Gå til innhold

Skriv litt om "Før og etter medisinering" av Adhd ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal snart starte med Ritalin og er fryktelig spent på fremtiden.

Kan dere der ute skrive litt om deg selv før og etter medisineringen (posetivt og negativt) ?

Hei

jeg har gått på ritalin i 6 mnd nå min (datter går på concerta)

Det er absolut bedring og nå begyner jeg å kjenne på kroppen åssen medisinering jeg skall ha.

jeg har både kapsler 40 mg og 10 mg piller og har prøvd meg frem selv i samråd med dr har nå i denna perioden landa på 30+30+30 mg piller.har både mixa piller og kapsler på samma dag og bare kapsler, har fått lov å gå over 100 mg men går alldrig over 90, trenger ikke og tenker att man behøver ikke "josh" på

Husk att du har opp og ned turer du og med og uten piller så noen ganger kan du føle det blir for mye medisin men det kanskje egentlig er en "sur" peiode om du skjønner?! Du må lære å kjenne kroppen din på ett helt nytt sett og også psyket ditt(åssen du tenker og rationaliserer)

Pillene tar ikke bort deg eller gjør deg noe direkte annerledes men jeg har merket veldig godt på humøret mitt att jeg er mer stabil eksplodere ikke lenger og det er fantastiskt deilig (det synes min samboer og) har også mer konsentrasjon og tålamod og ser mer positivt till allt!

Piller er ikke for alle men for dem det funker på er det till en enorm hjelp!

Lykke till:)

• 1 måned senere...

Jeg har begynt med 5 mg og økte med 5mg fpr 3dje dag.Jeg er nå oppe i 30mg(10mg fordelt 3 ganger i løpet av dagen).

Jeg har til nå ingen bivirkninger men heller ingen virkning. Jeg er like rastløs og tankevirksomheten går i hundre.

Håper at jeg vil få virkning etterhvert.

Jeg er utrolig bekymret for at jeg ikke får ønsket virkning av ritalinen, sånn at psykiater bare avslutter hele greia og kommer frem til jeg ikke har adhd alikevel.

Er det tilfelle at dette skjer, eller går psykiateren automatisk over på andre preparater ?

Jeg mener selv at jeg har høy "tablett-toleranse" hvis det er noe som heter det ?

Jeg bruker sjeldent alkohol(1-2 ganger i året) og like sjeldent tabletter som paralgin-forte.

Men de få gangene jeg må bruke paralgin så må jeg ha minst 3 stk for å få virkning. 1 tablett har ingen virking, 2 tabletter virker litt, 3 funker passe.

Alkohol må jeg og ha unormalt (12 halvlitere)store mengder for å komme i feststemning(ikke dritas).

Andre medisiner må jeg og ha dobbel dose i forhold til det lege har beskrevet for å få virkning.

Jeg vet at dette ikke er bra!!!

Jeg er ikke og har ingen fortid som rusmisbruker, kun en normal mann (80kg) som prøver å leve ett normalt liv.

Jeg har begynt med 5 mg og økte med 5mg fpr 3dje dag.Jeg er nå oppe i 30mg(10mg fordelt 3 ganger i løpet av dagen).

Jeg har til nå ingen bivirkninger men heller ingen virkning. Jeg er like rastløs og tankevirksomheten går i hundre.

Jeg er utrolig bekymret for at jeg ikke får ønsket virkning av ritalinen, sånn at psykiater bare avslutter hele greia og kommer frem til jeg ikke har adhd alikevel.

Er det tilfelle at dette skjer, eller går psykiateren automatisk over på andre preparater ?

Jeg mener selv at jeg har høy "tablett-toleranse" hvis det er noe som heter det ?

Jeg bruker sjeldent alkohol(1-2 ganger i året) og like sjeldent tabletter som paralgin-forte.

Men de få gangene jeg må bruke paralgin så må jeg ha minst 3 stk for å få virkning. 1 tablett har ingen virking, 2 tabletter virker litt, 3 funker passe.

Alkohol må jeg og ha unormalt (12 halvlitere)store mengder for å komme i feststemning(ikke dritas).

Andre medisiner må jeg og ha dobbel dose i forhold til det lege har beskrevet for å få virkning.

Jeg er ikke og har ingen fortid som rusmisbruker, kun en normal mann (80kg) som prøver å leve ett normalt liv.

Dette er relativt vanlig. Kan være at du er blant de 5-7% av befolkningen som har en genfeil når det kommer til levra di. Den klarer rett og slett ikke ta opp nok. Min bestevenn har denne "plagen"--og måtte helt opp i 360mg ritalin om dagen for å få effekt. Han kunne ta 80-90mg på en gang, og kun få effekt i et par timer. Han fant ut av det og tar nå endel midler for å øke opptaket. Kan prøve grapefrukt, stevia etc.--alt som er basisk hjelper på opptaket, og effekten av medisin.

• 1 måned senere...

Dette er relativt vanlig. Kan være at du er blant de 5-7% av befolkningen som har en genfeil når det kommer til levra di. Den klarer rett og slett ikke ta opp nok. Min bestevenn har denne "plagen"--og måtte helt opp i 360mg ritalin om dagen for å få effekt. Han kunne ta 80-90mg på en gang, og kun få effekt i et par timer. Han fant ut av det og tar nå endel midler for å øke opptaket. Kan prøve grapefrukt, stevia etc.--alt som er basisk hjelper på opptaket, og effekten av medisin.

Hei og takk for svar.

Har lenge hatt en mistanke om at det er noe "gale" med meg siden jeg responderer så dårlig på medisiner/alkohol o.s.v.

Finnes det ett navn på dette, er det mulig å måle dette på noen måte ?

Jeg tørr ikke å si til legen/psykiateren min at jeg ,å ha mer og mer medisiner, er redd for at de skal tru at jeg misbruker medisinene :(

Annonse

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...