Gå til innhold

ok..Veggdyr,allergi,sv.skaps kløe eller hånd-fot og munnsykdom...

Anbefalte innlegg

Det er egentlig for tidlig fenomen til å være sv.kløe trur jeg for dette kom mer eller mindre fra vi flyttet inn hit vi bor nå og det var i desember...

Det var veggdyr her når vi flyttet inn, men ingen andre en meg hadde myggstikk lignende prikker..Det er ifølge nettet i samsvar meg veggdyr bitt.

Nå har skadedyrfolkene vært her to ganger og vi finner ingen tegn utenom funnet en levende og to døde i etterkant ..Ingen andre er plaget med det..

Så da tenkte jeg at kanskje det er annet kre,så jeg har bytta og vaska til store gull medalje fortsatt ikke tegn til bedring..Derimot blir det værre og værre så da tenkte jeg at det kan være allergi mot katter eller ett eller annet i huset,men begynnte på antihistaminer og ble helt slått ut som ifølge apotek ansatte mest sannsynelig var kraftig bivirkning.

Har enda ikke fått svar på allergi prøvene men nå ligner en del av prikkene nesten på vannkoppene jentene hadde for en stund tilbake. Og det er under føttene ,på hendene og egentlig over hele kroppen...

Seriøst,jeg klør så jeg blir helt desperat her...Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for alle leger utenom JM feier det bort.JM derimot tok det veldig alvorlig for hun er redd deet kan være sv.kløe som da kan føre til gallesyre i blodet osv...

Er det noen som synes noe av dette høres kjent ut eller har vært borti lignende..? Skal på OUL på mandag så tar det opp med de da og ringer legen mandag morran for å få allergi prøvesvar men intill da hva trur dere dette kan være??

Fortsetter under...

Oi, det var skremmende likt meg! Har også kroppen full av "stikk" og trodde det var veggdyr eller annet snusk. Begynte i uke 13 med noen få prikker. Er nå i uke 24 og har kroppen full. Både lege og jordmor sier det er svabgerskapskløe. Man skal være veldig obs om det klør inne i hender og under føtter, da dette Kan komme av opphoping av gallestoffer. Ville derfor tatt blodprøver (lever og galle) fort som fy for å utelukke dette. Ellers hjelper det noe å dusje på kvelden med nøytral dusjolje for så å smøre seg med feit krem uten parfyme.. Og gå med lette klær. Jeg bruker kveldene i badekåpe og sover i bare truse.. Og bruk nøytral vaskemiddel og deodorant.. Unngå ull... Jeg bruker polaramin (antihistaminer) på kvelden for å få sove.. Klør verst på kveld og natt.. Håper det blir bedre for deg! Men for all del, få tatt de blodprøvene!

Huff da...klødd nå i en uke ca. i hendene og under bena jo! :(

Jeg skal på OUL på mandag så skal si ifra og kreve prøver da...

Bruker den dr.greve på hele kroppen og aderma krem for tørr til veldig tørr hud...Funker en liten stund ihvertfall,men etter en dag må jeg egentlig dusje på nytt for at det skal holde seg sånn "ikke bli gal av kløe " stadie..Prøver å holde meg til dusje annenhver dag for føles som om huden sprekker over hele om jeg ikke smører meg..

Hva er greia med at så mange leger tar svangerskapskløe useriøst?

Har hørt fra bekjente hvor de har fått en "jaja..." beskjed fra legen men at JM har blitt da rasende på lege pga stor fare på foster!!!

Hva er greia med det???

Nei, det kan du si. Uten å feie alle leger under en kam må jeg si at det virker som mange kan generelt lite om svangerskapsplager. Så stoler mer på jordmor og evt gynekolog. Ta det opp på ultralyd du så vil de sikkert ta det seriøst. Jeg hadde i alle fall ikke gitt meg uten å få Bl. Prøver. Legen min sier disse verdiene må kontrolleres hos meg gjennom hele svangerskapet, så antar jo at det trengs hos deg og.. Heldigvis er det en veldig liten andel som klør som har den "farlige" typen da.. (Som uansett kan behandles)... Dr. Greve, er det ikke parfyme i den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...