Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det en lur tanke å ha litt spesielt (ikke sånn sært eller rart, men ikke topp 10-liste navn) navn på barnet sitt om man har et vanlig -sen navn?

F. eks Emma Hansen er kanskje ikke så uvanlig?

Eller skal man bare drite i det og ta det man synes er fint uavhengig av alt annet? ;) Synes det er så vanskelig med navn.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144026232-vanlig-etternavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både og! Jeg synes Kristian Hansen lyder litt vel kjedelig, og man blir da en av mange, og ikke lett å søke opp i telefonkatalog e.l. Derimot synes jeg Emilian Hansen eller Savannah Hansen klinger veldig feil - navnene står ikke i stil til hverandre, og det blir litt harry! Den gyldne middelvei er fin, eller at man velger to fornavn, som Kristian Olai Hansen.

Vi har valgt å gi barna våre kun ett fornavn hver og begge våre etternavn (da som mellomnavn + etternavn). Ett av etternavnene er veldig sjeldent, mens det andre er veldig vanlig. Tanken er at barna som voksne kan velge å være anonyme med å bruke det vanlige, eller skille seg ut ved å bruke det sjeldne.

Selv skulle jeg ønske at jeg kunne vært en "anne olsen" noen ganger. (Feks i forskjellige upopulære yrker)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...