Gå til innhold

Mister mer og mer interessen for pupp:(

Anbefalte innlegg

Hun er 5 mnd og har beg med grøt pga vekten. Og får smake litt frukt osv.. Men det går veldig utover ammingen og hun har mista veldig interessen.

Syns det er så trist.. Men hun må ha litt ekstra pga lav vektoppgang..

Uff.. Kjedelig hvis jeg må gå over til MME nå:(

Er det vanlig at det skjer?

Bare fått amma to ganger idag siden hun sto opp for hun vil ikke ha når jeg tilbyr..

Fortsetter under...

Det er veldig vanlig ja, de blir mer nysgjerrig på omgivelsene, og alt annet enn å die :-)

Min har spist 3 ganger på dagtid siden han var 5-6 mnd. Pleier og spise om morgningen, midt på dagen og på kvelden.

Spiser hun om natten?

Det går litt i oppogned, noen ganger dier de mer andre dager mindre. Det beste er å sitte seg på et litt mørkt og "kjedelig" rom, sånn at hun ikke ser så mye på alt annet, og får "tid" til og spise.

Du trenger ikke å gi mme så lenge hun dier noen ganger for dagen, er fornøyd og har gode våte bleier :-)

Det er veldig vanlig ja, de blir mer nysgjerrig på omgivelsene, og alt annet enn å die :-)

Min har spist 3 ganger på dagtid siden han var 5-6 mnd. Pleier og spise om morgningen, midt på dagen og på kvelden.

Spiser hun om natten?

Det går litt i oppogned, noen ganger dier de mer andre dager mindre. Det beste er å sitte seg på et litt mørkt og "kjedelig" rom, sånn at hun ikke ser så mye på alt annet, og får "tid" til og spise.

Du trenger ikke å gi mme så lenge hun dier noen ganger for dagen, er fornøyd og har gode våte bleier :-)

ÅH.. Når på morning,dag og kveld spiste din da?

Idag var jeg litt dum og ga litt grøt på morningen etter amming. Så da var det pupp og grøt kl 09, pupp kl 1530 og melk nå kl 1930.

Mindre en vanlig pga morgengrøt. Gir til vanlig grøt på kveld:)

Hun spiser på natta.. 2 -3 ganger, da er det aldri noe problem;)

Men føler det alltid er en kamp å få ammet. Phu:)

Ja, men er ikke bare det at hun slipper ofte.. det gjør hun også. hehe.. men veldig ofte får jeg ikke lagt henne til puppen engang.. hun vil ikke. Så blir veldig frustrert.

Før når hun var mindre kunne jeg mate henne når jeg ville :P

Nå er det ikke snakk om hvis hun ikke er sulten nok.. hehe ..

men om jeg skulle tilby flaske så tar hun det.. da blir man litt "off" :)

Spiser hun om natten?

ÅH.. Når på morning,dag og kveld spiste din da?

Idag var jeg litt dum og ga litt grøt på morningen etter amming. Så da var det pupp og grøt kl 09, pupp kl 1530 og melk nå kl 1930.

Mindre en vanlig pga morgengrøt. Gir til vanlig grøt på kveld:)

Hun spiser på natta.. 2 -3 ganger, da er det aldri noe problem;)

Men føler det alltid er en kamp å få ammet. Phu:)

Når han var 5 mnd ammet jeg han ca kl 10, kl 14 og 18:30. Grøt 17:00.

Annonse

Her mistet småen interessen for pupp rundt 3 mnd, han ville kun die hvis han var kjempe sulten, og det gikk ofte rundt 6-7 timer før han ville ha pupp på dagtid. På det verste spiste han kun 3 ganger i døgnet, om er alt for lite. Men han nektet flaske og. Noen ganger satt jeg meg på soverommet, smurte litt morsmelk på leppene hans, da fikk han smaken på melken og diet fint. Noen ganger hvis han sovne uten og ha spist på mange timer tok jeg han opp etter han hadde sovnet og tok forsiktig ut smokken og la brystet inntil munnen hans, da gapte han og spiste mye. I en periode fikk jeg kun han til og spise når han sov, og det var veldig slitsomt, men det gikk. Etter noen uker ble han interessert i puppen igjen når han var våken, og det gikk bedre og amme.

Vi begynte med grøt ved 4 mnd siden han spiste så dårlig. Når han var 5 mnd ammet jeg han ca 10, 14 og 18:30, han spiste ca to ganger om natten i tillegg. Hos oss har morgningen vært det største problemet, etter en stund kuttet han ut ammingen kl 10, og ville ikke ha mat før 12 tiden på dagen, da hadde jeg ikke ammet han siden 04/05 om natten. Da begynte vi med grøt på morgningen også så han fikk litt mer mat i seg. å når han var ca 5,5 mnd fikk han grøt ca 08/09, (tilbyr pupp før og etter dette måltidet med vil ikke ha) Pupp kl 12, pupp kl 15 grøt kl 17 pupp kl 18:30, spiste 2 ganger om natten.

Vi har nesten de samme rutinene med mat nå også som han er akkurat 7 mnd:

grøt kl 09

Sove kl 10-11

frukt kl 12 øver oss også på litt skive.

pupp klokken 12:30

sove kl 13-15

pupp når han våkner. + lit middag, spiser ikke mye.

grøt kl 17

Pupp på sengekanten 18:30

Spiser to ganger før kl 09 igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...