Gå til innhold

Alvdal saken, sønnen tar moren sitt parti og er nå far selv.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Mitt første spørsmål til deg er da om du noen gang har blitt utsatt for alvorlig omsorgssvikt eller kjenner til noen av de forsvarsmekanismene som kicker inn når et lite barn lever under de forholdene som er beskrevet i denne saken? Denne sønnen var bare ett år eldre enn sin søster da det hele pågikk. Og om jeg ikke har misforstått så bortforklarer sønnen morens rolle i det hele med at hun ikke ville vært i stand til å gjøre noe galt dersom det ikke var for stefaren.

Som et lite barn ønsker du å tro at dine foreldre er gode, også når du ikke har noen grunn til det. Sønnen skal leve med det som skjedde, og sannsynligvis med en enorm skyldfølelse. Han er da enda et offer i denne forferdelige saken. Det betyr ikke at han bifaller morens handlinger- kan det være mulig at også han forsøker å overleve dette..?

Det er ikke mulig ut i fra avisartikler å si noe som helst om hvilke traumer sønnen er påført, men det ville overraske meg om han som eneste barn i flokken der har sluppet unna overgrep og vold. Så kanskje man skal la ham få ta morens side mot stefaren uten å dømme så altfor hardt, med mindre man selv vet hvordan man ville overlevd en hel barndom i helvete...

Anonym poster: eb7e83a39c3412c7ec83a75ac0e29dd1

Skrevet

En tragedie i seg selv.

Anonym poster: b7aefb3f77ae5f5a80b9f396514fa3f5

• 1 måned senere...
Skrevet

Håper han får hjelp, han er også et offer!

Anonym poster: 1a7d5120f495246c475368d19f94877a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...