Gå til innhold

Når deres baby snudde seg fra rygg til mage.....

Anbefalte innlegg

Hvordan var armene da? Min baby prøver å snu seg. Ligger ganske langt over,beina er strak og ligger langs gulvet,men overkroppen er ille helt flat da han ligger oppå skulderen/hånden sin.

Når deres babyer snudde/snur seg forstår de at de må ta vekk hånden/skulderen?

Fortsetter under...

Begge mine har til slutt snudd seg mens de ligger på armen og skulderen, for så å bruke armen til ikke å deise hodet i gulvet. Jeg tror det i hovedsak er muskelkraften i magen (eller core, som det så front heter :)) som gjør at de klarer det. Hun forstår det nok til snart! Hørte foresten av en venninne at en fysioterapeut hadde sagt til henne at man skulle hjelpe de litt over, slik at de fikk følelse med at det gikk an og hvordan kroppen fungerte. Mens andre sier jo at de ikke skal hjelpes, men gå stegene selv.

Det er så moro når de klarer nye triks!

Endret av Ikkesåallerværst

De første gangene landet han med hendene under kroppen, og fikk ikke til å få dem frem. Jeg ble rådet av fysioterapaut å øve med han slik at han landet med hendene lenger oppe, under brystet på en måte. Det jeg gjorde da var å holde han rundt hoftene og hjelpe han rundt, samtidig som jeg dro han litt bakover slik at hendene ble plasserte riktig når han kom rundt. Vanskelig å forklare her. Men han klarte iallefall å få det til selv etter litt øving :)

Annonse

MIn var tre måneder ca da han snudde seg, men fikk ikke med seg armene før han nærmet seg fem måneder :)

Hvor hadde han armene sine da?

Den ene lå som regel under brystkasse eller langs siden. Den andre klarte han som regel å få løs. Trudde det først var noe feil siden han sleit så fælt med armen, men det gikk seg fort til når han skjønte det og at kroppen ble litt mer moden :)

MIn var tre måneder ca da han snudde seg, men fikk ikke med seg armene før han nærmet seg fem måneder :)

Hvor hadde han armene sine da?

Den ene lå som regel under brystkasse eller langs siden. Den andre klarte han som regel å få løs. Trudde det først var noe feil siden han sleit så fælt med armen, men det gikk seg fort til når han skjønte det og at kroppen ble litt mer moden :)

Skjønner :)

Lillegutt snudde seg fra rygg til mage da han var rundt 3 mnd. Men da gjorde han det 2-3 ganger en dag, og gjorde det ikke igjen før 1-2 uker senere igjen.

Men nå når han er 5 mnd gjør han det sånn 20-30 om dagen HVER dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...