Gå til innhold

Erfaringer med å bygge hus???

Anbefalte innlegg

Lurer på om du er like tøff i trynet ditt når du ikke er anonym?

Hvor vi har hatt fingrene henn vet du ingenting om !

Og plager det deg så jævlig at vi ikke er ferdige enda når byggestart var for 4 år siden ?

Stakkars deg ...

Fortsetter under...

Og plager det deg så jævlig at vi ikke er ferdige enda når byggestart var for 4 år siden ?

Stakkars deg ...

Det plager meg absolutt ikke, jeg bare skrev hva jg mente. Men kommentaren din plager visst deg. Traff jeg et ømt punkt? Mye krangling med mannen fordi dere er så trege og ting ikke blir gjort? Slått sprekker i familieidyllen fordi dere bruker usannsynlig lang tid på å bygge et hus?

Anonym poster: 0163372d35c738c2ace43e7b376fbe6c

Stakkars deg ...

Det plager meg absolutt ikke, jeg bare skrev hva jg mente. Men kommentaren din plager visst deg. Traff jeg et ømt punkt? Mye krangling med mannen fordi dere er så trege og ting ikke blir gjort? Slått sprekker i familieidyllen fordi dere bruker usannsynlig lang tid på å bygge et hus?

*kommentaren min...

Hva er egentlig poenget ditt med å skrive sånne ukoselige innlegg ?

Hvem har egentlig bedt om DIN mening om effektiviteten vår? Var det det trådstarter lurte på ?

For og svare deg på det andre du lurte på, om familieidyllen har sprukket fordi det har tatt tid ( noe du sikkert håper) kan jeg informere deg om at det har den ikke. Tvert i mot! Krangling har det vært lite av og vi har det veldig bra. Vi var innstilt på at det kom til å bli tøfft og mye jobb men oss i mellom har det gått veldig bra. Beklager å måtte skuffe deg .

Det er overhodet ikke et ømt punkt . Jeg synes vi har fått til utrolig mye og jeg ser på oss som heldige!

Vi kommer sikkert ikke til å bli 100% ferdige på noen år og det plager meg ikke( du har sikkert noen fine ord til det og du)

Om denne historien om broren din er sann(????? Haha) skjønner jeg ikke hvorfor du ikke delte det før!? Det er jo info trådstarter kunne brukt i sine vurderinger...

Isteden henger du deg opp i tiden vi har brukt! Herregud så patetisk.

Det er faktisk ikke uvanlig å bruke tid på husbygging når man velger å gjøre alt selv og har litt høyere krav nn vanlig standar og løsninger.

Vi brukte hele sommeren i fjor på ute området bak huset. Utgravning til lekeplass, belegningstein , oppsetting av mur og plen. Oppmuring av tre trapper og og oppsetting og montering av lekeapparater! Til sommeren tar vi uteområdet forann. Et firma som var på befaring for jobben skulle ha 350 000 for jobben. Med at vi gjorde det selv betalte vi rundt 40 000 i matrialer. Naboen betalte 70 000 bare for å få lagt stein.

Med tanke på alt vi sparer på å ha fingerene i rævva er jeg ganske fornøyd.

Lurer på hva du har fått til ? Ser for meg at du sitter i en leid leilighet , singel og bitter. Haha ettersom du bare er ute etter å kritisere burde du ta deg en tur innom kranglesidene:)

Hva er egentlig poenget ditt med å skrive sånne ukoselige innlegg ?

Hvem har egentlig bedt om DIN mening om effektiviteten vår? Var det det trådstarter lurte på ?

For og svare deg på det andre du lurte på, om familieidyllen har sprukket fordi det har tatt tid ( noe du sikkert håper) kan jeg informere deg om at det har den ikke. Tvert i mot! Krangling har det vært lite av og vi har det veldig bra. Vi var innstilt på at det kom til å bli tøfft og mye jobb men oss i mellom har det gått veldig bra. Beklager å måtte skuffe deg .

Det er overhodet ikke et ømt punkt . Jeg synes vi har fått til utrolig mye og jeg ser på oss som heldige!

Vi kommer sikkert ikke til å bli 100% ferdige på noen år og det plager meg ikke( du har sikkert noen fine ord til det og du)

Om denne historien om broren din er sann(????? Haha) skjønner jeg ikke hvorfor du ikke delte det før!? Det er jo info trådstarter kunne brukt i sine vurderinger...

Isteden henger du deg opp i tiden vi har brukt! Herregud så patetisk.

Det er faktisk ikke uvanlig å bruke tid på husbygging når man velger å gjøre alt selv og har litt høyere krav nn vanlig standar og løsninger.

Vi brukte hele sommeren i fjor på ute området bak huset. Utgravning til lekeplass, belegningstein , oppsetting av mur og plen. Oppmuring av tre trapper og og oppsetting og montering av lekeapparater! Til sommeren tar vi uteområdet forann. Et firma som var på befaring for jobben skulle ha 350 000 for jobben. Med at vi gjorde det selv betalte vi rundt 40 000 i matrialer. Naboen betalte 70 000 bare for å få lagt stein.

Med tanke på alt vi sparer på å ha fingerene i rævva er jeg ganske fornøyd.

Lurer på hva du har fått til ? Ser for meg at du sitter i en leid leilighet , singel og bitter. Haha ettersom du bare er ute etter å kritisere burde du ta deg en tur innom kranglesidene:)

Jeg kommenterte tidsbruken deres fordi jeg fikk sjokk, rett og slett. Tåler du ikke såpass får du slutte å dele din info ;) Ja historien er sann, og normal :P ikke lett for deg å skjønne som bruker halve barndommen til ungene på å gi de et nytt hjem.

Ikke mye singel og bitter gitt :) eier hus, har mann og barn, venter nr 2. Skal bygge hus selv til neste år, og tenker at det står ferdig FØR 2018 :P

Du aner ikke hvor gamle ungene mine er så klapp igjen .. At du er gravid forklarer hvorfor du er så ukoselig ! Stakkars mannen din.

Til din info kan jeg fortelle deg at vi har bodd i huset i tre år !

Og ja... Jeg vet det er normalt å bygge på kortere tid! Men det er også normalt og bruke lengre tid !

Det kommer ann på hva man gjør selv og hvor mye penger man vil bruke. Dette kommer du til å finne ut av .

I denne tråden så jeg det var en annen dame som også har brukt litt tid. De begynte i 2008 og det står fortsatt 2 rom igjen! Skal det ikke mer til for å sjokkere deg så vet ikke jeg . Ikke opplevd så mye du kanskje ..

Kan ikke annet enn å le av deg, ikke har du bygd selv men dæven døtte hvor mye du vet om det! Klart det... Broren din har jo bygd hus, det gjør deg seff til verdensmester !

Jeg svarte i denne tråden fordi jeg kan bidra med noe iforhold til husbygging som trådstarter lurte på!

Hva kan du bidra med? Annet enn å bare komme med oppgulp?

Hold deg til tråden istedenfor å lag sur stemning. Det er vel ingen som er interessert i å vite hva du mener om tiden vi har brukt på huset vårt til nå!

Annonse

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Vi skal bygge og venter på endelig pris, men så langt koster byggesettet ferdig oppsatt på grunnmur 2 750 000,-. Det inkluderer tak, kledning, vinduer, dører (både ute og inne), trapp, kjøkken, bad og vegger klare til tapet/fliser. Og enkel garasje :) Vi skal ha dobbel frittstående garasje, så der blir det nok litt ekstra kostnader.

Tomten koster 400 000,- og vi rekner ingen egeninnsats - dvs nøkkelen i døren.

Vi håper å kunne holde oss under 5 mill vi - har vi kanskje tatt veldig godt i da?

hmm. vi har tenkt å gjøre mye selv. vil bygge et hus på ca 200 kvm fordelt på to etasjer. (ikke kjeller) vi hadde jo håpet på å komme under 3 millioner. Men hvor mye har dere regnet i snekkerutgifter på deres hus da?? Skal dere ikke male eller tapetsere eller noen ting??

Anonym poster: 261092801fad77887a185b6c7b3436c3

Snekkerutgiftene ligger i de 2 750 000,-. Det som kommer i tillegg er maling og tapetsering. Ingen av oss liker å pusse opp og styre og siden vi ikke har lyst til å "spy" av huset lenge før det er innflyttingsklart velger vi å sette bort det også.

Jeg vil kun pakke tannbørsten og flytte inn :) (det er selvsagt satt på spissen, det er jo mange avgjørelser som må tas og som krever engasjement.) Men når vi velger å bruke flere millioner på å bygge et hus, sparer vi ikke på noen "få" håndtverkertimer til å legge parkett og male veggene, det er allikevel ikke det som koster mest.

Du aner ikke hvor gamle ungene mine er så klapp igjen .. At du er gravid forklarer hvorfor du er så ukoselig ! Stakkars mannen din.

Til din info kan jeg fortelle deg at vi har bodd i huset i tre år !

Og ja... Jeg vet det er normalt å bygge på kortere tid! Men det er også normalt og bruke lengre tid !

Det kommer ann på hva man gjør selv og hvor mye penger man vil bruke. Dette kommer du til å finne ut av .

I denne tråden så jeg det var en annen dame som også har brukt litt tid. De begynte i 2008 og det står fortsatt 2 rom igjen! Skal det ikke mer til for å sjokkere deg så vet ikke jeg . Ikke opplevd så mye du kanskje ..

Kan ikke annet enn å le av deg, ikke har du bygd selv men dæven døtte hvor mye du vet om det! Klart det... Broren din har jo bygd hus, det gjør deg seff til verdensmester !

Jeg svarte i denne tråden fordi jeg kan bidra med noe iforhold til husbygging som trådstarter lurte på!

Hva kan du bidra med? Annet enn å bare komme med oppgulp?

Hold deg til tråden istedenfor å lag sur stemning. Det er vel ingen som er interessert i å vite hva du mener om tiden vi har brukt på huset vårt til nå!

Uffda, ikke lett å være deg :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...