Bellarose1987 Skrevet 8. mars 2013 #1 Skrevet 8. mars 2013 Hei alle flotte medsvangre damer, har et litt vanskelig spm: E idag 38+5 og et vennepar av åss lurte på om vi ville være med på overnattingstur til Gøteborg fra lørdag til søndag. Æ har vældig løst da æ e lei av å bare gå hjemme de siste uken, pluss at d virkelig e siste kjærestetia æ og samboeren får på ei go stund:-) bare d å komme sæ bort, spise på restaurant å overnatte på hotell høres helt himmelsk ut i mine øra! Æ vet at hode til babyen e festa, men har ingen tegn på at pakka e i anmarsj,så lure på ka dåkker syns om at æ tar sjansen på å dra? Treng litt rådføring:)
mira76 Skrevet 8. mars 2013 #2 Skrevet 8. mars 2013 (endret) Antar det er en biltur det er snakk om da? For fly får du ikke ta nå, de fleste selskapene har vel 4-ukers grense. Hvor lang tid tar det i så fall å kjøre fra Gøteborg og hjem igjen, om fødselsen skulle starte? Jeg ville nok følt meg litt stresset med å reise bort så nært inntil, men ... sannelig ikke lett å gi noen råd allikevel, sånt må man bare finne ut av selv. Kanskje et alternativ er å gjøre samme opplegget - i Oslo (ser det er der du bor)? Unne seg ei natt på hotell, ut og spise, shoppe litt babyklær, kanskje kino - så har du veldig kort vei om noe skulle oppstå Lykke til Endret 8. mars 2013 av mira76
Neffi78 Skrevet 8. mars 2013 #3 Skrevet 8. mars 2013 Jeg hadde ikke gjort det. Kan jo risikrer å føde på tur. Hvis du reiser, så bør du i hvertfall ta med bilsete til babyen forsikkerhetsskyll
Neffi78 Skrevet 8. mars 2013 #4 Skrevet 8. mars 2013 Bestill heller overnatting på farisbadet i Larvik. Med spabehandling og mye kortere vei hjem om noe skulle skje
LilleFru Skrevet 8. mars 2013 #5 Skrevet 8. mars 2013 Jeg er 39 uker og ville ikke har reist på mange timers kjøretur... Som foreslått, ta heller kjæresteturen der dere bor, det er faktisk ganske fint å være turist i egen by, bare en mnd siden jeg og kjærsten var på hotell i egen by, bare fordi det var siste sjans på lang tid uten barn Men kanskje ikke så interessnt for vennene deres?
LilleFru Skrevet 8. mars 2013 #6 Skrevet 8. mars 2013 Eller ta med det du trenger til fødsel og baby, for sikkerhets skyld, hvis du velger å reise lykke til med valget og nær forestående familieforøkelse!
Bellarose1987 Skrevet 8. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 8. mars 2013 Takk for svar:-) trur d e ca 3,5 timas kjøretur, så tenke at om nåkka sku skje så kan vi jo nå hjem igjen... e kanskje ikke så dumt å ha me bilstol&fødebag just in case, så slipp æ evt stresse me d om lillingen skulle velge å komme i helga:) e så absolutt en mulighet å kose åss hær i Oslo, e bare d at Gøteborg e mer fristende å ukjent:-) Hmmm...va ikke enkelt d hær...trur æ ser d litt Ann utover dagen idag å ber til høye makter om tydelige signal om no nåkka sku være i gjære:p
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 8. mars 2013 #8 Skrevet 8. mars 2013 Hadde nok ikke gjort det jeg fødte 39+1 sist.. Syntes bilturen på 15 min var helt forferdelig med rier, så hadde nok ikke greid 3,5 timer i bil Slenger meg på de som foreslår litt kjærestetid i nærområdet.. Lykke til
Foccacia Skrevet 8. mars 2013 #10 Skrevet 8. mars 2013 En lang biltur med evt humper kan jo i verste fall sette i gang fødsel. Jeg ville ikke gjort det, noen føder plutselig uten noen tegn. Men hvis du tenker at det hadde gått bra å føde det er det jo ikke noe problem
♥Madam Mim♥ Skrevet 8. mars 2013 #11 Skrevet 8. mars 2013 Jeg hadde ikke gjort det.... Fødte på 5.5 time fra første rie som førstegangsfødende, så heller tvilsomt at jeg hadde rukket hjem. Føde langt hjemmefra er ikke å foretrekke dersom jeg kan unngå det :-) En annen ting er at en så lang biltur fort kunne ha startet fødselen for min del. Jeg er bare i uke 29+0, men allerede er magen min hard som en ball omtrent kostant fra jeg setter meg i bilen til jeg stopper. Kan bare tenke meg hvordan det da blir når jeg er moden og fødeklar mot slutten av svangerskapet :-)
Miamari Skrevet 9. mars 2013 #12 Skrevet 9. mars 2013 Jeg ville reist, god tur! Mange sykehus på veien. Skulle føde i oslo men fødsel startet på hyttetur i halden og fødte i fr stad..
Bellarose1987 Skrevet 10. mars 2013 Forfatter #13 Skrevet 10. mars 2013 Valgte å dra på tur, å e vældig gla for d! Storkosa mæ og føle æ har lagra masse energi etter en sånn trivselstur!:-) hadde me fødebag og bilstol for sikkerhetsskyld, men slapp jo å få bruk for d heldigvis:) Begynte derimot å kjenne litt sterkere kynnere igår ettermiddag,forskjellen fra tidligere e at dæm strekk over hele magen og tar tak i korsryggen, men har hørt at d kan vare i flere uke så trur ikke nåkka e på gang...e uansett hjemme igjen no så lillegull kan bare komme no!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå