Gå til innhold

Er det bare de som jobber 100% stilling som kan beordres på jobb?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter hva jeg har forstått kan alle fast ansatte beordres, men sosiale forhold skal vektlegges. Som om du er hjemme alene med barn, kan de ikke beordre deg eller hvis du har drukket alkohol (hvertfall slik hos oss)

Ja ok skulle bare høre var en på jobb som sa at bare de med fulle stillinger kunne bli beordret så da måtte jeg bare høre om dette kunne stemme!

Anonym poster: ad0b7c44653d6f549d91be935a31ee89

Alle kan beordres, men i mange kommuner så får man ikke ekstra betalt for vakta om man beordres. Derfor har man kanskje en praksis med å beordre de i full stilling (evt har full uke) slik at det blir litt mer attraktivt å bli beordret.

Slik er i allefall praksisen på min forrige arbeidsplass. Selv om det ikke akkurat var ett stort problem, tror sjefen beordret noen på jobb to ganger i løpet av de fem årene jeg var der...

Som du allerede har fått til svar:alle faste ansatte kan beordres. Også de som evt bare har helgestilling (så lenge de er fast ansatt). Ofte ligger det en rutine i grunn som tilsier at man skal unngå å beordre de med 100% st, og heller beordre de med lav stilluingsprosent først.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...