ubehagelig! :/ Kanskje bekkenet bare som er for mye belastet?

 

Super_betta ja hun holdt på å komme i uke 31 til meg sist, utrolig glad for at hun ikke gjorde det, har jo så mye å si de ukene ekstra, og hun hadde jo egentlig ingen plager av å være født litt for tidlig heller, men har lurt litt på om det kan være derfor hun hadde mye magetrøbbel og at vi slet en del med søvn, men det kan man jo aldri vite om det hadde vært sånn uansett om hun hadde kommet senere. Synes bare det å måtte gi både jern, tran og multivitamin flere ganger om dagen hver dag var litt pes jeg :P Håper vi slipper det denne gangen, nok med tran liksom. Tror hun ble enda mer plaget med magen pga det jerntilskuddet, og så var hun en skikkelig gulpeunge så alt stinket jo jern og tran - ahh minner ;) hehe.

 

Så fint at du har et roligere svangerskap da :) jeg sliter med veldig mye kynnere og har i det hele tatt hatt et tungt svangerskap, men har unngått den gbsinfeksjonen denne gangen og det kan jo hende det rett og slett var det som satte det i gang til meg sist, så derfor trenger det ikke være noen grunn til å føde tidlig denne gangen :) Håper for din skyld at du greier å knipe igjen så du får forlenget permisjon da ;)

 

Mavat jeg tror babyene kan være ganske ulikt utviklet ved 35-36 uker så det kommer litt an på, men vi var veldig heldige, selv om hun var lita (under gjennomsnittet for en 35-ukers) så var hun akkurat tung nok til at vi slapp å bli innlagt på nyfødt intensiv og formen hennes var veldig fin, så vil i grunn si at hun var veldig "ferdig" til å være så lita, var bare litt vansker med ammestart og slike ting for hun ble så sliten av å suge etter veldig kort tid og måtte mye på kontroller på sykehus og helsestasjon for vekstkontroller og det synes jeg var litt ekstra stress å måtte passe på hele tiden ettersom hun var så bittelita så kunne det fort gå galt om hun ikke la nok på seg. Heldigvis gikk det veldig bra og jeg hadde visst fløte i puppene mine :D

 

Helle ja du er den eneste jeg greier å huske på har termin veldig likt meg, så det er godt å vite at vi iallefall blir igjen to her inne ;) kjipern for den aller siste som føder da :P

 

og Totoaa stemmer det, vi hadde vel samme termindato?? DET burde jeg jo greie å huske :P

 

Blomstogbier haha jeg har også en kjole som nå fungerer som topp :D

 

Usj..liker ikke disse takene jeg får i underlivet nå jeg... noen som kan berolige meg med at det bare er slitenhet eller hodet som fester seg? Har dere kjent hvordan det føles ut når hodet fester seg? aner ikke hvordan det er egentlig jeg. Kan nedpress komme i tak?

 

Takk for svar :) Jeg har ei jente som er litt over gjennomsnittet stor.. så godt å tenke på at det ikke hadde blitt intensiv mest sannsynlig. Men har vel ikke så mye tegn til no fødsel enda uansett.. så det går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull, ikke slit deg helt ut nå da! Og vær forsiktig så ikke fødselen plutselig setter igang! Er vel greit for deg å vente til planlagt keisersnitt kanskje!? ;)

 

Jeg hadde også håpet at jeg kom til å bli satt igang hvis jeg blir lagt inn igjen (og ifølge jordmoren min hørtes det også sånn ut), MEN, hun jeg lå sammen med på sykehuset var verre enn meg, og de haaalte det ut i det lange og det breie på henne.. satt henne ikke igang før 4-5 dager før termin.. Syns det er ganske tullete, når mor ikke har det bra (og hennes baby hadde i det tillegg ikke lagt på seg noe på 2 uker)... så har ikke helt troen på at de setter igang noe før det er heelt krise.. ! Så da håper jeg heller fødselen setter igang av seg selv.. snaaart ;)

Det var jo litt merkelig da, at de skal vente såå lenge.Som du sier, til og med med ei som var verre i tilstand enn du var.. og baby, ikke minst. Men noen ganger hjelper det å mase da, være skikkelig fortvilet og vise at du er oppriktig bekymret og ikke har det bra selv osv.

 

Ja, jeg vil aller helst ha det planlagte keisersnittet den 4. juni. Idag er det bare 15 dager til også, og jeg tror egentlig vi trenger den tiden her hjemme til å forberede oss. Vi har fortsatt ikke malt soverommet og da selvsagt ikke flyttet inn, og vil tro det hadde blitt litt stress for mannen å måtte holde på med det mens vi ligger på sykehuset. Vil liksom nødig at det er slikt han må holde på med de dagene der. Nesten bedre å piske ham rundt nå :P

Nei, det er rett og slett en del ting som ikke er på plass enda og som jeg helst vil skal være det før baby kommer altså. Snekkerne er ikke ferdig heller, og alt de skal gjøre her så tar det nok sånn ca to uker, så det burde jo passe bra i grunn det ;) Dessuten har mannen to avtaler denne mnd. som sikkert hadde vært koselig for ham å gjennomføre. To fester. Den 24.mai og den 30. mai. Jeg unner ham å gå i 40 års-laget til kompiser liksom. Jeg er også invitert, men holder meg hjemme. Ikke så lett å få barnevakt til fire barn, og jeg er likevel tung og sliten om dagen så B)

Likevel er jeg veldig klar for å bli ferdig, og gleder meg til å få frøkna vår i armene.. frisk og fin. Alle sånne tanker har kommet i hodet i det siste også.. er hun frisk, har hun det fortsatt bra i magen og får nok næring? osv, osv. Tenker det sikkert er helt normalt, men.

 

Har hatt mye nedpress i det siste jeg også. Ilinger nedover og mellom beina. Lysken er vondere, men selv om hofta og rompa svir av smerte så jeg må snu meg ofte om natta, så er det bedre på dagen ivertfall, om ikke annet ;) Det endrer seg vel forhåpentligvis etter fødsel. At alt blir på stell igjen med kroppen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Lyskesmerter ja - litt feil å si det, men "godt" å lese at jeg ikke er alene om det. Det gjorde så vondt her om dagen og særlig om natta. Måtte ty til alle legers beste venn; google :) er det en gravid plage, er det andre som har det osv. Jeg holder ut rimelig mye når jeg kan lese at jeg ikke er alene om det:) da er det ikke så skummelt hehe.

 

Mye rart vi skal gjennom av vondter, forandringer og alskens saker. Jeg blør endel neseblod nå- har vært mye tett i nesa, men bruker jo bare menthulatum. Nå har jeg tynne hvaenndetnåer oppi nesa - bare jeg nyser hardt så kan jeg blø neseblod, men nå er det vel graviditeten og dens påvirkning som gjør dette.

 

Får se hva man får gjort idag; været er lovt så ymse at vi får bare se an..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt en ikke vet om disse vondtene før en blir gravid om en er førstegangs :P håper jeg glemmer dem til neste gang :)

Her er også korsrygg, rumpe, lyske og nedre del av magen sår. Må holde pusten og snu meg i fart i senga om natta. Gjør jeg det sakte blir det bare pining :P heldigvis så bedrer det seg utover dagen når jeg får bevegt meg litt :)

Merker at jeg nå begynner å bli utålmodig... :P hver morgen før jeg åpner øynene kjenner jeg etter tegn på at fødsel kan være på gang - men neida ingen tegn i det hele tatt bortsett fra nedpress som jeg har hatt en stund.

Har jordmor sjekket dere mtp åpning og hvordan hodet ligger - om det er festet eller ikke? Ikke hatt en gyn. undersøkelse enda (om det er det det kalles), og er i uke 38. Syns det er litt rart. Skal be om å få en sjekk neste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, tenker det kanskje var hodet som festet seg i går eller bare slitenhet i bekkenet, det gikk iallefall over når jeg la meg ned å hvilte og er helt borte i dag igjen :)

 

Skal vel bli mye ymse vondter siste ukene nå, google er kjempekjekt å ha ja Helle, brukte det flittig etter at snuppa var født også jeg, tullet med at hun ble oppdratt på google, hehe, men det er jo så greit å bare være noen tastetrykk fra andres erfaringer osv :)

 

Jordmor sa til meg sist at han lå godt ned i bekkenet men ikke var festet enda siot, hun sa han var for liten til det rett og slett. Men ingen sjekk om åpning osv.

 

I morgen skal jeg på kontroll på sykehuset så blir godt å få sett at alt er som det skal, kanskje jeg får svar på festespørsmålet da :) Og ikke minst skal jeg på vekstkontroll - håper lillegutt har lagt på seg.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper gutten din har lagt på seg Zazzy! Viste forrige vekstestimering at han er liten? Jeg har fått beskjed om at jeg har en liten baby i magen også. Men så lenge han er aktiv og ikke stille og slapp, får jeg gå fram til termin før jeg evt settes i gang.

Ja, google er genialt. Får svar på de fleste spørsmål der, så har egentlig ikke så mange spørsmål til jordmor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy: Jeg hadde oxo sånne smerter her om dagen, trodde ting var igang faktisk. Men etter en dag med hvile roet det seg. Det er nok hodet som fester seg, bekken som vider seg ut osv.

Men førstemann så festet ikke hodet seg, han lå for høyt opp i bekkenet, så dette er nye smerter for meg oxo. :)

 

Jeg har ikke hatt gyn undersøkelse heller, og ingen har sagt noe om jenta er stor eller liten, så er sikkert normal da.

 

Storebror var 37 cm i hodet, og jeg blir ikke lei meg hvis lillesøster er noen cm mindre. Pluss at han ble tatt med vakum, så jeg kjente det godt :)

Godt jeg tar bringebærblad denne gangen oxo, har trua på at det hjelper å gjøre huden tøylig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...