Gå til innhold

Hva er det dummeste du har hørt noen bli meldt til barnevernet for?

Anbefalte innlegg

Jeg ble meldt av eksen, for han ville de skulle ta barna slik at han kunne slippe bidrag. (han har en venn som slipper betale bidrag for sine 3 barn som bor i fosterhjem)

BV var hjemme hos meg 1 gang og trakk seg raskt ut av saken da de så ingenting av det han sa stemte.

Anonym poster: 582fd37232581d5081479527f12a3837

Både mor og far har bidragsplikt overfor barn som bor i fosterhjem!

Anonym poster: 3f07595a792b7b69fc4d8bfbe7920a27

Fortsetter under...

Venninnen min ble meldt fordi hun hadde med datteren sin på ett år på kjøpesenteret og kafé hver dag... Barnevernet må jo sjekke opp alle bekymringsmeldinger, men de tok den ikke veldig alvorlig.

Ei venninne ble meldt til barnevernet pga barna ikke hadde bursdagsselskap med barna fra klassene når de hadde bursdag.

Anonym poster: 985f86f6dcec855dccff556eabb40c0a

Formulerte meg litt dårlig, altså de inviterte ikke barn fra klassa i bursdagsselskap (men reiste i selskap til andre når de ble invitert).

Anonym poster: 985f86f6dcec855dccff556eabb40c0a

At pappan måtte drikke melk som var gått ut på dato,og at jeg ikke hentet nøkkelen og heller ventet til han kom opp fra boda.Han ville ha det til at jeg var gal da han meldte meg.

Det høres helt sprøtt ut,jeg var gravid da dette hendte som han meldte meg for.

Barnevernet henla saken,de hadde ikke noe å utsette på meg.

Dette er faktisk IKKE tull.

Anonym poster: dde5cc8fb5f403ed334f403a30adb442

• 9 år senere...

Jeg, 12 år gammel på den tiden, ble meldt inn til barnevernets oppfølgning pga. jeg hadde kjæresten på besøk, og vi lå og så på film i senga. Helt vanlig skrekkfilm, på rommet. Så braste moren min inn døra og spurte hvordan det går, men midt i setningen så stoppa hun opp og tok bilde av oss. Jeg spurte henne hvorfor, så sier hun «dere lå under dyna». Vi lå ikke «sånn» under dyna, vi hadde dyna på opp til magen sirka. Neste jeg hører er at kjæresten min må gå, og at foreldrene hennes er i innkjørselen. Etter det så kommer mamma opp og sier at politiet vil snakke med meg. De ville ikke snakke noe særlig, de ville bare vite informasjon om meg, og hvorfor de er her. Jeg sa «dere er her for en idiotisk grunn på mamma sine vegne, så snakk med henne.». Jeg går å setter meg i stua, også 15min etterpå, kommer mamma inn og sier «nå har jeg ringt barnevernet.» «å hvorfor i faen gjorde du d?» sier jeg. Hun er helt stille. Senere sier hun «vi har ett møte på Karmøy barnevernskontor klokka halv 2». Det går jeg ikke med på, pga alt var ett idiotisk styr, men så kom politiet og hentet meg.  

nå er jeg 16år gammel, og har enda barnevernet i bilde, med bland annet. Fosterhjem, daglig oppfølgning, MST, miljøarbeider, familiekonsulent, osv. 

alt jeg vil si er at jeg angrer på å si ja til film. 

Anonymkode: 92c41...170

Annonse

Anonym bruker skrev (På 8.3.2013 den 12.35):

Bare så du vet så er det ingen barn som meldes til barnevernet

Anonym poster: d5ca1e6da487752f8b8db9ad45aa4947

Ingen voksne meldes til barnevernet heller. 

Det meldes bekymring for eller på et barn. 

Anonymkode: 8abbe...3f0

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg, 12 år gammel på den tiden, ble meldt inn til barnevernets oppfølgning pga. jeg hadde kjæresten på besøk, og vi lå og så på film i senga. Helt vanlig skrekkfilm, på rommet. Så braste moren min inn døra og spurte hvordan det går, men midt i setningen så stoppa hun opp og tok bilde av oss. Jeg spurte henne hvorfor, så sier hun «dere lå under dyna». Vi lå ikke «sånn» under dyna, vi hadde dyna på opp til magen sirka. Neste jeg hører er at kjæresten min må gå, og at foreldrene hennes er i innkjørselen. Etter det så kommer mamma opp og sier at politiet vil snakke med meg. De ville ikke snakke noe særlig, de ville bare vite informasjon om meg, og hvorfor de er her. Jeg sa «dere er her for en idiotisk grunn på mamma sine vegne, så snakk med henne.». Jeg går å setter meg i stua, også 15min etterpå, kommer mamma inn og sier «nå har jeg ringt barnevernet.» «å hvorfor i faen gjorde du d?» sier jeg. Hun er helt stille. Senere sier hun «vi har ett møte på Karmøy barnevernskontor klokka halv 2». Det går jeg ikke med på, pga alt var ett idiotisk styr, men så kom politiet og hentet meg.  

nå er jeg 16år gammel, og har enda barnevernet i bilde, med bland annet. Fosterhjem, daglig oppfølgning, MST, miljøarbeider, familiekonsulent, osv. 

Hæ? Hvor gammel var kjæresten din da?

nagini skrev (På 8.3.2013 den 21.00):

Venninnen min ble meldt fordi hun hadde med datteren sin på ett år på kjøpesenteret og kafé hver dag... Barnevernet må jo sjekke opp alle bekymringsmeldinger, men de tok den ikke veldig alvorlig.

Det hørtes ikke ut som ett sunt kosthold for ett barn!

Anonymkode: 6a46f...eed

Kjenner en alenemor som ble meldt forebyggende, babyen hadde kolikk og melder mente det var behov for hjelp og støtte fra barnevernet for å forebygge at det slet henne ut. Det var tøft, særlig med barnevernssak i tillegg, men hun klarte seg bedre enn jeg hadde gjort gjennom begge deler. 

Akkurat hva melder tenkte barnevernet kunne bidra med i den situasjonen er et mysteriun.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det hørtes ikke ut som ett sunt kosthold for ett barn!

Har hun sagt noe om at det var babyens kilde for kosthold? Nei. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har hun sagt noe om at det var babyens kilde for kosthold? Nei. 

Okey så mor glefser i seg bolle og kake på kafe hver gang mens ettåingen må spise tørre skiver??

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Okey så mor glefser i seg bolle og kake på kafe hver gang mens ettåingen må spise tørre skiver??

Det er lov å ha med egnet mat til baby selv om man er på kafe. Man kan også gå på kafe og kun ta seg en kaffe, titte på mennesker osv. Til deg og dere som svarer sånn på innlegg her inne. Hva er greia egentlig? Er dere kun vanskelige eller har dere litt tungt for det? Vet egentlig ikke hvorfor jeg gidder å kommentere. Ikke mat trollet er det noe som heter.

Annonse

Vi ble meldt av skolen,  pga. barnet ikke klarte å gå på skolen, så fraværet var ca 50%. Det skolen ikke ville innse var at manglende tilrettelegging var årsaken til at hun ikke klarte å gå på skolen. Barnevernet åpnet ikke sak, siden de ikke er rette instans for å hjelpe et barn som har problemer på skolen. Nå går hun på en annen skole og nå er fraværet nede i 5%.

Anonymkode: 40e6f...c99

Det dummeste er at skolen sender bekymring pga barn som er utrygge på skolen. Har vært hjemme pga at skolen ikke tilrettelegger.

Jeg har sagt at barnet er født prematur, trenger kun få tilrettelegginger- som lege, bupp og ppt er enig i, men lærer har vært vrang og rektor nekter å hjelpe. De sier de har ressurser på møter, men vi får det ikke. Da vi sa at vi tar dette videre med statforvalter, ringte dem til barnevernet. 

Ingenting å skjule, men makan til holdninger de hadde. Nå har jeg mistet helt troen på barnevernet. De er som nav. Bare rot. 

Ny lærer, barnet er på skolen hver eneste dag. 

Anonymkode: 70c08...09c

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Moren din må da ha gjort noe mer enn dette for at barnevernet har flyttet deg til fosterhjem. På historien du forteller så virker hun jo ikke helt vel bevart.

Anonymkode: 1bb02...0dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...