Gå til innhold

Lei av det valgte navnet, finne nytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi valgte navn til lillejenta vår som kommer i sommer, for en god stund siden. Vi har ikke sagt det til familie ennå.

Tingen er det at nå begynner jeg å bli litt lei av det...antageligvis for vi har snakket det ihjel slik at det ikke er så "spennende og nytt" mer. I starten fikk jeg en god følelse inni meg når jeg tenkte på navnet, men nå har vi nok snakket og tenkt for ofte på det;0p

Bør vi finne andre navn eller er det vanlig at barnenavnet blir et navn etter hvert og ikke noe en smiler og drømmer ved tanken av for evig og alltid?

Har sett på andre navn, men nå har vi på en måte identifisert henne med det valgte navnet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bestemt oss for navn, og hadde både guttenavn og jentenavn klart fra omtrent uke 13. Etter at vi fikk vite at vi skal ha jente på oul for ca en uke siden, konstanterte vi bare at ok, sa er det jentenavnet som blir brukt. Vi har heller ikke fortalt familie om navnet, og omtaler henne ikke med navn til hverandre(jeg og samboer) så vi er ikke helt lei enda. Men netyopp fordi jeg er redd for akkurat det, ønsker jeg ikke å knytte baby og navn så tett enda.

Jeg håper det går over, og at du skal slippe å måtte tenke på ett nytt. Jeg tror nok at barnenavnet blir "bare ett navn" etter en tid uansett.

Legg det vekk litt, kanskje det hjelper?:)

Skrevet

Lille gutt her fikk navn ca 3 mnd før han kom,når han kom var det ingen tvil, navnet passet utrolig godt :). Så glad vi ikke hadde flere navn :)

Skrevet

Vi hadde et navn vi likte spesielt godt, og som jeg umiddelbart fikk et sug i magen for, da mannen sa han likte det, men hadde også 2-3 andre navn på lager. Da hun ble lagt i armene mine var det ingen tvil - magefølelsen stemte :-) Vi hadde ikke fortalt noen i familien om navnet, men luftet det litt - slik at vi visste at ingen mislikte det....

Skrevet

Man kan saktens skifte mening i løpet av graviditeten eller rett etter fødslen. Jeg tror det er ganske vanlig. Legg navnet litt vekk og se hva magefølelsen sir når fødslen nermer seg. Det er jo intet krav om at navnet skal være klart før barnet kommer. Jeg hadde et jentenavn jeg lenge har ønsket om vi skulle få en jente - men da jeg hadde gått gravid en stunn føltes navnet bare helt feil og jeg er i dag veldig glad at vi valgte et annet i stedet.Bare fordi dere har bestemt det nå er det fullt lov å ombestemme seg om det ikke føles rett. Dere har jo god tid. Lykke til med valget.

Skrevet

Da ville jeg ha endret ja. Hadde endret om vi hadde fortalt det til gud og hvermansen også. Jeg hadde tatt det som et klart tegn på at det ikke var det rette. Til sammenlikning kan jeg nevne at jeg har en datter på 10 år, en sønn på 8 år og en på et halvt år. Ingen av navnene er jeg i nærheten av å være lei.

Skrevet

Vi hadde klart navn til lillebror når vi var på UL. Når vi kjørte hjem fra UL sa vi: Ja da ble det ..... Etter en stund føltes det helt feil. Vi sa heller ikke noe til familien. Dermed gikk vi en LANG runde med flere forslag og hadde 1 uke av gangen hvor vi brukte navnet for den uken når vi snakket om babyen alene. 3 uker før termin landet jeg på at det opprinnelige navnet var det beste og han heter det vi hadde først tenkt i dag men glad vi gikk så mange runder først.

Kan anbefales "å sjekke" om det er noe annet der ute som er mer tiltalende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...