Gå til innhold

Høyt bt, henvist til sykehuset. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg var hos lege sist uke pga langvarig og forverrende hodepine, da var blodtrykket 110/65 noe som er vanlig hos meg.

I dag var jeg til kontroll igjen og urinen var heldigvis negativ, men blodtrykket var 150/80. Jeg ble litt forbløffet for jeg hadde ingen tro på at hodepinen hadde noe med svangerskapet å gjøre, da ei jeg jobber med har hatt samme symptomene som meg (hodepine, kvalme og uvelhet) og hun hadde visst et virus, så jeg trodde kanskje det var de samme. Men legen henviste meg til sykehuset, så må inn i morgen for å få en sjekk der.

Er det noen med erfaring på dette området? Hva gjør de egentlig på sykehuset da, er vel ikke så mye å gjøre med det? Og 150/80, er det egentlig så høyt da? Det er jo betydelig høyere enn det som er normalen for meg, men allikevel... Det er vel ingen fare for at jeg blir innlagt?

Fortsetter under...

Da jeg hadde 150/100 og negativ urin på en av kontrollene på Riksen sist svangerskap ble jeg sendt for å ta et par blodprøver. Leververdier, tror jeg. De var fine, så da ble det ingen spesiell oppfølging da, utover beskjed om kontroll av blodtrykk og urin hos fastlegen ukentlig.

150/80 er ikke veldig høyt. Overtrykket er litt forhøyet, undertrykket er normalt (og som jeg har forstått det er undertrykket det viktigste. Fastlegen min rynker i hvert fall mer på nesa de gangene jeg har 130/100 enn når jeg har 140/85 f.eks).

Helt enig med det robot sier, ble sendte på sjekk et par ganger sist for høyt blodtrykk, men det var mer av typen 130/100. Likevel høres det bra ut å sjekke det for er jo ikke helt vanlig med såpass overtrykk heller.

De sjekks urinen min (negativ), tok blodtrykket pånytt (med riktig strl på mansjetten, det har visst litt å si for feilmåling) og målte aktiviteten på babyen.annet gjorde de ikke.hver gsng jeg var inne sa de det ikke var noe, for er ikke svangerdkapsforgiftning uten noe som helst i urinen.det sa de til meg:-)

Var inne på sjekk på fredag og gutten har d heldigvis helt fint. Blodtrykket var fint igjen, og litt proteiner i urinen. Legen der mente kanskje at jeg har et virus eller noe som forårsaker hodepinen. Så har nok ikke noe med graviditeten å gjøre, heldigvis:) så bare bra med babyen, så håper jeg at hodepinen gir seg:) er slitsomt å måtte gå sånn over lengre tid, men ikke så mye å gjøre.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...