Gå til innhold

Hvordan er sjefen din?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Ser at det har vært endel tråder her i det siste hvor det har blitt beskrevet mange dårlige sjefer. Er det vanlig at ledere oppfører seg på den måten? Dvs overvåke de ansatte, overprøve sykemeldinger, komme med uberettiget kritikk og lage problemer for den minste ting?

Min sjef er en fantastisk dame som backer meg opp og støtter meg i stort sett alt jeg gjør. Hvis jeg eller barna er syk får jeg alltid et svar med: "Huff, det hørtes ikke godt ut. God bedring". Hun bryr seg ikke om når jeg kommer eller går, så lenge jobben blir gjort. Ønsker jeg å gå tidligere, så jobber jeg heller litt etter at barna har lagt seg. Jeg føler at jeg har totalt frihet i min jobbhverdag.

Så hvordan er din sjef?

Fortsetter under...

Skrevet

Total frihet har jeg ikke i og med at jeg jobber i et serviceyrke hvor vi må forholde oss til åpningstider, men jeg har ingenting å utsette på sjefen min.

Hun har små barn selv og stor forståelse for alt fra sykdom til planleggingsdager, men det går jo begge veier. Jeg stepper gjerne inn for henne når hun sliter på hjemmebane og hun gjør det samme for meg.

Anonym poster: 3a52fac6f42414cfc94bb8a1cc7f2c4c

Skrevet

Helt idiot. Er "ganske" fersk, men har virkelig tabbet seg ut på hvordan behandle sine ansatte. Aldri problem når ungene er syke, eller skal noe da.

Anonym poster: 6cead27a5fa7561f484e942cf692723c

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min nåværende sjef er fantastisk! ingen over, ingen ved siden. er gravid og sliter max med bekkenet. Hun tilrettelegger absolutt alt for meg. Hun spør hver eneste dag hvordan det går, ønsker meg lykke til hos legen, etc etc. Er jeg syk sender jeg sms og får alltid god bedring tilbake. Aldri noe tull. Trenger jeg fri får jeg det. super sjef!

Skrevet

Veldig fornøyd med min sjef. Fleksibilitet begge veier. Forståelse ved sykdom. Villig til å tilrettelegge. Får fri når jeg trenger det av diverse grunner. Tar problemer på alvor. Har alltid tid til å prate hvis man har behov for det. Sier hvor skapet skal stå så man vet hva man har å forholde seg til :)

Skrevet

Et grusomt menneske jeg ikke ønsker noe godt !

Annonse

Skrevet

vel jeg er litt usikker på hvem som er sjefen min egentlig. Men jobber i en veldig flat organisasjon og procurement og logistics sitter i åpent landskap. Det er veldig prestasjonfremmende og alle backer hverandre opp og hjelper hverandre.

Har jobbet hvor det har vært helt jævlig, men dette er fantastisk sted å jobbe.

folk er veldig mye ute å reise så det hender at man må jobbe på kveldene pga tidsforskjeller, men det gjør ikke noe :)

Anonym poster: ed8ba214039554b4e04a398e0e866d92

Skrevet

Hm, jeg er faktisk litt usikker på hvem sjefen min er...

Så da må jeg vel si at sjefen min er noe fraværende...?

Anonym poster: 5b76ff4d4309a506e1f190f14c9d9565

Skrevet

En idiot, han baksnakker værre enn jentene på barneskolen, og er veldig humørsyk. Kan plutselig skrike og kjefte til deg, og late som ingenting neste dag. Gir ikke sykemeldte og de i permisjon oppfølging, og sier det ikke er arbeid til dem når de er tilbake. (Gjelder ikke meg) Jeg gleder meg til dagen jeg tjener nok penger et annet sted slik at jeg kan slutte der.

Skrevet

Sjefen min er veldig grei og forståelsesfull. Er aldri sur eller grinete :) Så han er en veldig god kollega, men han passer ikke som sjef. Han unngår konfrontasjoner og liker ikke å snakke om ubehagelige ting. Tar ikke ting videre hvis han vet at noen blir sure osv. Eller utsetter det i alle fall så lenge han kan.

Skrevet

Ser at det har vært endel tråder her i det siste hvor det har blitt beskrevet mange dårlige sjefer. Er det vanlig at ledere oppfører seg på den måten? Dvs overvåke de ansatte, overprøve sykemeldinger, komme med uberettiget kritikk og lage problemer for den minste ting?

Min sjef er en fantastisk dame som backer meg opp og støtter meg i stort sett alt jeg gjør. Hvis jeg eller barna er syk får jeg alltid et svar med: "Huff, det hørtes ikke godt ut. God bedring". Hun bryr seg ikke om når jeg kommer eller går, så lenge jobben blir gjort. Ønsker jeg å gå tidligere, så jobber jeg heller litt etter at barna har lagt seg. Jeg føler at jeg har totalt frihet i min jobbhverdag.

Så hvordan er din sjef?

Høres ut som min sjef. Total frihet, total tillit, tydelig i rollen, faglig dyktig og ikke minst fantastisk morsom og levende som menneske....og veldig, veldig omsorgsfull. Og hun heier og håper på at jeg skal klare å bli gravid igjen, he he...som kanskje er litt sjeldent?

Gjest overlord
Skrevet

Så hvordan er din sjef?

Min er som din :)

Skrevet

Drittkjerring som burde se to ganger på seg selv før hun går ut døra og begynner å tråkke på andre.

Anonym poster: 8885a2d400aa00d4a9b3065f3e0414f0

Annonse

Skrevet

Han er litt distré og må minnes på ting, men han er faglig dyktig, løsningsfokusert, tydelig og veldig god på det menneskelige. Jeg føler at han har full tillit til meg i forhold til hvordan jeg gjør min jobb, og om jeg sier fra at det er noe jeg trenger eller om noe må endres, så blir det gjerne sånn.

Skrevet

Har ikke jobb nå, men min tidligere sjef var veldig grei. Kanskje litt konfliktsky og godtroende, men for min del spilte det ingen rolle da jeg har god arb.moral.

Ingen problemer når barna var syke, eller utalige møter som jeg har vært på grunnet et av mine barn og må ha fått meg fri i arb.tiden. Hun sa alltid bare: barna våre er viktigst og det var aldri noen problem. En veldig snill og god dame.

Anonym poster: 3294ad68af0b574aebdfd7f286018046

Skrevet

Min sjef er vel ikke voksen nok til å være sjef, føler igrunn vi må lære han opp veldig mye. Men heldigvis har vi en sjef under som har skikkelig bein i nesa, og det er denne sjefen jeg heldigvis har mest kontakt med.

Jeg er veldig glad jeg har jobbet ett annet sted slik at jeg er sikker på hva jeg har rett på og hva jeg ikke har rett til. Hva som kan forventes av meg og hva jeg kan forvente av sjefen. Så jeg har det igrunn som plommen i egget, men jeg vet nye sliter med å forholde seg til sjefen. Humørsvigninger har han, skulle nesten tro han hadde mensen.

Iforhold til sykebarn og om jeg trenger fri så er det sjeldent ett problem. Vi har ett turnus yrke, så bytte og mikse med arbeidstider går greit. Er det sykdomsperiode der mange har syke barn, må vi nok strekke oss lenger enn mange andre. Men for oss så er et ikke ett problem når sjefen er så behjelpelige når vi trenger å bytte eller få fri ellers. Det er vel igrunn derfor jeg jobber der jeg jobber nå som jeg har små barn, veldig kjekt i forhold til unger. Jeg er egentlig utdannet til en kontorjobb med ni til fire jobb. Men nå har jeg mulighet til å bli med ungene på ting som er innenfor barnehage og skole tiden.

Anonym poster: e75346505199fdd7db90a924321c9f4c

Skrevet

Jeg har en god leder. Han er travel og ikke alltid så tilgjengelig som jeg skulle ønske, men han er veldig til stede når jeg treffer ham. Han viser meg total tillit, gir meg oppgaver jeg vokser på, gir mange konstruktive tilbakemeldinger. Han forventer at jeg gjør det jeg skal og legger seg ikke opp i når jeg kommer eller går.

Til dere som har så mye vondt å si om sjefen - hvorfor fortsetter dere i jobben?

Skrevet

Sjefen synes at jeg et genial. Sjefen er fornøyd. Jeg får være i fred. Jeg er fornøyd.

Anonym poster: a9114a779bb02d1737c0766c6958d36a

Skrevet

Så hvordan er din sjef?

Har dere noen interessante ledige stillinger Kira ;)? Har dessverre opplevd begge typer sjefer du beskriver. Den første lederstilen blir en nesten syk av å oppleve over tid... Savner en sjef som din!

Anonym poster: 5fa322d389ba6895592b2e5fb228fd9f

Skrevet

Min sjef er veldig bra.

Hun er streng men rettferdig.

Da jeg var gravid med nr 1, fikk jeg omgangsyke og fikk ikke i meg noen ting på 48 timer. Jeg var helt zombie.

Hun ringte meg fra jobb, gav meg 15 minutter til å komme meg ut av sengen og kjørte meg til legevakten.

Satte stor pris på det.

Skrevet

Jeg tror jeg helt sikkert kan si at jeg har verdens beste sjef!

Hun er bare fem år eldre enn meg. Har to barn selv og er veldig forståelsesfull mtp sykdom (selv om det ikke er så ofte).

Hun setter stor pris på jobben jeg gjør og vet å vise det

Flere ganger i uken har hun med kaffe til meg fra kaffesjappa. Jeg får stadig vekk små (og større) oppmerksomheter i form av gaver. Om jeg gjør noe ekstra for henne en gang, kan det plutselig stå en flaske champagne på pulten min.

Hun roser meg opp i skyene til både andre kollegaer og til sine venner.

Er pga slike ting, at jeg føler meg veldig verdsatt, at jeg også har jobbet for henne i over 10 år.

Stortrives virkelig på jobben!!

Anonym poster: 269fbbb6f6fb41f727d6987a91d0a620

Skrevet

Jeg tror jeg helt sikkert kan si at jeg har verdens beste sjef!

Hun er bare fem år eldre enn meg. Har to barn selv og er veldig forståelsesfull mtp sykdom (selv om det ikke er så ofte).

Hun setter stor pris på jobben jeg gjør og vet å vise det

Flere ganger i uken har hun med kaffe til meg fra kaffesjappa. Jeg får stadig vekk små (og større) oppmerksomheter i form av gaver. Om jeg gjør noe ekstra for henne en gang, kan det plutselig stå en flaske champagne på pulten min.

Hun roser meg opp i skyene til både andre kollegaer og til sine venner.

Er pga slike ting, at jeg føler meg veldig verdsatt, at jeg også har jobbet for henne i over 10 år.

Stortrives virkelig på jobben!!

Glemte å si at hun også inviterer med meg og mannen ut på middager sammen med sin mann. Inviterer oss på fester og nevner meg alltid i taler.

Hun er et av de varmeste menneskene jeg har møtt, og derfor er hun mehet populær, både i arbeidslivet og blant sine mange venner og bekjente.

Skrevet

Den siste sjefen jeg hadde har vært en helt grei person. Hun setter krav, ser til at alt utføres, har god dialog med ansatte og er veldig tilstede. En man alltid kan gå til dersom man lurer på noe. Hun er også mor, og det virket som om hun hadde forståelse for de dagene jeg måtte være hjemme med sykt barn. Men streng var hun, og hun hadde også ganske temperament. Har sett henne virkelig irritert med en annen ansatt, det har vært noen episoder når jeg ser det koker i topplokket hennes.

Har kun hatt kvinnelige sjefer. De to andre jeg har hatt var fra tiden før jeg fikk barn. Begge har vært gode ledere, streng på en god måte og forståelsesfulle.

Skrevet

Så hvordan er din sjef?

Min er som din. Jeg er veldig fornøyd. Jeg har jobbet med mindre gode sjefer og det er ikke noe særlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...