Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kan de som har lykket med målet å bli gravid hjelpe oss andre som fortsatt venter på det. Lurte på om er det noe dere gjorde annerledes i det forsøket dere lykkes med. For eksempel om dere brukte noen vitaminer, akupunkter,brukte noe teknikker for ekempel, brukte embryogule, skrapping, hoemepati evt. andre kjerringsråd. Setter pris på alle tilbakemeldinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk innvilget ekstra blodprøver etter 2.forsøk, og de viste at et stoff i blodet som vedrørte koaguleringsevnen i blodet ga utslag. Det var visst mange barnløse kvinner som fikk utslag på dette. Løsningen var blodfortynnende og jeg startet 3.forsøk på albyl-e og fragmin. Går fremdeles på fragmin, er snart 20 uker på vei m tvillinger.

Skrevet

Vi måtte gi opp spermiene til mannen min og gå for inseminerng med donor i Danmark. På 3 forsøk og med akupunkturbehsndling gikk det. Er 11+5 men fortsatt livredd for at noe skal være galt.

Skrevet

Jeg gjorde ikke noe annerledes enn å ta en pause på ti måneder, hvor vi la det hele på hylla mentalt også.

Men jeg tror det virkelig utslagsgivende for min del var lapraskopi for to år siden. Ble ikke gravid før, har blitt gravid på tre av tre innsett etter operasjonen (men mistet de to første). De fjernet bittelitt endometriose i buken, og fikk sjekket at alt ellers er som det skal.

Skrevet

Jeg tok akupunktur og lyktes på første forsøk :)

Skrevet

Har ikke blitt gravid enda med ivf, er i første forsøk nå, men har noe å komme med likevel:

En av de største årsakene til mislykket forsøk, der man ikke har noen medisinsk grunn til fail, er stress!!! Det er superviktig! Gjør tiltak for å minske stress, mediter, yoga, jobb mindre hvis man kan, ta en pause fra tidkrevende ting som kan unngås noen uker, vær ego. Dette er forsket på i USA av en lege som ikke godtok mislykkede forsøk uten å kunne si noen årsak. Stress er drepen.

Skrevet

Jeg stresset max både ved første og andre IVF, og ble gravid begge gangene.

Det er det mest tullete jeg hører.....! Jeg har hatt en del fryseforsøk jeg ikke har blitt gravid på, har nok ikke stresser mer eller mindre ved disse forsøkene, så har nok ikke egg som tåler frys.

Faktisk, da jeg ble gravid med nr 2 var jeg innlagt på sykehus med jenta vår. Hun var skikkelig dårlig og det var super stressende å holde styr på medisiner, legetimer, ol. Så nei, har lite tro på det der altså....

Har desverre ingen gode råd å komme med, men ønsker deg lykke til!!! Husk å ta Folsyre;-)

Skrevet

I følge klinikken jeg var på, har vanlig stress forbausende lite å si, så der strides de lærde. Ivf er i seg selv en stressende situasjon.

Jeg gjorde ikke noe "nytt" på det forsøket jeg ble gravid i forhold til forsøkene før. Lykkedes til slutt på fryseforsøk.

Skrevet

Assisted hatching, først og fremst. Jeg har blitt gravid på alle forsøkene hvor det ble utført (men mistet på to av dem senere).

Prednisolon (pga endometriose), Albyl-E pga tidligere spontanaborter og progesteronstøtte har også vært komponenter ved forsøk som har lyktes.

Skrevet (endret)

Vi hadde dårlig kvalitet på de to første omgangene. Satte meg selv og mannen på vitaminer og mineraler for å bedre egg og spermkvalitet (tar 2-3 mnd for sperm), klinikken traff optimalt med hormoner og fikk embryoglue på siste forsøk. Da fikk vi plutselig to befrukta egg av topp kvalitet som festet seg.

Kan også legge til at ga nok mer f under siste forsøk, var travelt på jobb og var ikke like opphengt i å følge alle råd på en gang som: ikke sukker, lite kaffi, ikke nikotin osv. De verste uvanene ble plukket vekk under første trimester allikavel pga kvalme.

Endret av Riley
Skrevet

Den mnd jeg ble gravid tenkte jeg mye på hvorfor det var like greit at jeg ikke ble det (selvfølgelig halvhjertede tanker, en baby var jo mer ønsket enn alt annet!). Jeg kunne drikke øl til julemiddagen, kunne spise fenalår, kunne ta en fest på nyttårsaften, kunne festrøyke, jeg slapp å være dårlig i juletiden osv.. Slike ting tenkte jeg mye på, og tenkte at det var veldig greit om jeg ikke ble gravid før om noen mnd. Og vips - der satt spira! Hadde sex fordi vi ville det, uten noen tanker om når EL var. Og selvfølgelig, det var HELT KLART verdt å være gravid og dårlig i juletida, hehe.

Skrevet

Jeg stresset max både ved første og andre IVF, og ble gravid begge gangene.

Det er det mest tullete jeg hører.....! Jeg har hatt en del fryseforsøk jeg ikke har blitt gravid på, har nok ikke stresser mer eller mindre ved disse forsøkene, så har nok ikke egg som tåler frys.

Faktisk, da jeg ble gravid med nr 2 var jeg innlagt på sykehus med jenta vår. Hun var skikkelig dårlig og det var super stressende å holde styr på medisiner, legetimer, ol. Så nei, har lite tro på det der altså....

Har desverre ingen gode råd å komme med, men ønsker deg lykke til!!! Husk å ta Folsyre;-)

Det finnes selvsagt unntak som med alt annet. Jeg stoler på hva leger med flere tiårs erfaring med IVF resultater sier. Å være stressa har aldri vært helsebringende generelt. Mine leger ber meg slappe av, tenke på noe annet, gå turer og gjøre hyggelige ting, og ikke oppholde meg i denne bobla hele dagen, så jeg gjør akkurat hva de sier, og er ikke stressa. At dette er det mest tullete du hører får bare være. Jeg følger iallefall de rådene jeg får av mitt legeteam og HI får velge selv om det kan være noe å tenke på.

Når jeg prøvde på naturmåten trodde jeg ingenting på at det hjalp å stresse ned, jeg var aldri stressa og likevel satt den ikke. Men i en så psykisk og fysisk belastende greie som IVF tør jeg faktisk ikke å ha den samme innstillingen da det er mye som står på spill.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg fikk albyl-e på 4 innsett og ble gravid. Er nå i uke 22+1 og venter en jente :)

Vanskelig å si om det var blodfortynnende som gjorde susen, men gravid ble jeg!

Masse lykke til! :)

Skrevet

Jeg hadde embryoglue og brukte "babyklister". Mistet dessverre i uke 6, men jeg ble jo gravid :)

Skrevet

Jeg hadde embryoglue og brukte "babyklister". Mistet dessverre i uke 6, men jeg ble jo gravid :)

Drakk "babyklister" *

Skrevet

Har hatt 2 forsøk og blitt gravid begge gangene:) Lillesnupp skal bli storesøster! Tok akupunktur i forbindelse med innsett og de første par ukene etter. Og drakk grapefruktjuice, etter tips fra jordmoren som satte aku.

Om det er noe av dette som faktisk gjorde utslaget er jo umulig å vite, men negativt var det ihvertfall ikke:)

Masse lykke til:)

Skrevet

Jeg reagerer på laktose, så jeg holdt meg superstrengt unna det på det vellykka forsøket. Også fikk jeg utrogestan i stedet for crinone og lutinus.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg vet ikke om dette stemmer, men ei jeg kjenner som er naturterapeut fortalte at melk ( laktose?? ) legger seg som et lag i slimhinnene i kroppen og kan derfor også legge seg i livmorsslimhinnen og dermed gjøre det vanskeligere for egg å feste seg.

Man vet jo at mange blir mer slimete i halsen ( ved forkjølelse mm ) når man drikker melk.

Ta dette med en klype salt, men jeg syns det hørtes litt fornuftig ut.

Skrevet

Jeg vet ikke om dette stemmer, men ei jeg kjenner som er naturterapeut fortalte at melk ( laktose?? ) legger seg som et lag i slimhinnene i kroppen og kan derfor også legge seg i livmorsslimhinnen og dermed gjøre det vanskeligere for egg å feste seg.

Man vet jo at mange blir mer slimete i halsen ( ved forkjølelse mm ) når man drikker melk.

Da ska jeg holde meg unna melk nå! Verd et forsøk? :)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Ja det kan jo sikkert ikke skade! Men du kan jo google det og se om det kommer opp noe mer info ang dette. Jeg vil nesten tro det også gjelder andre melkeprodukter også, men det går sikkert an å kutte ned på ting og ikke bli helt fanatisk heller.

Dessuten bør man jo få i seg nok kalsium.

Mulig du også kunne bestille en time hos en naturterapeut som har peiling??

Men, jeg har tro på at kosten kan ha noe å si for hormonbalansen mm.

Jeg var bare ikke alltid like flink til å følge rådene selv, selv om jeg ser fornuften i de ;)

Masse lykke til!! :)

Skrevet

Ja det kan jo sikkert ikke skade! Men du kan jo google det og se om det kommer opp noe mer info ang dette. Jeg vil nesten tro det også gjelder andre melkeprodukter også, men det går sikkert an å kutte ned på ting og ikke bli helt fanatisk heller.

Dessuten bør man jo få i seg nok kalsium.

Mulig du også kunne bestille en time hos en naturterapeut som har peiling??

Men, jeg har tro på at kosten kan ha noe å si for hormonbalansen mm.

Jeg var bare ikke alltid like flink til å følge rådene selv, selv om jeg ser fornuften i de ;)

Masse lykke til!! :)

For min del som har PCOS skal jo lavkarbo være tingen. Det er et uhyre vanskelig kosthold, da både jeg og mannen er noen ordentlige go'mat-rumper ;) Men å holde seg generelt unna tunge karbohydrater og sukker skal vel gagne hver og en.

Tenk grovere og grønnere er det noe som heter også da! ;)

Dessuten angående melka, kan jeg godt prøve å kutte ned litt. Drikker lettmelk til.... ja... ALT!

Dumt at det ikke finnes noen ordentlig fasit på hva vi kan ha i oss og ikke, vi som lager barn hos legen!

"assistert befruktning's kostholdet"

Skrevet

min soneterapeut sa at eg måtte kutte melk , ost og cola :) Så det er nok noe i det

Skrevet

Lev for gudsskyld normalt. Hvorfor gjøre store omveltninger i livet? Kos deg og lev livet. Jeg levde helt normalt, drakk 1 og annen øl frem mot sprøytene, trena hardt, tok ikke en vitamin eller noe.. Nå er jeg 29 uker på vei!

Første forsøket gikk åt helvete pga jeg prøvde alt av hjelpemidler, å endte negativt.

Lykke til

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg tror veldig på at det som funker for en ikke nødvendigvis funker for en annen. Vi har ulik sensitivitet for hva vi reagerer på og tåler av mat mht hva som påvirker feks hormombalansen osv og jeg tror det er viktig å finne sin vei og ellers bare prøve seg frem.

Kropp, sjel, psyke og sinn henger sammen og klart at mat og div andre ting påvirker oss, enn om ulikt.

Jeg er noe overvektig og jeg er overbevist om at det kan klusse til systemet og gjøre det mer vanskelig å bli gravid.

Nå var jeg heldig og ble det, men det tok lang tid.

Håper jeg kan klare å gå ned i vekt etter at babyen er født og før jeg prøver på neste barn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...