to små prinsesser Skrevet 9. mars 2013 #1 Del Skrevet 9. mars 2013 Jenta mi er snart 8uker og hun suger feil på flasken! Hun har fått flaske siden hun ble født. Hun var veldig svak pga gulsott og ble derfor "tvunget" i maten. Med dette som resultat at nå gidder hun ikke gape skikkelig når hun skal ha mat fordi hun vet at flasken blir trykt inn likevel. Jeg har latt henne suge slik hun vil til nå, men et måltid på 100ml tar jo 45min med hennes teknikk! (Nederste leppen følger med flasken inn i munn) Hvis jeg prøver å brette ut leppen hennes blir hun drit sug og gir opp spisingen alt i ett., etter kanskje 30ml. Hva skal jeg gjøre? Andre som har opplevd lignende? Skal jeg la henne suge feil og håpe på at det retter seg selv? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144027291-vil-hun-rette-opp-dette-selv-flaske/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bIomstre Skrevet 11. mars 2013 #2 Del Skrevet 11. mars 2013 Jenta mi er snart 8uker og hun suger feil på flasken! Hun har fått flaske siden hun ble født. Hun var veldig svak pga gulsott og ble derfor "tvunget" i maten. Med dette som resultat at nå gidder hun ikke gape skikkelig når hun skal ha mat fordi hun vet at flasken blir trykt inn likevel. Jeg har latt henne suge slik hun vil til nå, men et måltid på 100ml tar jo 45min med hennes teknikk! (Nederste leppen følger med flasken inn i munn) Hvis jeg prøver å brette ut leppen hennes blir hun drit sug og gir opp spisingen alt i ett., etter kanskje 30ml. Hva skal jeg gjøre? Andre som har opplevd lignende? Skal jeg la henne suge feil og håpe på at det retter seg selv? Jeg har ikke opplevd lignende, men jeg ville helt klart tatt dette opp på helsestasjonen. Lurt å få sjekket opp at det ikke er noen fysiske hindre som gjør henne sugesvak (f.eks sjult ganespalte), men at det kun er teknikken det skotter på. For å hjelpe på kan du kanskje bruke en flaskesmokk med større/flere hull, altså for eldre barn enn hennes alder? Det finnes også spesialflasker for sugesvakebarn (AK grieg og Haberman feeder, finnes på apotek). Hvis du tilfeldigvis skulle bo i nærheten av Stavanger, så kan du fått et par av meg for å teste! (send en pm i såfall). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144027291-vil-hun-rette-opp-dette-selv-flaske/#findComment-145141332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 11. mars 2013 Jenta mi er snart 8uker og hun suger feil på flasken! Hun har fått flaske siden hun ble født. Hun var veldig svak pga gulsott og ble derfor "tvunget" i maten. Med dette som resultat at nå gidder hun ikke gape skikkelig når hun skal ha mat fordi hun vet at flasken blir trykt inn likevel. Jeg har latt henne suge slik hun vil til nå, men et måltid på 100ml tar jo 45min med hennes teknikk! (Nederste leppen følger med flasken inn i munn) Hvis jeg prøver å brette ut leppen hennes blir hun drit sug og gir opp spisingen alt i ett., etter kanskje 30ml. Hva skal jeg gjøre? Andre som har opplevd lignende? Skal jeg la henne suge feil og håpe på at det retter seg selv? Jeg har ikke opplevd lignende, men jeg ville helt klart tatt dette opp på helsestasjonen. Lurt å få sjekket opp at det ikke er noen fysiske hindre som gjør henne sugesvak (f.eks sjult ganespalte), men at det kun er teknikken det skotter på. For å hjelpe på kan du kanskje bruke en flaskesmokk med større/flere hull, altså for eldre barn enn hennes alder? Det finnes også spesialflasker for sugesvakebarn (AK grieg og Haberman feeder, finnes på apotek). Hvis du tilfeldigvis skulle bo i nærheten av Stavanger, så kan du fått et par av meg for å teste! (send en pm i såfall). Jeg tror ikke det er noe fysisk i veien for det hender hu tar riktig tak på flaskesmokken. Men så trenger hun å rape og da blir det ofte feil tak igjen når hun skal fortsette. Hun får allerede en flaskesmokk for eldre barn. Har hatt det siden hun ble født. De ga det på sykehuset for at hun skulle få i seg maten fortere da hun hadde mye gulsott og sovnet fra måltidene. Tror ikke hun kan ha enda større for melken renner allerede fort nok som den gjør. Har vurdert å gå tilbake til mindre hull, men synes det blir litt dumt nå som hun er 8uker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144027291-vil-hun-rette-opp-dette-selv-flaske/#findComment-145143385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå