RenateF Skrevet 6. mars 2013 #1 Del Skrevet 6. mars 2013 Heisann Jeg har en datter på 8 mnd, og ammer 4 ganger daglig. Jeg bruker ammeskjold, noe som er styr! Det jeg har lyst til nå, er å slutte å amme. Mitt spørsmål er da: Hvilken morsmelkerstattning? Det er f.eks NAN 1, NAN 2 NAN 3 osv... Skjønner ingenting..... :S Hva er forskjell på Morsmelkerstatning (NAN 1) og Tilskuddsblanding (NAN 2) ? Lille prinsessa får grøt om morgen, ettermiddag og kveld. Utenom dette får hun frukt, Ellas Kitchen og vann Håper på masse positive svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144026369-hvilken-morsmelkerstattning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bIomstre Skrevet 11. mars 2013 #2 Del Skrevet 11. mars 2013 Sakset fra Nestle sine sider: "NAN 1 er en morsmelkerstatning som kan brukes som eneste næring inntil 6 måneders alder dersom amming ikke er mulig. NAN 2 er en tilskuddsblanding som kan brukes som en del av et stadig mer variert kosthold fra 6 måneders alder. NAN 3 er en juniormelk fra 12 måneder." Som du ser så er en morsmelkerstatning noe som skal brukes når melk er eneste næring. Denne kan man godt fortsette å bruke hele flaskeperioden. En tilskuddsblanding skal kun brukes når barnet har begynt med annen føde i tilleg. Disse pleier å inneholde mer jern, så for småspiste barn der man er bekymret for jerninntaket så kan det være lurt å bytte fra morsmelkerstatning til tilskudsblanding. Grunnen til at de skiller på disse to er at morsmelkerstatning er underlagt et mye strengere regelverk på hva de kan inneholde. Du kan altså velge å bruke både nan1 og nan2. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144026369-hvilken-morsmelkerstattning/#findComment-145141557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå