Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så smått begynt å kjøpe inn litt småtteri til junior. Skal seff vaske opp bodyer og bomullsklær, men er det virkelig nødvendig å vaske det i ull/silke før bruk (luer, sokker osv.). Husker ikke hva jeg gjorde sist, 10 år siden.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hvis det ikke er benhandlet med kjemikalier tror jeg, f. eks at du har kjøpt det fra Nøstebarn.

Men ellers kan det være lurt. Jeg har ingenting i ull/silke, men fikk hjemmestrikket i ull. Det var vasket da jeg fikk det.

Jeg kommer til å vaske alt tror jeg, sengetøy 2 ganger.

Skrevet

Jeg har vasket absolutt alt. Dyna, til og med! Vognposen, madrassbeskyttelsen... Men klær og sengetøy har jeg faktisk vasket to ganger, alt sammen. Ting i ull/silke også.

Skrevet

Jeg vasket alt sist. Og sengetøy 2 ganger som ei over skrev.

Har ikke begynt å handle noe enda da venter jente nr 2. Men kommer til å vaske alt.

Vasker alt til 2 åringen også. Kanskje ikke yttertøy da det blir så fort møkkete likevel.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg har termin 12 juli og venter ei jente. Har kjøpt en del nytt, men også kjøpt brukt og arvet en del.

Jeg kommer også til å vaske alt, men lurer på når dere vasker det, hvor lenge før termin?

Jeg har tenkt å ha alt rent og klart i god tid før fødselen, men det er vel litt vel tidlig å begynne å vaske det nå eller??

Hva gjør dere?

Skrevet

Jeg vasket alt ja:) fikk en del strikketing og ull tok de sammen :) og det gikk fint, viktig og vaske de smås klær:) vasker til og med mitt egen,selvom jeg streng tatt ikke trenger det

Skrevet

kommer til å vaske alt. tenker at det ikke spiller noen rolle om det vaskes nå eller om to måneder, så lenge det er reint til det skal i bruk. så langt har vi bare vasket dynen, fordi den var det kjekt å kunne tørketrumle hos min mor heller enn tørke på stativ i stuen. det burde ikke spille noen rolle om det er helt nyvasket eller ikke, målet er vel helst å få ut eventuelle kjemikalier.

Skrevet

Jeg vasker alt som skal være i kontakt med babyen(dyner, laken, sengekant, klær osv). Vasker det to ganger, siste gang med ekstra skylling.

Det er sikkert ikke så nødvendig men siden både jeg og bf reagerer på midler som er i nye klær så tenker jeg det er bedre å være føre var.

Har lagt alt i rene poser, i store lufttette oppbevaringsbokser i boden, så det er bare å legge i kommoden når det nærmer seg termin :)

Skrevet

Jeg vasker også alt og som flere nevner sengetøy, kluter og eventuelt håndklær vaskes 2 ganger. 1 gang på 60 grader og en gang på 40 grader. Vasker med Neutral vaskepulver og skyllemiddel.

Jeg kommer ikke til å vaske noe før jeg går ut i permisjon. Det er liten vits å vaske ting som blir liggende i ukevis i en skuff synes jeg og dessuten er det grei å ha noe småtteri å ta seg til i permisjon(med ny kommode blir det litt sånn skuffelukt av det lett synes jeg) en. Det er bra også for å innstille seg mentalt på det som kommer tenker jeg så noen gjøremål er greit å ha til slutten. Tungt er det heller ikke å gjøre ;)

Skrevet

Jeg har og alltid vasket alt og vasker fortsatt alt til 6 åringen og 4 åringen.... Er faktisk slik at tøyet som kommer fra Fretex er renere enn de nye klærne vi kjøper! De er så behandlet at unger ikke bør bruke dem før etter vask...!

Skrevet

Jeg har også planer om å vaske alt. Hadde faktisk ikke tenkt på dyne og vognpose så takk for tips! :)

Skrevet

Takk for svar! Sikkert lurt å vaske det som kommer i nærkontakt med babyen ja. Skal vente til jeg får tørket alt ut i sola :)

Skrevet

Er det lurt å vaske trekket på vogna også? Jeg hadde ikke tenkt på å vaske dyna, men det er jo selvfølgelig mye i kontakt med barnet.

Skrevet

Vasker ikke nye dyner, vognposer, ny vogn, lammeskinn. Men vasker alt av tøy og sengetøy en gang før bruk.

Skrevet

Vasker ikke nye dyner, vognposer, ny vogn, lammeskinn. Men vasker alt av tøy og sengetøy en gang før bruk.

Til info: På de fleste sengetøy til barn/baby står det på pakken at de anbefaler å vaske det 2 ganger før bruk.

Skrevet

Jeg sender alt til min mor å får d vasket tilbake og legger d i en tett boks så d er klart:)

Skrevet

Jeg sender alt til min mor å får d vasket tilbake og legger d i en tett boks så d er klart:)

Hørtes ut som en drøm å slippe det selv! :P

Skrevet

Ja, vasker alt fjerner oberskuddsfarge og lo+++.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...