Gå til innhold

Beste ansiktskrem og peeling til tørr og uren hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp :)

Anonym poster: a05ea40ec8ab9ecb40a8109220567b87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problemhuden selv, men jeg har litt feit t-sone i tillegg, og det er ikke så lett å bli enig med seg selv. Jeg bruker peeling fra MD Formulations: http://www.dermanor.no/cat/113.aspx/159

Fuktighetskrem er litt verre synes jeg, nå prøver jeg Dr. Hauschka rosenkrem ligth og det føles positivt ut så langt. Huden min blir på en måte mett av de forskjellige kremene etter at jeg har brukt de en stund så derfor bytter jeg av og til. Favoritten er fra aroma purete serien til Decleor og er knallbra: http://www.decleor.com/gamme-produit.php?id=4

Skrevet

Har samme problemhuden selv, men jeg har litt feit t-sone i tillegg, og det er ikke så lett å bli enig med seg selv. Jeg bruker peeling fra MD Formulations: http://www.dermanor.no/cat/113.aspx/159

Fuktighetskrem er litt verre synes jeg, nå prøver jeg Dr. Hauschka rosenkrem ligth og det føles positivt ut så langt. Huden min blir på en måte mett av de forskjellige kremene etter at jeg har brukt de en stund så derfor bytter jeg av og til. Favoritten er fra aroma purete serien til Decleor og er knallbra: http://www.decleor.com/gamme-produit.php?id=4

Takk for hjelp :)

Det er fryktelig vanskelig å finne de riktige produktene når man ikke har "normal" hud ja. Skal sjekke ut de du anbefalte! :)

Kan jeg spørre hvilke renseprodukter du bruker også?

Anonym poster: e3d45f3fbee58d0290fa9a585af9c050

Skrevet

Etter mange år med kjip hud har jeg endelig landet på produkter som gjør huden godt over tid. Fikk god hjelp av en flink hudpleier og er SÅ fornøyd så langt:

- Terproline face. Min heter "firming" (for oss på 40 ;)! )

- Guinot Creme Hydra Beaute Long Lasting Moisturizing Cream

- Jeg bruker også Clinique 7 day scrub, selv om hudpleieren holdt på å klore øyene ut av meg når jeg sa ordet "Clinique"! For meg funker den skrubben veldig bra.

Har tidligere brukt Decleor - en som fuktet og gjorde huden matt samtidig. Den funket veldig bra og brukte den f.eks når jeg skulle ut. Bra med matt hud en kveld, men syns ikke den gav nok funktighet til å bruke den hver dag. Kjøper den nok igjen, fordi den matter huden så fint.

Ønsker deg masse lykke til med hudpleien. Håper du finner noe som funker for deg :)

For meg har det SÅ verdt pengene å ha et par konsultasjoner med en hudpleier og bruke litt penger på produktene. Kremene jeg nevner er drøye i bruk, så jeg syns jeg får mye for pengene.

Skrevet

PS - har også blandingshud - med tørre og fete partier. Så litt annerledes enn din.

Skrevet

Scruben til MD er jeg helt enig i at er veldig god.

Har samme hudtype selv, og syns det er vanskelig, men liker godt Dermalogica's skin smoothing cream og Comfort Zone Renight.

Har forresten også hatt brukbar erfaring med Clinique, selv om jeg aldri sier det høyt uten anonymknappen å gjemme meg bak ;)

Anonym poster: 558facaf6a2f3d3309fb05ccec3f0938

Skrevet

Tusen takk snille damer! Jeg skal lese litt om produktene dere har anbefalt.

Foreløpig synes jeg peelingen fra MD formulations ser lovende ut, mulig jeg går for den.

Hehe, hva er galt med Clinique da? Ikke så oppdatert på den fronten ;)

HI

Skrevet

Trådstarter, jeg anbefaler deg en tur til hudterapeut for en hudanalyse. det vil gjøre deg mye klokere. Har man en tørr hudtype så er den ytterst sjelden uren (bortsett fra 1-2 hormonkviser i ny og ne), en tørr hud er småporet, tynn og produserer svært lite talg.

Jeg vil tro huden din er fet, eller evt fet t-sone og normal ellers, den kjennes, føles og ser tørr ut fordi den er i en fuktfattig tilstand. Dvs at den kun har behov for fuktighet, men ikke fett- det produserer den nok av på egenhånd. Når man propper på med fett på en hud som egentlig er fet, så blir det en overdose av talg og fett, porene blir tett og huden svarer med å podusere urenheter.

Dette er den vanligste feilen man ser innenfor hudpleie, så du ar langt ifra alene.

Det er stor forskjell på et tørr og en fuktfattig hud.

Anbefaler deg exuviance rens og krem for fet hud, + beauty pacific mattende dagkrem uten fett :)

Lykke til!

Anonym poster: 77bfafad50bc673c9636a59e47bb4f2a

Skrevet

Trådstarter, jeg anbefaler deg en tur til hudterapeut for en hudanalyse. det vil gjøre deg mye klokere. Har man en tørr hudtype så er den ytterst sjelden uren (bortsett fra 1-2 hormonkviser i ny og ne), en tørr hud er småporet, tynn og produserer svært lite talg.

Jeg vil tro huden din er fet, eller evt fet t-sone og normal ellers, den kjennes, føles og ser tørr ut fordi den er i en fuktfattig tilstand. Dvs at den kun har behov for fuktighet, men ikke fett- det produserer den nok av på egenhånd. Når man propper på med fett på en hud som egentlig er fet, så blir det en overdose av talg og fett, porene blir tett og huden svarer med å podusere urenheter.

Dette er den vanligste feilen man ser innenfor hudpleie, så du ar langt ifra alene.

Det er stor forskjell på et tørr og en fuktfattig hud.

Anbefaler deg exuviance rens og krem for fet hud, + beauty pacific mattende dagkrem uten fett :)

Lykke til!

Anonym poster: 77bfafad50bc673c9636a59e47bb4f2a

Takk for svar! Jeg forstår at huden min et fet når den er uren, men likevel er den tørr, så beskrivelsen din passer helt perfekt til min hudtype :)

Jeg skulle gjerne gått til hudterapeut, men har rett og slett ikke tid til det nå om dagen.

Jeg fant mange produkter av exuviance rens på nett, orker du å forklare meg hva de heter nøyaktig? :)

Skrevet

Jeg startet med Ole Henriksens produkter . (Tro det eller ei, men jeg leste om dem på bloggen til fotballfruen;-) )

Bruker renseskummet (African red tea) og en orange/gul fuktighetskrem. Har både med og uten solfaktor.

Selv har jeg både serum og øyekrem og en egen krem til natten. Men tror det var de to førstnevnte som gjorde susen. Startet først med dem.

Anonym poster: a362371890b9e3639d56fd86a9b2a95e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...