Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk min diagnose konstantert 3.mai så jeg er helt fersk og har lite kjennskap til sykdommen. Da jeg var hos fastlegen min (som også er gyn) i begynnelsen av april fattet hun mistanke. Jeg tok flere blodprøver og fikk metformin som skal regulere hormonene/insulinet (altså før jeg fikk konstantert at jeg faktisk har PCO). Jeg og mannen min har aktivt ikke prøvd å bli gravide, men har sagt at skjer det så skjer det. Vel, det skjedde aldri og dette etter flere år. Nå i april derimot har vi prøvd aktivt og jammen meg gikk det veien. Jeg er 6+4 i dag og er fortsatt i sjokk. Det er altså håp for oss. Jeg vet ikke om metforminen har hjulpet, men etter en uke på metformin ble jeg gravid. Nå håper jeg så inderlig at alt er bra med min lille spire, og at dette ikke ender i SA (selv om vi med PCO har større sannsynlighet for det). Jeg leste at en av dere hadde en SA i uke 10. Det må ha vært helt forferdelig og jeg unner ingen det. Håper at det går veien for oss alle, men det SKAL det gjøre uansett før eller siden. Forbli positive!

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vet heller ikke hvorfor jeg ikke har fått noe mer oppfølging. Jeg bor ganske langt unna min gynekolog. Over en time unna. Så det er ikke bare bare heller for min del.

Når jeg skal på ny time skal jeg be om mer oppfølging. Noe blodprøver, undersøkelse o.l. fra mitt legekontor. Det kan umulig fortsette slik.

Har hørt mye bra om den gynekologen jeg har vært hos, så syns det er litt rart. Det var liksom en av grunnen til jeg valgte han.

De blødningene (den mørkerøde utfloden jeg nevnte i sist innlegg) varte bare den dagen. Dagen etter var det borte, alt sammen, inkl "smertene". El kom på dag 26, altså 12 Mai. og jeg begynte å spotte igjen i dag tidlig. Hadde lys lys rosa utflod fra morningen som har avtatt nå på kvelden. Har stikkinger og murringer i magen og ømme brystvorter. Er nok bare mensen som er på vei. Selv om jeg håper på det motsatte. Det virker for tidlig til å være noe g.tegn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...