mama78 Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 Jeg fullammer og om ikke lenge skal vi begynne med grøt til mini. Men hvordan er det med amming og grøt/annen fast føde? Når de har kommet opp i fulle posjoner, skal man da likevel fullamme/gi mme før måltidet, eller kutter man ut en og annen amming/flaske da grøt gjør de små babymagene mette nok? Jeg trodde ett grøtmåltid erstattet ett ammemåltid og på den måten sakte men sikkert avvennes man med amming?
.Lillemy. Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 Når vi begynte med fast føde, ammet jeg først og ga grøt/annen mat etterpå. Siden vi kom opp i full porsjon ammer jeg en stund før grøt ( ca kl 16. Grøt kl 17:30 pupp før sengen kl 18:30) Mm/mme er hovednæringen til de er 1 år, og grøt/annen mat skal gies som tillegg til melken. Det beste er å amme først og gi annen mat etterpå, når de er litt større gi mat først og amme/mme etterpå. Nå er min gutt blitt 7 mnd og jeg ammer han ca 5 ganger i døgnet, ikke alltid i forbindelse med fast føde, men tilbyr han alltid brystet etter fast føde, men ikke alltid han vil ha. Gir han pupp i forbindelse med søvn på dagtid.
*Smiley* Skrevet 7. mars 2013 #3 Skrevet 7. mars 2013 Hei. Min er snart 7 mnd. Hun får 3 måltider med fast føde hver dag. Kanskje 4 noen ganger. Her er mat hovedernæring og hun får melk eller vann vedsiden av maten. I begynnelsen er det vanlig å amme/ gi flaske først, men etterhvert skal fast føde bli hovedernæring og de skal fortsatt ha melk. Vesla mi får flaske 1-2 ganger pr natt og får i seg den melkemengden hun skal ha på et døgn. Vi ammer ikke lenger. Hadde ikke nok melk etterhvert
*Smiley* Skrevet 7. mars 2013 #4 Skrevet 7. mars 2013 Og hun får melk vedsiden av mat men ofte vil hun ikke ha.
cici83 Skrevet 8. mars 2013 #5 Skrevet 8. mars 2013 Hei. Min er snart 7 mnd. Hun får 3 måltider med fast føde hver dag. Kanskje 4 noen ganger. Her er mat hovedernæring og hun får melk eller vann vedsiden av maten. I begynnelsen er det vanlig å amme/ gi flaske først, men etterhvert skal fast føde bli hovedernæring og de skal fortsatt ha melk. Vesla mi får flaske 1-2 ganger pr natt og får i seg den melkemengden hun skal ha på et døgn. Vi ammer ikke lenger. Hadde ikke nok melk etterhvert son er det hos oss også og har vært son siden baby var ca 6 mnd nå er snart 10 mnd får ikke melk om natta da, men en full flaske 180-200 ml i senga før han skal sove. våkner rundt 6-7 hver morgen det er så og si den eneste gangen han vil ha mme.. bruker litt mme i middagen så jeg vet han får i seg litt av det han trenger.. grøten er jo full at tilskudd så de måltidene er jeg ikke bekymret for..
førskolelæreren Skrevet 10. mars 2013 #6 Skrevet 10. mars 2013 Mini er 6,5 mnd. Han får 3 faste måltider på dagen, resten er NAN 2. Grøt på morgenen, med melk. Middag og litt frukt dessert i 2 tiden Også grøt før natta og flaske Han får enda 2 flasker på natta, men dette siden han ikke vil ha så mye før han sovner. Våkner i 1 tia og får ca 90 med melk og i 6 tid, 90-sover da til ca 9 00.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå