Honningmelon Skrevet 9. mars 2013 #1 Skrevet 9. mars 2013 Hva slags type bhg er det? Stor/liten? Hvor mange barn? Og dere som har barn i bhg, er dere fornøyd? Jenta mi begynner i august. Da er hun 2 år og 3 mnd. Blir spennende :-)
Babyønske �� Skrevet 9. mars 2013 #2 Skrevet 9. mars 2013 (endret) Jenta mi blir 2 i april og går i en barnehage med 120 barn. Den er delt inn i 2 småbarnsavdelinger(0-3 barn) og 3 storbarnsavdelinger)2-6 år). Jenta mi går da på småbarnsavdeling. Der er nå 18 barn. Men sjelden de er alle samtidig. De er flinke til å dele opp barnegruppa etter alder, slik at de har mindre grupper med aktiviteter tilpasset hver aldersgruppe. Vi er forsåvidt fornøyd. Noe småtteri er der å sette fingeren på innimellom, men slik vil det nok være overalt. Hun var 16 mnd når hun begynte og jeg var en del skeptisk. Men hun har stortrivdes fra første dag, så det har jo gjort det lettere for meg . Klumpen i magen forsvant hvertfall fort. Gutten min som nå er 4 begynte i barnehage når han var 2,5 år og også han stortrivdes fra første dag. Han begynte på storbarnsavdeling og avdeling med 25 barn, så jeg var jo spent på det når han ikke hadde gått i bhg før, men det gikk også bare bra. Endret 9. mars 2013 av Babyønske - har 2 små gull
Underveis --> Skrevet 9. mars 2013 #3 Skrevet 9. mars 2013 Mine går/skal begynne i en bhg som er ganske liten. To avdelinger. Pr nå er det kanskje 30 barn totalt? En småbarn og en for de større. Har vært noe rusk her også, men barna har aldri merket noe av det. Eldste har trivdes fra første dag! Er eneste bhg i området som kan ligne en naturbarnehage. Ligger nesten midt i skogen. Minste begynner over påske og er da ca 14 mnd. Vi er spesielt fornøyd med de ansatte på småbarn, så vi regner med også han kommer til å trives.
Gjest Kira bjeffer Skrevet 9. mars 2013 #4 Skrevet 9. mars 2013 (endret) Yngste begynner i bhg i august, han er da ca 18 mnd. Han skal begynne i samme bhg som storesøster. Det er en basebhg med 65 barn fordelt på fire baser. Ingen inndeling etter alder. Vi er kjempe fornøyde med denne bhg, og eldste har gått der siden hun var 10 mnd. Tror det kommer til å gå veldig bra med andremann også. Han er jo med på levering og henting hver dag, og løper rett inn for å leke mens jeg kler av/på storesøster Endret 9. mars 2013 av Kira bjeffer
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 10. mars 2013 #5 Skrevet 10. mars 2013 Jenten min har gått i bhg siden hun var 14,5 mnd..hun er 22 mnd nå. De er 9 barn på småbarnsavdelingen, så hun går i en liten bhg. Hun var nr 3 som begynte, og de to andre hadde hatt tilvenning uken før. De har gradvis blitt flere, og nå i januar kom hun siste Jeg er veldig fornøyd med bhg de som jobber der er helt fantastiske, og snuppa stoooortrives det er en naturbhg, og de leker sammen med alle barna når de er ute, så alle kjenner alle
appelsin Skrevet 10. mars 2013 #6 Skrevet 10. mars 2013 Minsten startet i bhg da hun var 14 mnd og elsket det fra dag en. Hun storkoser seg med både barna og de ansatte og synes særlig det er stas nå når det er kommet en som er mindre enn henne også.. (Hun er 21 mnd) Er en liten bhg med tre avdelinger, to til små og en til store, er 9 barn og tre voksne på de små avdelingene. Men barnehagen har ganske lite inneområdet og derfor er dørene mellom avdelingene ofte åpne og de løper inn og ut hos hverandre. På den måten lærer både barn og voksne hverandre godt å kjenne. Vi er kjempefornøyd med bhg, de ansatte, opplegget og så får de varm mat hver dag!
oslo37 Skrevet 10. mars 2013 #7 Skrevet 10. mars 2013 Vår begynte i Bhg da han var ett år., altså har snart gått i ett år. Han har hatt lange ferier. Liten barnehage i Oslo, tre avdelinger. Småbarnsavdelingen har 13 plasser men vanligvis 9-10 barn. Kjempefornøyd. Fire ansatte, en mann. Han er helten. Stabilitet og kvalitet hos personalet er alfa og omega.
Håpefull77 Skrevet 10. mars 2013 #8 Skrevet 10. mars 2013 Datteren vår er i en basebarnehage med 80 barn. Det er to baser med 40 på hver. På hennes base er det 6 ettåringer, det samme på den andre. De er sammen stortsett hele dagen. Henter jeg før halv fire fire finner jeg henne på rommet til ettåringene. Om de ikke er ute. Basen deles på alder etter frokost og hver aldersgruppe. Men om et barn vil ut selv om resten av aldersgruppa ikke vil det. Er det stort sett ikke noe problem. Jenta vår har et par venninner blant to åringene. Og jeg har inntrykk av at hun får være sammen med de om hun ønsker det. Vi er veldig fornøyd og datteren vår har trives fra dag 1. Henter vi tidlig vil hun som regel aldri hjem. Når hun blir eldre er det mye fokus på å være ute og de er mye ute i skogen. Barnehagen har eget plaskebasseng som de minste bruker mye. Det er aldri mer enn to ettåringer der og en ansatt. Veldig populært. Vi kjører omvei for at datteren vår skal få gå i denne barnehagen.
Major HotLips Houlihan Skrevet 10. mars 2013 #9 Skrevet 10. mars 2013 Mellomste begynner i barnehage i august, når jeg er ferdig med permisjonen til minsta og hun er da ca 18 mnd gammel. Hun begynner i samme barnehage som jeg jobber i, hun skal være på den ene småbarnsavdelingen mens jeg er på den andre. Pappan er da hjemme med minste, så jeg regner med det blir korte dager på henne. Barnehagen er en fireavdelings barnehage med 16 barn på hver småbarnsavdeling og 22 på storavdelingene. Må si jeg er veldig fornøyd med den
mbea Skrevet 11. mars 2013 #10 Skrevet 11. mars 2013 Storesøster begynte i barnehagen i august. Hun var da 12 mnd gammel, det var litt tidlig, men jeg måtte tilbake i jobb slik at jeg fikk opparbeidet meg rett til ny permisjon. ( er nå hjemme med lillesøster, og storesøster er hjemme med oss når hun ønsker det) Selv om jeg syntes det var litt tidlig så gikk det over all forventning å begynne i barnehagen. Hele Bhg har ca 80 barn fordelt på 4 avdelinger. Avdelingen til Snuppa mi bar bare 8 barn og 5 ansatte. Alle barna er født i 2011. Snuppa stortrives og gleder seg til å gå hver dag. Har fått seg gode venner, og lærer masse nytt.
kmama Skrevet 12. mars 2013 #11 Skrevet 12. mars 2013 Jenta vår på snart to år har gått i barnehagen siden august. Hun går i en forholdsvis liten barnehage, og på hennes avdeling (småbarnsavdeling 1-3 år) er det ti barn og tre fast ansatte. Når de har vikarer, er dette typisk faste vikarer eller ansatte fra de andre avdelingene som barna etter hvert kjenner godt. Vi er veldig fornøyde med barnehagen, og ser at datteren vår har hatt godt av å begynne i barnehagen; er blant annet blitt mye tryggere i sosiale situasjoner og til å leke på egenhånd. Hun ser ut til å trives veldig godt. Når vi har anledning til å observere henne litt ved henting før hun får øye på oss, ser vi at hun stråler og har det kjekt.
Gjest sussie77 Skrevet 12. mars 2013 #12 Skrevet 12. mars 2013 (endret) Minste her begynte i barnehage i Aug. da var hun 14 måneder. Var redd det var litt tidlig. Men har gått kjempe bra. Hun stortrives.. Hun går i en stor barnehage med 5 avd. delt etter alder. I hennes avd er det 13 barn og 4 voksne. Helt fantastisk barnehage. Endret 12. mars 2013 av sussie77
Studentmamma88 Skrevet 14. mars 2013 #13 Skrevet 14. mars 2013 Vår jente begynte i en barnehage når hun var ca. 1 år. Det var fire avdelinger fordelt på ca. 80 unger. Jeg hadde dårlig magefølelse under tilvenningen, og havnet i diskusjon med pedagogisk leder allerede på inntaksmøtet. Dette var fordi de ikke tok med småungene på tur/ utenfor barnehagegjerdet fordi de "hadde da ikke folk nok til å trille rundt med en haug med unger". Under tilvenningen bar det kun assistenter på jobb som ikke viste hv de skulle gjøre, og ingen av de voksne satt seg ned med vår jente for å faktisk prøve å bli kjent med henne. De hadde vikarer hele tiden, de lagde månedsplaner der det sto enten "lek inne og ute" eller "avdelingsmøte"; altså aldri noen planlante bordaktiviteter, turer, "fester" osv. Jenta vår begynte etterhvert å bli aggressiv og svært nervøs og jeg dro derfor på flere overraskelsesbesøk i barnehagen midt på formiddagen. Den siste gangen tok jeg henne ut på dagen - da satt hun helt alene ute med svært lite klær å spiste på en høy benk uten ryggstøtte - litt over 1 år var hun da... I tillegg var det bare fremmede på jobb, unnskyld det gjerne med ferietid.. men jeg bryr meg ikke, det er ikke til ungenes beste å bli forlatt til fremmede! Jeg lovet henne den dagen at hun aldri skulle tilbake dit! Det løfte har jeg holdt! Det viser seg nå at barnehagen har manglet tilsyn i flere år (vg) og har fått inn en del klager fra andre. Den barnehagen vi har nå er liten barnehage med kun to avdelinger (småbarn og storeavd.). På vår avdeling er det 12 barn og 4 faste ansatte som nesten aldri er syk eller borte - ergo sjeldent bruk av vikarer. I denne barnehagen har de ukeplaner istedet for månedsplaner som inneholder mange bordaktiviteter, turer, fester osv. Dette er liten og hyggelig barnehage med "familiær" atmosfære og tett kontakt med foreldre/barn og kontaktperson. Hun trives godt i barnehagen og kjenner de ansatte godt. Når de er inne sitter de ansatte på gulvet sammen med ungene, de er ute hver dag og hver uke (ofte flere ganger i uken) er de på turer, enten på butikken, i sentrum, i skogen osv. Med andre ord - en perfekt barnehage for oss siden vi også syntes akkurat disse tingene er viktig!
HoneyBooBoo Skrevet 17. mars 2013 #14 Skrevet 17. mars 2013 Gutten min begynte i barnehage når han var 13mnd. Han går i en privat barnehage med en småbarnsavdeling (1-2,5 år) og to avdelinger for de større (2,5-3 år). Ca. 15 barn i småbarnsavdelingen og ca 10 barn i hver storbarnsavdeling. Tilvenningen gikk supert, og han stortrives i barnehagen! Kan ikke rose de ansatte der nok heller, de er helt fantastiske
Tonetralletroll Skrevet 18. mars 2013 #15 Skrevet 18. mars 2013 Vår jente begynte i en barnehage når hun var ca. 1 år. Det var fire avdelinger fordelt på ca. 80 unger. Jeg hadde dårlig magefølelse under tilvenningen, og havnet i diskusjon med pedagogisk leder allerede på inntaksmøtet. Dette var fordi de ikke tok med småungene på tur/ utenfor barnehagegjerdet fordi de "hadde da ikke folk nok til å trille rundt med en haug med unger". Under tilvenningen bar det kun assistenter på jobb som ikke viste hv de skulle gjøre, og ingen av de voksne satt seg ned med vår jente for å faktisk prøve å bli kjent med henne. De hadde vikarer hele tiden, de lagde månedsplaner der det sto enten "lek inne og ute" eller "avdelingsmøte"; altså aldri noen planlante bordaktiviteter, turer, "fester" osv. Jenta vår begynte etterhvert å bli aggressiv og svært nervøs og jeg dro derfor på flere overraskelsesbesøk i barnehagen midt på formiddagen. Den siste gangen tok jeg henne ut på dagen - da satt hun helt alene ute med svært lite klær å spiste på en høy benk uten ryggstøtte - litt over 1 år var hun da... I tillegg var det bare fremmede på jobb, unnskyld det gjerne med ferietid.. men jeg bryr meg ikke, det er ikke til ungenes beste å bli forlatt til fremmede! Jeg lovet henne den dagen at hun aldri skulle tilbake dit! Det løfte har jeg holdt! Det viser seg nå at barnehagen har manglet tilsyn i flere år (vg) og har fått inn en del klager fra andre. Den barnehagen vi har nå er liten barnehage med kun to avdelinger (småbarn og storeavd.). På vår avdeling er det 12 barn og 4 faste ansatte som nesten aldri er syk eller borte - ergo sjeldent bruk av vikarer. I denne barnehagen har de ukeplaner istedet for månedsplaner som inneholder mange bordaktiviteter, turer, fester osv. Dette er liten og hyggelig barnehage med "familiær" atmosfære og tett kontakt med foreldre/barn og kontaktperson. Hun trives godt i barnehagen og kjenner de ansatte godt. Når de er inne sitter de ansatte på gulvet sammen med ungene, de er ute hver dag og hver uke (ofte flere ganger i uken) er de på turer, enten på butikken, i sentrum, i skogen osv. Med andre ord - en perfekt barnehage for oss siden vi også syntes akkurat disse tingene er viktig! Huff, for en fæl opplevelse for dere! Godt at hun har det bra i den nye bhg. Dette er virkelig skrekken min når minste skal begynne i bhg til høsten. Han er nesten 2 år ved oppstart. Gruer meg da jeg ikke kjenner bhg. Var veldig fornøyd med storesøster sin bhg, og jeg håper denne er like bra!
Lene~mor til tre Skrevet 19. mars 2013 #16 Skrevet 19. mars 2013 Snuppa mi går i en bhg med 75 barn. På jenta mi sin avdeling er de 19 stk fra 1-3 år. Hun har 50 % plass og skal ha det til høsten også. Vi har vært veldig fornøyd og tilvenning gikk fint. Sønnen min har også gått i den barnehagen i et år for 6 år siden hehe så jeg kjenner/vet hvem endel sv de ansatte er
Hannah- Skrevet 19. mars 2013 #17 Skrevet 19. mars 2013 Jeg vet ikke hvor mange barn det er i bhg her, men det er tre avdelinger hvorav en småbarnsavdeling med 9 barn. Det er nå da, jeg vet ikke hvor mange det blir når gutten min begynner. Det er bare en bhg her, så de må jo ta inn alle som har krav på plass. Han skal begynne 4 dager i uken like etter han fyller 2 i august. Vi har vært på besøk noen ganger, og jeg har fått et veldig godt inntrykk. Og bra er det, ettersom vi ikke har noen alternativer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå