Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du bør jo kunne kjenne han like mye som du tidligere har gjort, men det blir jo trangere og trangere i magen for hver dag som går, så bevegelsene vil føles mer og mer "glidende", fremfor at det er spreke spark og slikt. Babyen kan også ha snudd seg, og da vil du kjenne den mindre. Er det merkbart mindre liv (noe det jo må være, ellers ville du jo ikke skrevet her inne), ville jeg kontaktet føden for en eventuell sjekk. Bedre å sjekke en gang for mye, enn en for lite :)

Jeg har vært til slik sjekk èn gang (hadde jeg hatt bil, ville det blitt enda flere), men da jeg kom ned dit, kviknet babyen jaggu til, og var så sprelsk som jeg ikke hadde kjent henne på to uker :) Følte meg litt dum da, men var godt å få det sjekket likevel!

Jeg skal lage med iskald saft og prøve det jeg..Han har jo vært opp og ned..Men jeg tror kanskje det er verre for meg nå mot slutten kanskje?!Var jo hos legen i går og alt var fint..

Skal på foreldrekurs idag hos jm,så kanskje hun kan sjekke etter hjertelyd for meg?!

Annonse

Ikke unødvendig bekymret, vil jeg si. Mindre liv kan være skummelt. Men om du venter litt til, gi det en times tid, og babyen likevel ikke kvikner til, så kan du jo snakke med jordmoren din når du treffer henne senere idag. Høre hva hun mener. Kjenner du ikke babyen i det hele tatt etter en time etter sukkersaften din (annet enn den ene gangen), ville jeg ringt føden.

Får håpe bebisen kvikner til nå da :) Alt er nok i orden skal du se, men det er lett å bekymre seg!

Sjekk en gang for mye enn en gang for lite! :-) og ring direkte til føden.

Vil ikke gi deg unødige bekymringer, men min mamma var gravid med tvillinger noen år etterat jeg var født, hun kontaktet legen sin på slutten av svangerskapet nettopp fordi hun syns tvillingene hadde vært roligere, hun fikk da beskjed om at det ike var noe å bekymre seg for...

Et par dager senere var det hele dessverre over og jeg har ikke de tvillingsøstrene jeg skulle hatt..

Så for all del, er du bekymret, ta en telefon til føden. :-)

Annonse

Det er bra! :-)

Er heldigvis så lenge siden dette (1987), så tenker ikke så mye på det til vanlig. Men klart man blir litt mer på vakt når man selv er gravid da.. Og det er trist å tenke på at utfallet kunne vært annerledes om legen hennes hadde tatt uroen hennes på alvor den gangen, og sendt henne på sjekk på sykehuset istede for hjem med beskjed om at det ikke var noe å bekymre seg for.. Så her skal det ikke tas noen sjanser. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...