Gå til innhold

Jobbsøknad, kan noen se hit og evnt hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er utkastet til min søknad:

Jeg viser til deres utlysning på xxx sine hjemmesider og tillater meg og søke på begge disse stillingene.

Jeg er 28 år og har samboer og 2 barn, en gutt på 1 år og en jente på 5 år.

Har fagbrev som helsefagarbeider og har jobbet med ulike ting innenfor helsevesenet.

Jeg jobber for tiden hos Blåkollen bokollektiv, men da jeg så dere lyste ut stillinger måtte jeg benytte sjansen siden jeg har jobbet som vikar på ivartun og trivdes veldig godt med både jobben og mine kollegaer.

Grunnen til at jeg søker denne stillingen er at jeg trives med og jobbe med eldre mennesker og kommer lett i kontakt med både eldre og yngre.

Jeg holder meg faglig oppdatert og har medikamentkurs av nyere dato.

Jeg er ærlig og imøtekommende og liker og ta i et tak ekstra når situasjonen krever det.

Jeg er presis på jobb og kan jobbe selvstendig alene og i team.

Liker også og gi det lille ekstra når jeg er på jobb selv om det på hektiske dager ikke er like lett og gjøre det.

Jeg trivdes utrolig godt og jobbe på lunden sykehjem som vikar på avd Ivartun og håper jeg gjorde et godt inntrykk.

Forøvrig satser jeg også på og øke min kompetanse ved og ta sykepleierutdanning om noen år for og øke min kompetanse.

Anonym poster: dc4cb8840d5d0f7be12a05ee4261225b

Skrevet

synes den var bra

Skrevet

Tips: Det jeg ser med en gang, er at du må jobbe med setningsoppbyggingen din.

(Og + å)

Det er veldig mye "og" der.

Setningene blir lange og det blir slitsomt å lese gjennom.

Anonym poster: 04fac9d48f43842250d84ae605fb1667

Skrevet

Ja ok skal få mannen min til og se gjennom dette han har utdanning i Norsk, er nok ikke så utrolig flink til og skrive søknader dessverre :(

Også har jeg skrevet at referanser oppgis på forespørsel er dette negativt eller?

Skrevet

Har jobbet med ansettelser og synes den er god! Kort og presis :). Men ville ha endret litt på denne formuleringen: Grunnen til at jeg søker denne stillingen er at jeg trives med og jobbe med eldre mennesker og kommer lett i kontakt med både eldre og yngre. Skriv at du liker å jobbe med mennesker, ikke med eldre mennesker. Og skriv noe om hva du tror du kan tilføre, f.eks. bidra til å opprettholde og skape gode rutiner og kommunikasjon, bidra til at de eldre får en opplevelse av å bli behandlet med verdighet og omsorg.

Anonym poster: b85d33f14fe704e996139c742859e50d

Skrevet

Synes søknaden var fin, men lærte på jobbsøkerkurs at alder og antall barn (sivilstatus) var urelevant å skrive. Alder og sivilstatus står i CV.

Anonym poster: 16d9d25a1fb87cf0113364c283035e91

Skrevet

Ja ok skal få mannen min til og se gjennom dette han har utdanning i Norsk, er nok ikke så utrolig flink til og skrive søknader dessverre :(

Også har jeg skrevet at referanser oppgis på forespørsel er dette negativt eller?

Nei, du kan skrive det om referanser i søkaden.

Skrevet

Det er positivt at du oppgir reveransene dine på forespørsel. Da har du tid til å forberede dine referanser på at en potensiell arbeidsgiver kommer til å ringe. Jeg oppgir ALDRI referanser i søknad/CV, og dette er ikke noe problem :)

Ellers har jeg modifisert litt på søknaden din :)

Jeg viser til deres utlysning på xxx sine hjemmesider og søker herved på begge disse stillingene.

Jeg har fagbrev som helsefagarbeider og har jobbet med ulike ting innenfor helsevesenet.

#skriv mer om bakgrunnen din her, hva er ulike ting i helsevesenet, vær konkret, men kun en setning eller to til. Det meste står i CV#

Jeg jobber for tiden som vikar hos Blåkollen bokollektiv, hvor jeg trives veldig godt med både jobben og mine kollegaer. Jeg kunne gjerne tenke meg flere faglige utfordringer og ser på som en attraktiv arbeidsgiver hvor jeg kan utvikle meg. Grunnen til at jeg søker denne stillingen er at jeg trives med og jobbe med eldre mennesker og kommer lett i kontakt med mennesker i alle aldre. Jeg har tidligere erfaring fra å jobbe på sykehjem og trives meget godt med de arbeidsoppgaver jeg der har utført.

Jeg holder meg faglig oppdatert og har medikamentkurs av nyere dato.

Som person er jeg ærlig og imøtekommende og liker og ta i et tak ekstra når situasjonen krever det. Jeg er presis på jobb og kan jobbe selvstendig alene og i team, og liker å gi det lille ekstra når jeg er på jobb.

Jeg trivdes utrolig godt og jobbe på lunden sykehjem som vikar på avd Ivartun og håper jeg gjorde et godt inntrykk.

#slett denne også, ikke relevant#

Forøvrig satser jeg også på og øke min kompetanse ved og ta sykepleierutdanning om noen år for og øke min kompetanse

#slett denne her, den er ikke relevant for denne jobben#

Håper på positiv tilbakemelding fra dere

Vennlig hilsen

XXX XXX

Masser av lykke til med jobbsøking :)

Anonym poster: a997519cff98e7f9c23762fb1ac2f751

Skrevet

Jeg ville nok ha droppet 'eldre' mennesker, siden det er en klisje i denne typen søknader. Og så hadde jeg nok valgt å ta med sykepleieutdanning dersom du mener det seriøst, siden jeg mener det er direkte relevant for din anvendbarhet på ulike områder senere og dedikasjon, i tillegg til at nyere undersøkelser nå viser at de som videreutdanner seg skårer ekstrapoeng når de vurderes.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Du må i alle fall få rettet alle og/å-feilene dine! Dem er det mange av i teksten. Sjekk også at du bruker store og små bokstaver på rett plass. Ellers syns jeg innholdet ditt er bra. Lykke til!

Si fra hvis du trenger rettehjelp. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...