Gå til innhold

Dere som har sendt inn permisjonssøknad til NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde planer om å gjøre dette for en stund siden, men så har jeg ikke klart å komme så langt... Hva har dere lagt ved av dokumentasjon på termin, har dere lagt ved kopi av helsekortet? Andre ting man bør være oppmerksom på?

Tar gjerne imot tips :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg leverte det ikke i det hele tatt til nav jeg, ga det bare til sjefen min :)

Skrevet

Legen min skrev bekreftelse på termin, datert etter uke 28 eller noe sånt?

Skrevet

Jeg hadde planer om å gjøre dette for en stund siden, men så har jeg ikke klart å komme så langt... Hva har dere lagt ved av dokumentasjon på termin, har dere lagt ved kopi av helsekortet? Andre ting man bør være oppmerksom på?

Tar gjerne imot tips :-)

Fikk bekreftelse på termin av jm, denne skal være datert etter sv.sk.uke 26:)

Andre ting man kan være oppmerksom på: hugs å få godkjent ferie med din sjef, om du skal ta ut ferien din i permisjon. Dette må man fylle ut på et eget skjema som man legger ved permisjonssøknaden.

Jeg fikk forresten tilbakemelding fra nav om at behandlingstida er ca.2 mnd., så sikkert greit å være så tidlig ute som mulig:)

Skrevet (endret)

legen min skrev en bekreftelse på termindato etter uke 26. jobben fulle inn inntektsopplysninger på eget skjema og det var det...

Kunne sikkert sendt kopi av helsekortet, men jeg mener NAV ikke har noe med mine diagnoser, mitt svangerskap eller de andre opplysningene der...Fikk forresten svar på søknaden på under 1 mnd. sendte inn 12 februar, bekreftelse på mottatt søknad fikk jeg forrige uke og svar nå på mandag.

Endret av Audix78
Skrevet

Jeg tok en kopi av helsekortet.

Skrevet

Legen min skrev ut en bekreftelse på termindato. Angående ferie i permisjonstiden. Jeg fikk beskjed fra nav om at det måtte søkes om ferie på eget skjema, men at jeg ikke kunne gjøre det før etter at barnet var født. da det skal stå barnets navn og fødselsnummer på søknaden.

Skrevet

Her la jeg med terminbekreftelse fra legen. Men det kom i retur. De på Nav mente det ikke var godkjent, fordi det var datert EN dag før jeg gikk inn i uke 26. Sendte det inn når jeg var i uke 27. Så da sendte jeg en ny terminbekreftelse fra legen, pluss en fra jordmor, ultralydarket og helsekortet. Hehe.. Barnslig? Jaaaa... :P Men fy f**n så sint jeg var.

Skrevet

Som nevnt, bekreftelse på termin får du av lege eller jordmor, helsekortet har jo endel flere opplysninger enn NAV trenger...

Ferie avtalte jeg med arbeidsgiver før søknad ble sendt til NAV, der er jo egen rubrikk for ferie, eller oppstykket permisjon. Jeg fikk også behandlet min søknad på under tre uker, og jeg var veldig sen med papirene, fikk purring fra NAV da de hadde mottatt opplysninger fra min arbeidsgiver allerede ;)

Skrevet

Som nevnt, bekreftelse på termin får du av lege eller jordmor, helsekortet har jo endel flere opplysninger enn NAV trenger...

Ferie avtalte jeg med arbeidsgiver før søknad ble sendt til NAV, der er jo egen rubrikk for ferie, eller oppstykket permisjon. Jeg fikk også behandlet min søknad på under tre uker, og jeg var veldig sen med papirene, fikk purring fra NAV da de hadde mottatt opplysninger fra min arbeidsgiver allerede ;)

Ikke lett å bli klok på nav ;) Jeg chattet med de om tema ferie i permisjon. Jeg tenkte også jeg kunne skrive det i det feltet oppstykket permisjon. Men det kunne jeg visst ikke!! Så utrolig irriterende. Må sende inn enda flere papirer, selv om det tydeligvis går på den måten du gjorde det. skal ikke være lett ;)

Skrevet

Her la jeg med terminbekreftelse fra legen. Men det kom i retur. De på Nav mente det ikke var godkjent, fordi det var datert EN dag før jeg gikk inn i uke 26. Sendte det inn når jeg var i uke 27. Så da sendte jeg en ny terminbekreftelse fra legen, pluss en fra jordmor, ultralydarket og helsekortet. Hehe.. Barnslig? Jaaaa... :P Men fy f**n så sint jeg var.

haha, bare så typisk NAV!! :P
Skrevet

Sist svangerskap måtte jeg betale 80 kr for å få terminbekreftelse fra legen, men hos jordmor er det gratis.vet ikke om man må betale for det på alle legesentre da....

Skrevet

Legen min skrev ut en bekreftelse på termindato. Angående ferie i permisjonstiden. Jeg fikk beskjed fra nav om at det måtte søkes om ferie på eget skjema, men at jeg ikke kunne gjøre det før etter at barnet var født. da det skal stå barnets navn og fødselsnummer på søknaden.

Det er et eget skjema for ferie ja:)

Men du kan krysse av på skjemaet at du sender det inn sammen med søknaden om permisjonen, da trenger man ikke barnets fødselnr.

Men du kan ikke ha ferie som noen av de første 6 ukene i permisjon:)

Skrevet (endret)

Her fikk jeg skriftlig dokumentasjon fra legen.

Ang ferie så fylte arbeidsgiver ut mår jeg skulle ha ferie sammen med det skjemaet de sendte inn. Fikk beskjed av hun på Nav chatten at jeg bare skulle skrive i tilleggsopplysninger at je skulle ha ferie fra da til da.

Fikk svar etter 2 uker, søknad innvilget og ferie var medregnet :) første gang jeg har fått godkjent noe som helst på "første forsøk" hos nav. Sist fikk vi brev på brev med ting som manglet :)

MEN pga feilinfo fra 3 veiledere taper vi 4000 utbetalt i mnd denne gangen. DET er surt det! :)

Og ps: ikke send inn søknad før det er 6 uker igjen til termin. Da kan du risikere at nav krever at arbeidsgiver må sende inn inntektsopplysninger på nytt ;)

Endret av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire
Skrevet

haha, bare så typisk NAV!! :P

Jaaa! Enkelte skulle jeg gjerne ha spytta på. ;)

Gjest AnneS
Skrevet

Haha! Jeg gjorde det samme :D Men det var pga at jordmor ikke hadde stempel med dato på bekreftelsen sin! Sendte inn alt jeg hadde av terminbekreftelser, til og med fra 3D-UL :P

Skrevet

Haha! Jeg gjorde det samme :D Men det var pga at jordmor ikke hadde stempel med dato på bekreftelsen sin! Sendte inn alt jeg hadde av terminbekreftelser, til og med fra 3D-UL :P

Hehehe! :D

Skrevet

Sist svangerskap måtte jeg betale 80 kr for å få terminbekreftelse fra legen, men hos jordmor er det gratis.vet ikke om man må betale for det på alle legesentre da....

Hva???? Alt som har med graviditeten skal jo være gratis.

Skrevet

Hva???? Alt som har med graviditeten skal jo være gratis.

ja syntes også det var rart... Derfor spurte jeg jordmora denne gangen.
Skrevet

Angående skjemaet for gradert uttak/utsettelse av permisjon (ferie) fikk jeg svar fra NAV på chatten at det kan sendes inn selv om barnet ikke er født. Fikk bare beskjed om å la felt for navn og personnr for barnet stå tomt. Så lenge hovedsøknaden er sendt inn (/sendes inn samtidig) føres det vel inn i "din sak".

Så nå skal jeg få gjort ferdig og sendt inn det skjemaet også; men må jo ha signatur fra leder på jobb, og det er ikke så lett når man sitter i forskjellige land... :-/

Skrevet

De trenger dokumentasjon på når terminen din er (etter uke 26) og så må du fylle ut et skjema fra NAV. Det var det jeg ga til sjefen min iallefall ,så la de ved lønnsslipp og et annet skjema jeg fylte ut fordi jeg er kommunalt ansatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...