Dagfrid Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 Noe å bekymre seg for når en gutt på akkurat passert 23 mnd som ikke klarer å puzle enkle puzlespill med knotter på? Snur ikke brikkene og klarer stort sett ikke å få ned i en riktig. Resultatet er at han gir opp.
mbea Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 Vet ikke når en bør bekymre seg. Men jenta mi har pusslet mye fra ca 15 mnd. Liker best de hun har gjordt mange ganger før, og kan bli frustrert med nye om hun ikke får det til med en gang. ( hun eier ikke tålmodighet)
Håpefull77 Skrevet 7. mars 2013 #3 Skrevet 7. mars 2013 Vi har noen som er fra to år. Det er ikke mye jenta vår vil pusle med de og at hun ikke klarer alle. Men ser at hun klarer noen med enklere brikker andre steder. Kan det være at det er for mye kanter og for lite plass til å legge på plass brikkene som gjør det? en tanke som har slått meg. Da jeg har lagt merke til at de hun klarer med en gang er enklere utformet. Så jeg har lurt på om de er laget i flere vanskelighetsgrader. Så de jeg kjøpte stod det fra 2 år på.
Dagfrid Skrevet 7. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2013 det han prøver på er veldig enkelt.kun 6 brikker og store knotter.
Honningmelon Skrevet 7. mars 2013 #5 Skrevet 7. mars 2013 Hvor mye har han holdt på med det da? Jenta mi blir 2 år i april, og interessen for puslespill kom rundt juletider. Etter det har hun puslet mye, med slike knotter på. Men, det satt ikke med en gang, måtte gjøre det noen ganger først.
Dagfrid Skrevet 7. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2013 Prøver å pusle litt hver dag, men er egentlig ikke veldig interessert.
Gjest nåharjeglystpåno3 Skrevet 8. mars 2013 #7 Skrevet 8. mars 2013 Gutten min pusler helt fint, begynte vel så smått fra han var ca 12 mnd, han er 19 mnd nå. Men han lekte ekstremt mye med et slikt hus med firkant, sirkel, trekanthull osv, til å putte klosser med samme fasong inn i. Så han øvde seg mye på å forstå ulike former og hvordan få formen til å passe i hullet sitt ved å snu og vende på dem før han puslet da. Dette huset likte han fra ca 9 mnd alder. Har din slik type klosser med hull å putte i? Kanskje den er lettere å øve seg på å skjønne dette med hva passer hvor? Tror ikke du trenger bekymre deg, men gjør du det hør med helsesøster:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå