Dagfrid Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 (endret) Har en gutt som sliter med å bruke skjeia. Når han spiser snur han som regel alltid skjeia opp ned rett før den treffer munnen og halvparten av innholdet ramler av skjeia. Skal han bare få fortsette på den måten? Viser hvordan han skal gjøre det innimellom. Han blir 2 i april. Endret 7. mars 2013 av Dagfrid
trintra Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 Tror nok det er helt vanlig, min gjorde det i alle fall en stund og har sett andre gjøre det. Trenger tid å lære seg det
Gjest sussie77 Skrevet 7. mars 2013 #3 Skrevet 7. mars 2013 Helt vanlig at de bruker skjea opp ned en periode. Ihvertfall hvis han ikke har spist alene så lenge. Det er bare å la han holde på, plutselig så spiser han med skjea riktig vei.
Madolyn Skrevet 7. mars 2013 #4 Skrevet 7. mars 2013 Her er problemet et annet.. Muffin spiser veldig fint og målrettet med skje når han VIL, men 80 % av tiden så vil han heller spise middagen med fingrene... Grøt og yoghurt er de eneste tingene han spiser hvor han alltid bruker skje og da har han jo stålkontroll, så det er litt frustrerende når han nekter å bruke skjea...
Håpefull77 Skrevet 7. mars 2013 #5 Skrevet 7. mars 2013 Min har skjea riktig vei men blir en del søl likevel siden hun tar for mye på. Vi prøver oss litt med gaffel men hun sliter med å få maten på. Her har hun etter en periode der hun bare skulle spise med skje gått over til å spise middag med hendene. Jeg synes det er greit jeg. Selv om pasta med pesto feks blir litt vel grisete. Tenker at det kommer etterhvert. Hun begynner alltid med skjea så en gang også bruker hun hendene etter hvert dersom det er mat som er enklere med hendene. Alltid håndvask før og etter middag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå