*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 6. mars 2013 #1 Skrevet 6. mars 2013 Jeg skal lage selskap for mannen på lørdag og skal ha andelår til hovedrett. Men sliter med å komme på en kreativ forrett Håper dere der ute kan gi meg inspirasjon Takk takk :-D
Balumpalump Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 Vet ikke om jeg er sær når det kommer til forretter jeg liker, but here goes: (Honning)melonbåter med spekeskinke i skiver. Fest spekeskinka med et grillspyd i tre slik at det blir et segl og mast på "båten". Jeg syns det er best med en SØT melon (må være moden). Passer veldig fint sammen med den salte skinken. Appelsiner, skåret i skiver med bittelitt kanel på. Evt litt sukker hvis de er sure. Fargerikt og utallige måter å dandere dem på Enklere å spise hvis du deler i halvskiver. Kan være litt klissete. Hvitløksbrød er en klassiker. Server med litt alioli, som er superenklet å lage hvis man har majones. Da bare legger du til 1-2 hvitløksfedd. Evt litt sitron, salt og pepper. La den stå litt før du smaker til, da (jeg syns) smaken blir sterkere etter en stund. Hvis du er redd for hvitløksånde så bruk persille i hvitløssmøret. Det setter en ekstra smak på brødene og persille motvirker hvitløksånden Dadler med bacon. Kanskje litt vansklig å få tak i dadler nå da... Også krever denne passende råvarer for å bli god... Ellers er jeg også glad i grønnsaksfat med og uten dip. Fingermat. Gulrøtter, agurk og paprika er mine favoritter der. Jeg er fan av enkle, lette forretter som jeg har stående på bordet til gjestene mens jeg gjør ferdig hovedretten. Hvor folk kan forsyne seg selv, gjerne enkel fingermat. Det er kanskje ikke så fancy, men jeg er veldig glad i det og det er superenkelt å lage... Sant skal sies, jeg har sjelden maten klar når gjestene kommer fordi jeg er eleding på å beregne tid og surrer til tusen Dessuten syns jeg ikke noe om kald/oppvarmet mat.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 Min stoooooore favoritt er bakt chili med bacon! Mer en smaksvekker enn full forrett, men åh, så godt :-) Beregn 1-2 store chili per pers Tilsvarende antall ski Anonym poster: fd848c968adc1f82de12454ce814aa6a
Hønemor30 Skrevet 6. mars 2013 #5 Skrevet 6. mars 2013 Legg rå kamskjell i sitrusmarinade, server med sprøstekt bacon,sopp og koriandermajones
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2013 ÅÅÅ! Så gode dere er Det er flere av disse jeg skal prøve garrantert Tusen takk for svar
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #7 Skrevet 6. mars 2013 Her klikket mobilen før jeg ble ferdig, prøver igjen ;-) Min stoooooore favoritt er bakt chili med bacon! Mer en smaksvekker enn full forrett, men åh, så godt :-) Beregn 1-2 store chili per pers Tilsvarende antall skiver bacon Kremost naturell Balsamicoeddik Basilikum (fersk) Sett ovnen på 200 grader Del chiliene i to, og fjern frøene Fyll hver halvdel med kremost (vær raus!) Surr en halv skive bacon rundt hver halvdel Legg på et stekebrett kledt med bakepapir, og bak i ovnen til baconet er sprøtt og ferdig, ca 20-25 minutter. Du kan også sette på grillelemenetet i ovnen de siste par minuttene for å få litt ekstra "krønsj". Legg to halve chili på hver tallerken, ringle over litt god balsamicoeddik og topp med et par blad basilikum. Fint med noen ekstra i bakhånd;-) NAM! Anonym poster: fd848c968adc1f82de12454ce814aa6a
Queenmee Skrevet 6. mars 2013 #8 Skrevet 6. mars 2013 Jeg skal lage selskap for mannen på lørdag og skal ha andelår til hovedrett. Men sliter med å komme på en kreativ forrett Håper dere der ute kan gi meg inspirasjon Takk takk :-D Mitt aller enkleste tips er Spekeskinke med melon (gjerne honningmelon) og melonyoghurt. Anrett fin på porsjonstallerken. Godt med salt, søtt og syrlig.. Lykke til:)
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #9 Skrevet 6. mars 2013 Å Gurimalla dette er noe for oss, vi elsker chilli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå