Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan skal vi få lagt henne i egen seng? Vi har fått til en dum uvane! I starten slet hun med mye luft i magen og måtte tas opp på brystet for å rape etter hvert nattemåltid. Nå er ikke rapen om natta så viktig lenger, men hun har fått som vane å bli lagt på brystet mitt etter maten, og der må hun bli liggede til hun sovner, for så å bli lagt i sin egen seng. Dette tar ofte opp mot 1-1.5t ved hvert måltid om natten, det begynner å bli tungt og slitsomt! Hvordan kan vi vende henne av dette og klare å legge henne så hun sovner selv? Er ca 5mnd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144026597-sove-i-egen-seng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn var det med vår også.. Hun er straks 5 mnd. Men hun sluttet på en måte selv. Nå VIL hun ikke ligge på brystet lenger.. Skjedde vel når hun tippet 3 mnd..

Så noen ganger går det kanskje litt av seg selv hvis man ikke stresser..

Men hva skjer om du prøver å legge henne direkte i senga da?

noen ganger må man kanskje bare bestemme seg for noe, og ta kampen..

Legg henne tilbake i senga etter måltidet.. Forvent protester og hyling, men vær bestemt! Trøst henne i senga (stryk på henne, syng, snakk osv) og ta henne opp hvis hylingen blir for ille! Ro henne ned, og legg henne tilbake i senga.. Dere vil sikkert måtte gjøre dette en del ganger/netter for hun etterhvert godtar at det er sånn!

For ordens skyld: jeg foreslår ikke en skrikekur! Hun skal/bør absolutt ikke ligge alene i senga og gråte, vær der med henne til hun sovner igjen :) slitsomt mens det står på, men jeg tror dere tjener på det på lang sikt alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...