Gå til innhold

Dere m termin rett rundt hjørne :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde termin mandag 4. mars, og på tirsdagen fikk jeg en haug av kynnere, regelmessige også i perioder på dagen (maserier?). Mye nedpress. Onsdag ble det bedre, torsdag kveld begynte det igjen, og har vært sånn hele natta. Kynnerne er av og på hele tiden, perioder med regelmessig. Idag er det skikkelig ille! Jeg våknet av et skikkelig tak i ryggen, det føltes som om hele bekkenet mitt skulle eksplodere (rygg, skambein, og hofter). Nå kommer kynnerne med 5-10 min mellomrom (varierer litt), og et par av dem må jeg puste meg gjennom. Lurer på om det kanskje er noe på gang her nå....

Jeg leste også en interessant artikkel igår, http://www.babyverden.no/Fodsel/Fodselens-faser/Rumpa-forteller-om-fremgang-i-fodselen/ , og jeg sier det bare, jeg har en slik strek! Jeg måtte selvfølgelig løpe ut å sjekke rett etter at jeg hadde lest artikkelen :P Den er ganske lang, og er nesten helt på toppen av rumpeballene... Jeg måtte jo høre med samboer om det var noe jeg alltid hadde hatt, men han hadde aldri sett det før! Så regner med streken er ny.

Hei..

Til dere m termin rett rundt hjørne:-)

Kjenner dere noe og evnt hva?

Hva er tegnene deres til at fødsel er rett rundt hjørne og hva kjenner dere?

Hadde termin i går. Har kynnere dagen lang, øm korsrygg og veldig mye press foran på symfysen (?) og er også øm nedentil men ikke direkte mensensmerter enda og ingen kynnere kommer regelmessig eller viser tegn på at fe skal gå over til rier.. Utålmodig og sliten :/

Jeg hadde termin mandag 4. mars, og på tirsdagen fikk jeg en haug av kynnere, regelmessige også i perioder på dagen (maserier?). Mye nedpress. Onsdag ble det bedre, torsdag kveld begynte det igjen, og har vært sånn hele natta. Kynnerne er av og på hele tiden, perioder med regelmessig. Idag er det skikkelig ille! Jeg våknet av et skikkelig tak i ryggen, det føltes som om hele bekkenet mitt skulle eksplodere (rygg, skambein, og hofter). Nå kommer kynnerne med 5-10 min mellomrom (varierer litt), og et par av dem må jeg puste meg gjennom. Lurer på om det kanskje er noe på gang her nå....

Jeg leste også en interessant artikkel igår, http://www.babyverden.no/Fodsel/Fodselens-faser/Rumpa-forteller-om-fremgang-i-fodselen/ , og jeg sier det bare, jeg har en slik strek! Jeg måtte selvfølgelig løpe ut å sjekke rett etter at jeg hadde lest artikkelen :P Den er ganske lang, og er nesten helt på toppen av rumpeballene... Jeg måtte jo høre med samboer om det var noe jeg alltid hadde hatt, men han hadde aldri sett det før! Så regner med streken er ny.

.. Jeg måtte også ut og sjekke.. Og jammen var det ikke en strek der. Jeg aner virkelig ikke om den alltid har vært der, men pytt sann, jeg velger å ta det som et fødetegn ;) min var også helt på toppen :D

Hadde passet meg ypperlig om noe skjedde idag ;)

Annonse

Hadde tenkt å skrive i morrest at dere var heldis som har en slik strek,for når jeg sjekket i morrest var d ingenting der...men etter litt fredags vask og brødbaking med påfølgende kynnere måtte jeg sjekke på nytt etter dusj...å ka va kommet mellom rompeballene? joooo...en lilla lang strek:-)

Er 36 ++ å har vært på innlagt 2 gang pga kynnere og premature rie:-)

Så nu har æ fått GO fra legene om at lillebror bare trygt kan komme.

Håper dette er føde tegne vårs jenter:-D

Skal krysse fingrene for oss og sjekke om den blir svakere.

Min hadde sterk farge og va ganske lang.

... Hmmmm artikkelen sier at den skal være på toppen av rompeballene når man har 10 cm / full åpning.. Mens min er jo på toppen av rompeballene nå.. Og jeg sitter ikke akkurat med full åpning ;) hva med dere iumium og foffen?

Fuglemamma: min er lang...helt til toppen av rompeballn.

Tvile sterkt på full åpning her nu,men som sakt hadde æ ikke en slik strek i morges.

Kansje streken betyr at det er i gang..for jordmor hadde jo sett dette når gravide hadde full åpning under fødsel..jm spør jo ikke om å få se ropesprekk før fødsel;-)

Vel, streken er noen cm fra toppen, men den er tynnere og svakere, så kanskje dette er brettefold, mens lengre nede, så er den jo heftig lilla, og igrunnen temmelig bred (ser ut som noen har pisket på meg et blåmerke der), så kanskje det kun er der den er kraftigst som man kan "lese" fra?

Kynnerne mine har stanset opp, selvfølgelig(!), så nå skal jeg vaske huset... Må sjekke streken etterpå igjen :P

Fuglemamma: min er lang...helt til toppen av rompeballn.

Tvile sterkt på full åpning her nu,men som sakt hadde æ ikke en slik strek i morges.

Kansje streken betyr at det er i gang..for jordmor hadde jo sett dette når gravide hadde full åpning under fødsel..jm spør jo ikke om å få se ropesprekk før fødsel;-)

Det er sant, foffen fo ;) .. Ah jeg har de samme kynnerne og lette mensensmertene som før igår, men thats it! Skal denne babyen aldri komme ut? Har ommøblert og vasket rommet til eldste jenta uten at noe har skjedd ( bortsett fra at jeg ble sliten da) ;)

Nei , nå tar jeg meg en tur i butikken og handler inn noe sinnsykt god til middag ;)

Nå er den altså sjekket etter husvask, og konklusjonen min er.... : Jeg tror ikke den har blitt lengre :(

Har du vært på overtidskontroll og blitt strippet? Jeg skal ikke på kontroll før på onsdag.. Og da skal jeg jammen be om å bli strippet hvis det ikke har skjedd noe innen det..

Annonse

Jeg skal på kontroll på mandag! Men håper jo ting skjer før det! Kanskje vi føder på likt, hehe :)

Den siste timen er de regelmessige kynnerne tilbake, men med 20 min mellomrom, så har jo sånn sett bare hatt 3 stykker denne timen, men de er der i hvert fall.... Får håpe det tar seg opp denne gangen da!

Jeg skal på kontroll på mandag! Men håper jo ting skjer før det! Kanskje vi føder på likt, hehe :)

Den siste timen er de regelmessige kynnerne tilbake, men med 20 min mellomrom, så har jo sånn sett bare hatt 3 stykker denne timen, men de er der i hvert fall.... Får håpe det tar seg opp denne gangen da!

Ja vi får håpe vi føder i løpet av helgen. Jeg har virkelig ikke lyst til å møte opp på den timen.. Ugg, nå sitter jeg ned kynnere med 3-4 minutters mellomrom og murringer.. Kommer meg ikke i butikken nå!! Og jeg som har så lyst på taco og glasscola!!

Ååå, så heldig du er som har såpass regelmessige kynnere. Mine har selvfølgelig stanset opp nok en gang....

Hehe, er ikke bare bare med kynnere heller, når man ikke kommer seg avgårde til butikken! ;) Kanskje noen kan kjøpe med til deg?

Har vært en tur på sykehuset pga kynnere i dag ( uke 34+4)De viste over 100 på ctg og var regelmessige under ctg. Måtte derfor ta ulyd for å sjekke evt modning/ åpning. Livmorhalsen var lang og lukket (5cm), så ingenting som tyder på fødsel.

Mine har stoppet helt opp.... Skal prøve å smiske meg til litt sengekos her også, så får vi se om det skjer noe i løpet av natta/morgendagen. Jeg håper virkelig det, for jeg vil ikke vente lengre! Jeg er sååå utålmodig nå!

Jeg skal prøve med stimuli av brystvortene også, men tror jeg venter til i morgen. Legge meg i badekaret, og drive med slike "snuskete" saker... Hehe :)

Jeg skjønner meg ikke på dette jeg?! Når ligger og slapper av, så får jeg kynnere med såpass mensensmerter at jeg får gåsehud over hele kroppen og det river i korsryggen.. Men så fort jeg begynner å gå rundt så stopper det opp???

Har andre det sånn? Trodde det skulle være omvendt jeg?

Det er vel det som kalles kynnere, har jeg lest... Når man beveger seg, kan de forsvinne... Rier skal derimot ikke påvirkes på den måten av bevegelse, visstnok. Ikke vet jeg, min mine kynnere forsvinner sjeldent om jeg beveger meg, og slik har det vært siden uke 20, så det varierer vel.

Så ingenting annet nytt idag?

Brystvortestimulering funket ikke for min del i hvert fall (sånn hvis noen lurte), det var bare fryktelig kjedelig :P

Jeg skal prøve å gå en tur etterpå, og håper å få fart på ting da... Idag har jeg såvidt hatt noen milde kynnere engang, så er temmelig frustrert!

Her i huset er d også stilt og rolig på kynner fronten.

Har fått sove lenge i dag så er ekstra klar hvis d pluttselig skullr skje no:-P

Er det noen av dere som har opplevd at det har kommet litt klar væske etter sengekos nu på slutten av graviditeten?

Mannen min merket at det kom litt klar væske,men jeg merket ikke noe til d selv.

Sorry,hvis d høres ekkelt ut..men vi lure på ka d kunne være.

Har ikke kommet no væske i ettertid og d var ikke no urin.

Går d ann at d kansje var litt fostervann?

Jeg har litt for mye fostervann i forhold til d man skal ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...