Gå til innhold

Vil ha fetaost! Trygt om man varmer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ha fetaost til tacoen ;-) vet dere om det går bra om man varmer i ovnen? Og eventuelt kor lenge det må stå i?? :-) har sykt cravings på feta ;-)

Skrevet

Oi shit, trodde fetaost var greit jeg. Nettopp spist masse i gresk salat.. Ooops! Men leste om det nå og det står at så lenge den varmes til over 60 grader så er det greit. *smått angst* nå da.. Satser på at arla er "litt" tryggere enn annen feta da den er laget av pasteurisert melk.. :/

Skrevet

Tror feta er helt trygt damer.

Det var en annen her inne som had ringt Tine og sjekket - hun had visst nok fått beskjed m at Tine sine fetaoster var helt trygge for gravide.

Skrevet

Takk for beroligelsen! ;) leste litt mer og det er en mikroskopisk sjanse for å bli smittet av listeria om osten har stått en stund. Den jeg spiste var helt fersk.. Slår angsten i fra meg, men spiser nok ikke opp restene.. :/

Skrevet

Feta er da greit! Den vi bruker et pasteurisert, spis i vei :-)

Skrevet

jeg har spist festa hele svagnerskapet, jordmor + legen sa at det ikke var noe farlig i det hele tatt i Norge. Den vi har er pasturisert. Skal mye til for at det skal være noe dårlig i den.

Kos dere damer.

Hilsen gravid i uke 24 som ELSKER feta :)

Skrevet

Har skjønt det sånn at fetaost utvikler listeriabakterien når pakken er gammel og/eller åpnet. Så den bør spises kun når pakken er nyåpnet, og helst en pakke som ikke er produsert for flere mnd siden. På de grønne små pakkene til Apetina står det når de var produsert, har ikke studert glassene og andre merker. Og selvsagt bør den være pasteurisert (ikke alle merker hos innvandrerbutikker er det).

Jeg spiser kun nyåpnet fetaost nå som gravid, for sikkerhetsskyld! Fetaost som var åpnet for noen dager siden smaker uansett ikke så godt syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...