Gå til innhold

Eidsvoll..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bor der?

Pendler til Oslo?

Hvordan er det å bo der?

Anonym poster: 813ecd125accc9ca42ecf0ef337e62ee

Skrevet

Vi bor på råholt. Det tar under 30 min med tog til Oslo. Her er det mye som skjer nå, nytt senter, nytt badeland, nye hus/leiligheter overalt. Flotte skiløyper, mye skog..osv. Vi er fornøyde ihvertfall:)

Eidsvoll sentrum er stille og rolig, noen kaller det for en spøkelsesby...men, det åpnes stadigvekk nye butikker, noen går bra andre ikke.

Noe annet du lurer på? Hvor vil dere flytte?

Anonym poster: 5d8f2926705f7923aee7c9e7a2a60183

Skrevet

Vi har sett på området rundt Eidsvoll sentrum..i nærheten av stasjonen - har sett at det er ca30 min på tog til Oslo derfra!

Men vi er usikre på hverdagen med eventuell pendling til Oslo for begge to, med to barn i Bhg.. :/

Vil du si det er mer som skjer på Råholt enn Eidsvoll?

HI

Anonym poster: 813ecd125accc9ca42ecf0ef337e62ee

Skrevet

Vi bor på Råholt, som personen over sier tar det kun 30 minutter, men det fungerer ikke pendle med tog dersom en skal hente og levere i barnehage. Jeg vurderte søke jobb i Oslo, men fant fort ut at det ikke funket når toget hjem fra Oslo gikk ett par minutter før 16.00. Det kan være direkte toget til Eidsvoll rekker det, men det har jeg ikke sjekket.

Anonym poster: 7aa8b657d3ae1fe0257c60defb3e1fcd

Skrevet

Jeg bodde like utafor sentrum i Eidsvoll, og syns det ble veldig kjedelig der. Butikker stenger kl. 18.14 så og si hver dag (uten om dagligvarebutikker) og var temmelig stille ellers. Syns det skjedde mer i Råholt de gangene jeg var der. Så ville heller anbefalt Råholt enn Eidsvoll. Jeg var overlykkelig da jeg flytta fra Eidsvoll etter å bare bodd der 3-4 mnd!

Skrevet

Stenger det 18.14? Pga grunnloven, liksom? Hehe..

Skrevet

Stenger det 18.14? Pga grunnloven, liksom? Hehe..

Ja:)

Skrevet

Det skjer mer på Råholt altså, men det er jo litt idyllisk i Eidsvoll sentrum med vorma og liten "by":) Veldig koselig på sommeren om været er fint!

På vinteren er det ikke noe særlig i Eidsvoll.

Men, om man bor på Råholt så er det jo ikke lange veien om man vil til Eidsvoll.

Og,jeg leser mye "dritt" om barneskolen, den er eldgammal og full av mugg tror jeg...eller var det dårlig isolering slik at det er skikkelig kaldt på vintern tro? Husker ikke jeg, men noe var det ihvertfall!

Her på Råholt har vi en splitter ny-gammel-skole. Dvs, en gammel skole som er pusset opp, ungdomsskolen har vunnet en pris for ett eller annet? Arkitektur tro?

Gangavstand til Eidsvoll bygningen..og det turen er nydelig! Også er det veldig kulturelt her med mange utstillinger, teater osv

Skrevet

Eidsvoll og Råholt har svært mange sosiale kasus. Mange unge ressurssvake foreldre (i følge helsestasjonen), mange uten utdannelse, mange sosialklienter. Mange campingvogner og bilvrak i hagene rundtomkring.

Det skjer lite, Råholt er jo ikke engang et sentrum, bare et veistrekke med masse fartsdumper, kebab og pizza sjapper og noen få butikker.

Jeg har aldri opplevd at toget tar så kort tid som 30 minutter til Oslo heller, og pendlertogene er alltid ubehagelig stappfulle. Ville aldri bodd der og jobbet i Oslo.

Anonym poster: eb347bd93fb80d636b1a0229627f803c

Skrevet

Vi bodde på Eidsvoll i 4 år ca, og er så glad vi ikke gjør det lenger. Pendlet til oslo hver dag så samboer tok seg av barnehagelevering og henting. Det ble ganske slitsomt å pendle, stjal mye tid. Følte meg litt isolert da nettverket mitt var i Oslo. Vanskelig å få til sosiale ting med venner med barn hjemme, og ble ofte for langt for både meg og venner å få til besøk i hverdagen. Veldig fint der egentlig og vi trivdes i huset, men veldig mye rus, kriminalitet, sosialklienter osv rundt om der vi bodde. Vanskelig å bli kjent med folk. Veldig ustabile og ufine naboer. Holdte ut mye lenger enn ønskelig.

Anonym poster: 7c676463984c9cc6d7e9ccd4063ad1ca

Skrevet

Hadde aldri giddi å flytte så langt vekk fra Oslo for så å pendle inn hver dag for å jobbe.

Anonym poster: 2c81d692431957524a27008be25b930f

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg bor midt imellom Råholt og Eidsvoll og kan si at jeg definitivt vil velge Råholt hvis jeg skal flytte. Litt mer liv og mye spennende som skjer fremover.

Skrevet

På Råholt bor mest av white trashet her i bygda. Eidsvoll er noe bedre.

Liker meg veldig godt her, har bodd flere steder, men skal ikke flytte noe mer nå.

Kom gjerne til eidsvoll, det er nye bra her :-)

Anonymous poster hash: 49e0d...ba9

Skrevet

På Råholt bor mest av white trashet her i bygda. Eidsvoll er noe bedre.

Liker meg veldig godt her, har bodd flere steder, men skal ikke flytte noe mer nå.

Kom gjerne til eidsvoll, det er nye bra her :-)

Anonymous poster hash: 49e0d...ba9

Men Råholt er bedre enn Dal og Mogreina i hvert fall. 

Anonymous poster hash: eb347...03c

Skrevet

Vi bor på Råholt, som personen over sier tar det kun 30 minutter, men det fungerer ikke pendle med tog dersom en skal hente og levere i barnehage. Jeg vurderte søke jobb i Oslo, men fant fort ut at det ikke funket når toget hjem fra Oslo gikk ett par minutter før 16.00. Det kan være direkte toget til Eidsvoll rekker det, men det har jeg ikke sjekket.

Anonym poster: 7aa8b657d3ae1fe0257c60defb3e1fcd

Det går tog til dal to ganger i timen da, og buss mellom eidsvoll og jessheim som kjører innom dal stasjon. I tillegg toget til eidsvoll en gang i timen, så det skulle funke å pendle....

Jeg bor også på Råholt da, aldri pendla til oslo, men jeg har ikke lappen og har tatt buss/tog i område i hele mitt liv....

Fint å bo på Råholt, her jeg bor er det omtrent like langt til Dal stasjon som til Eidsvoll verk stasjon, og bussen går nesten rett uttafor døra, så valgmulighetene er store..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...