johanna89 Skrevet 6. mars 2013 #1 Del Skrevet 6. mars 2013 Hei! Veit ikke helt om dette passer på dette forumet, men er helt tom for hvor jeg kan spørre om råd og erfaring. Jeg fikk en liten gutt den 31.01.2013. Jeg og mannen har to 50 kg hunder fra før av. og bestemte oss for å beholder disse når lillegutt kom til verden. Nå er Marius 5 uker og jeg er utslitt! Mannen min har et supertnært forhold til hundene, men pga av jobb så har han så vidt tid til dem. Han går ikke tur med dem om kvelden. så det eneste av tur de får er om jeg går med dem (noe som er vanskelig med barnevogn.) ellers så får de bare ut og tisse rasktkanskje 3 ganger om dagen. Jeg har valgt å la diskusjonen ligge om vi skal gi de bort, pga av at jeg veit at mannen elsker hundene over alt på jord. Men akkurat nu føler jeg at vi verker har tid eller mulighet til å ha de. Vi bor i et nabolag der det er umulig å ha hundegård, eller ha de ute i løpestreng, så de må være inne. På dag tid så bjeffer hundene mye, og nå har lillegutt begynt å våkne av det, noe som gjør det enda vanskligere å ha hverdagen til å gå opp for meg.Så fort jeg går ut av døra for å hente posten, gå ned i vaskekjelleren eller lignende, så begynner spetaklet, og jeg kan ikke la lillegutt være aleine. Uansett. hundene er store, og jeg stoler ikke nok på de at jeg kan ha han liggendes i senga si mens jeg gjør noe annet. Så idag er hundene i 1 etg mens jeg og lilleugtt et i andre etg. og jeg føler meg låst i andre etg, for så fort jeg skal ut for døren, begynner de å mase og bjeffe. Noen råd? Hilsen en veldig sliten og fortvilet mor. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144026501-spedbar-og-to-hunder-som-veier-50-kg-hver/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisjtuppa Skrevet 6. mars 2013 #2 Del Skrevet 6. mars 2013 Huff dette hørtes ikke godt ut! For det første må du ta opp med samboer at hundene trenger trim og stimuli, hvis de skal klare å oppføre seg hjemme, å ha det bra Jeg har også store hunder. Når jeg går tur med barnevogn og hund, har de på seg seler og har innprentet de å gå pent ( tålmodighet og ros). Rasen jeg har bjeffer ( så det skjærer i margen!) her har jeg måtte ty til sprutflaske med vann, og den står klar til skrekk og advarsel!.( ja, fysj!) Kanskje du kan gi dem noen aktiviteter når du må hente post? Ball med godbiter, gjemme godbiter osv.. Jeg håper virkelig det ordner seg for dere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144026501-spedbar-og-to-hunder-som-veier-50-kg-hver/#findComment-145127771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkebolle27 Skrevet 13. mars 2013 #3 Del Skrevet 13. mars 2013 Jeg har også to store hunder. Å gå tur med begge kan være krevende, men er litt lettere når de har på seg trekksele. Et tips jeg har er å ta en hund om gangen... Jeg venter mitt andre barn i dag, mitt andre barn er 18mnd. Det virker krevende i starten, men det går seg til. har du noen i nærheten som evt kan hjelpe deg med lufting av hundene i starten? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144026501-spedbar-og-to-hunder-som-veier-50-kg-hver/#findComment-145148261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå