Gå til innhold

Foranliggende morkake, kjenne liv

Anbefalte innlegg

Jeg har foranliggende morkake og forventer derfor å kjenne liv senere enn hvis den hadde ligget anderledes. Leser flere steder at mange har kjent liv siden uke 16, men siden jeg er førstegangs er jeg veldig usikker på hva jeg skal kjenne etter? Har også kjent noen antydninger siden uke 16, men ikke noe jeg med sikkerhet kan si at er fosteret. Nå er jeg i uke 22 og venter fortsatt på å bli overbevist. Den siste uken har jeg kjent noe i nedre del av magen som kan minne om bobler som sprekker/lemus, så det er mulig dette er babyen. De er blitt noe sterkere og oftere enn jeg har kjent før.. Når ble dere sikre på at det var fosteret dere kjente? Hvordan føles det?

Merker jeg blir litt utålmodig siden "alle" har kjent liv lenge når de er i uke 22 og alle Uke-for-Uke-nettsider kun snakker om bevegelsene til barnet..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144026685-foranliggende-morkake-kjenne-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok babyen du kjenner :) Jeg har også foranliggende morkake, men kjente tydelig liv i uke 16. Jeg var litt i tvil, da jeg forventet å kjenne det senere, men så ble bevegelsene sterkere og oftere, men likevel den samme følelsen, og da var jeg sikker på at det må ha vært babyen hele tiden.

Det kjennes ut som du beskriver det, "bobler som sprekker". Det var akkurat slik det føltes for meg! Andre nevner fiskehale som slår, eller sommerfuglvinger, men bobler som sprekker er det som beskriver det best, synes jeg.

Prøv å drikk kald, sukkerholdig saft, eventuelt iskaldt vann med sukker (det har jeg gjort de gangene jeg syntes det var lite liv), så legger du deg flatt, og konsenterer deg kun om magen og babyen. Innen en times tid burde barnet ha kviknet til, og kanskje sjansen er større for å kjenne det tydeligere da :) Og så er det jo bare å prøve flere ganger om du ikke merker noe da heller. En dag vil du jo kjenne det helt tydelig! :)

Jeg er litt i samme båt som deg, selv om jeg lgger bak. Er nesten så alle forventer at du skal ha kjent liv etter ordinær ul. Alle spør iallefall meg om jeg har kjent noe.

Har morkake på samme vis som du, og er veldig utålmodig!!! Men har og kjent noe "annerledes" og ukjent. Er spent på om det er liv.

Er forresten og førstegangs.

jeg har også anterior morkake..(forran) + previ marginalis.. er i uke 21 og har kjennt noen bevegelser siden uke 19 men ikke definerte spark på en plass liksom.. men i går kjente jeg for første gang lille jenta sparke.. flere ganger på samme sted.. og det mens jeg jobbet så ble skikkelig overasket. i dag har jeg ikke kjennt mye.. det har vel noe med hvordan hun ligger.. kjenner sparkene godt når hun ligger med føttene opp og hode nede. eller sparker langt ut i siden. men kjenner ikke noe når hun sparker andre steder.. (også 1.gangs)

Det er sikkert babyen du kjenner. Husker at jeg begynte å kjenne liv med nr 1 rundt uke 21. Og da synes jeg at jeg kjente bobler som sprekker. Du vil kjenne at de blir sterkere ettervert.

Jeg har hatt morkaken på fremside både med nr 2 og 3. Med nr 2 kjente jeg lite liv før uke 20, men det ble sterkere med tiden.

Nå er jeg 18+4 og har bare kjent små spark som ikke kjennes på utsiden. Jeg vet med sikkerhet at det kommer ettervert.

Du må bare være tålmodig og sparkene vil bli sterkere for hver uke som kommer.

Lykke til :)

Endret av Gutt04+Gutt10

Annonse

Jeg har foranliggende morkake og forventer derfor å kjenne liv senere enn hvis den hadde ligget anderledes. Leser flere steder at mange har kjent liv siden uke 16, men siden jeg er førstegangs er jeg veldig usikker på hva jeg skal kjenne etter? Har også kjent noen antydninger siden uke 16, men ikke noe jeg med sikkerhet kan si at er fosteret. Nå er jeg i uke 22 og venter fortsatt på å bli overbevist. Den siste uken har jeg kjent noe i nedre del av magen som kan minne om bobler som sprekker/lemus, så det er mulig dette er babyen. De er blitt noe sterkere og oftere enn jeg har kjent før.. Når ble dere sikre på at det var fosteret dere kjente? Hvordan føles det?

Merker jeg blir litt utålmodig siden "alle" har kjent liv lenge når de er i uke 22 og alle Uke-for-Uke-nettsider kun snakker om bevegelsene til barnet..

Ikke bli utålmodig du!! Jeg hadde helt likt som deg forrige sv.skap med foranliggende morkake. Jeg lurte innimellom på om jeg kjente liv men det var først i uke 20 at "fiskehale" følelsen kom og jeg merket liv. Det var veldig svakt og ingen fast tid på døgnet, men så plutselig var man ikke i tvil lenger noen uker senere:-)

Denne gangen har jeg også lavtliggende morkake men ikke i forkant. Nå kjenner jeg tydelig liv og har nok merket det en stund, er 20 uker, men ikke så tidlig som mange 2 gangsfødende gjør i uke 13-14.

Lykke til, plutselig har du 2 føtter inni ribbeina daglig og man drømmer om plass til å puste he he.

Jeg har også foranliggende morkake og er førstegangs. Kjente første to "boblene" som sprakk i uke 16+4, så var det stille til uke 19, da har jeg kjent daglig. Det er nok fordi jeg er veldig tynn mener jordmor. Jeg hadde ikke regnet med å kjenne noen så tidlig, trodde kanskje i uke 23-25 eller noe. Etter som jeg har lest.

Ut i fra hva du beskriver, så er det nok spark fra babyen du kjenner :) kjennes ut som bobler som sprekker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...