Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Legen min har fortalt meg at så lenge krysset er innenfor det grønne så er det bra så lenge baby følger sin egen kurve.

Baby følger sin egen kurve men nå har det flatet ut de tre siste gangene..

Det er krysset tre kryss etter hverandre til den nederste delen av det grønne.

Hva betyr egentlig dette?

Har han ikke vokst?

Legen fortalte meg og at når det ble snakk om vekstavvik, så måtte man havne på det hvite..

Er det noen som vet noe om dette?

Er det farlig at det flater ut?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144027179-symfyse-fundusm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I heile første svangerskap lå symfysemåla rett under det grønne men jeg følgte min egen kurve å ble større, ble sendt til flere kontroller å ul å der så di at alt var "normalt" :) eg trur ikke du har noke å bekjumre deg for å legen hadde vel sagt fra vis det var noe problem :)

Annonse

Vet hvordan det føles her turnet h*n rundt som bare det til uke 36, mer med rumpa ned enn hodet egentlig. Lå med rumpa ned hver gang jeg var hos jordmor selvfølgelig, så hun var klar til å sende meg for kontroll og klarering for setefødsel på føden om ikke h*n hadde tatt til vett før kontroll i uke 36. Men plutselig så var det stopp og h*n skjønte tegningen og la seg med hodet ned og bare et par dager etter sank magen som en stein. Så når jeg kom på kontroll forrige uke var ikke bare hodet ned men også godt festet. Symfysemålet var uendret siden forrige måling 2 uker før men det var ingen visst helt naturlig siden h*n er veldig langt nede. Føler jeg går hjulbeint rett og slett men det er jo deilig og ikke ha ungen trøkt opp i lungene. Føler det er mye enklere å puste, mer behagelig faktisk. Då er det ikke så ille å motivere seg til de 3 siste ukene!

Når babyen fester seg eller ligger seg lavere ned i bekkenet, opptar den mer plass i buken og dette vises jo ikke på et symfysemål. Derfor mente jordmor at babyen nok hadde vokst normalt men at den nå lå mer skjult derfor var symfysemålet uendret. Og det var jo fremdeles innenfor det grønne området. Derfor helt på det normale.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...