Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #1 Skrevet 6. mars 2013 Her på den lokale fødestua kan man parkere rett utafor, men må betale med mynt, koster 20 kr timen å stå der. For det første, vet jeg ikke hvor man skaffer 200-300 kr i mynter, og for det andre synes jeg det er ganske drøyt å måtte ut med så mye penger når man skal inn og føde, istedet for å få en rekvisisjonslignende parkeringslapp man kan ha på bilen hvis man må stå parkert i mange mange timer. Det samme er på sykehuset som jeg hører til - dyr parkering og automaten tar ikke kort. Jeg som er hormonell og kravstor som synes det er på trynet? Anonym poster: dacaaf34bef8d2d8cc3caddc8b7cce18
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 Her parkerer man gratis under fødsel. Får parkeringsbevis på føden. Enig med deg at det høres tungvindt ut, men da er det bare best å planlegge på forhånd hvordan man skal løse det. Anonym poster: c52db4dff2b57de9fd9a8b3bdc47366a
<3 2G <3 Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 Helt enig, helt horribelt at det skal være så dyrt å stå der mens en føder. Er ikke alle som har 2-300kr for å betale parkering med til overs alltid. Vi har heldigvis maxpris i parkeringshuset på 170kr døgnet. Men det er fortsatt mye penger.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #4 Skrevet 6. mars 2013 Her fikk vi bot under fødsel (Europark) fordi fødselen drøyde leeeenge.... Men fikk boten makulert av parkeringsselskapet, etter at vi dokumenterte langt fødselsforløp. Anonym poster: 80d39329af455c5a2a191cf7eb67e521
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #5 Skrevet 6. mars 2013 Et tips jeg leste et sted: Når det nærmer seg fødsel, sørg for å ha en ferdigskrevet lapp i bilen hvor dere tydelig forklarer at dere er inne på fødeavdelingen for å føde -og at mannen skal komme ut med parkeringsbevis når dere får summet dere litt. Legg til hans mobilnr i tilfelle spørsmål. Så slipper dere å stresse med det i kampens hete. Rart de har så gammeldagse automater at de ikke tar kort, da? Synes det er helt glimrende, spesielt den typen hvor du kan betale litt ekstra, og så putte inn kortet når du kommer tilbake og faktisk få igjen pengene som ble til overs. Anonym poster: 352e84ad323261071af0c3dc3fbe05e8
<3 2G <3 Skrevet 6. mars 2013 #6 Skrevet 6. mars 2013 Vi fikk beskjed om å ha en lappe til frontruten med fødsel på gang. Så kunne gubben heller ta seg en tur ut å flytte bilen om det roer seg litt. Inngangen til føden er litt kronglete i forhold til parkeringshuset.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #7 Skrevet 6. mars 2013 Her parkerer man gratis under fødsel. Får parkeringsbevis på føden. Enig med deg at det høres tungvindt ut, men da er det bare best å planlegge på forhånd hvordan man skal løse det. Anonym poster: c52db4dff2b57de9fd9a8b3bdc47366a Jeg er bare litt småirritert på at far istedet for å være der med meg hele tiden, må ut med jevne mellomrom og putte på parkeringsautomaten. Anonym poster: dacaaf34bef8d2d8cc3caddc8b7cce18
nagini Skrevet 6. mars 2013 #8 Skrevet 6. mars 2013 Jeg tror nok økonomien vår tåler en bot på 500 kroner den ene gangen i livet jeg skal føde.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #9 Skrevet 6. mars 2013 I Bergen betaler man når man kjører ut. Dyr takst i besøkstiden og lav ellers. Ha lapp i bilen at dere er i fødsel. Det pleier å bli tatt hensyn til. Ved vår siste fødsel måtte vi bare improvisere en parkeringsplass rett utenfor siden det var helt fullt. Parkeringsvakten hadde skjønt at det var fødsel, så la ikke bot på hos oss:) Så han var en av de snille men fødselen gikk fort, så stod ikke lenge.. Anonym poster: b7088894055906afa9be7a3169f5b0a9
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #10 Skrevet 6. mars 2013 I Bergen betaler man når man kjører ut. Dyr takst i besøkstiden og lav ellers. Ha lapp i bilen at dere er i fødsel. Det pleier å bli tatt hensyn til. Ved vår siste fødsel måtte vi bare improvisere en parkeringsplass rett utenfor siden det var helt fullt. Parkeringsvakten hadde skjønt at det var fødsel, så la ikke bot på hos oss:) Så han var en av de snille men fødselen gikk fort, så stod ikke lenge.. Anonym poster: b7088894055906afa9be7a3169f5b0a9 To venninner fikk bot for å ha parkert i feil SONE under fødsel (som om man har tid til å finne ut hvilken parkeringssone man står i når man er der med 5 cm åpning og sinnsyke rier), selv om det stor i frontruta at det var fødsel. Så tror at det praktiseres ganske strengt her. Det finnes gratis parkeringsplasser i byen, men derfra er det et par kilometer å gå, sier seg selv at man ikke klarer det med fødsel på gang. Anonym poster: dacaaf34bef8d2d8cc3caddc8b7cce18
Hybelkanina Skrevet 6. mars 2013 #11 Skrevet 6. mars 2013 Sjekk med føden om de har "fri parkering" under fødsel. Hvis de ikke har det så har dere sikkert tid på dere til å skaffe mynter på forhånd. Dette blir litt storm i et vannglass synes jeg. Er det pengene det står på så får dere heller ta bussen....
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #12 Skrevet 6. mars 2013 Sjekk med føden om de har "fri parkering" under fødsel. Hvis de ikke har det så har dere sikkert tid på dere til å skaffe mynter på forhånd. Dette blir litt storm i et vannglass synes jeg. Er det pengene det står på så får dere heller ta bussen.... 1. Her går det ikke buss (forresten, hvem i all verden tar buss under fødsel???) 2. Jeg synes bare det er teit å måtte ut annenhver time og putte masse mynt på parkeringsautomat. Ikke vet jeg hvor man får tak i så mye småmynt heller Anonym poster: dacaaf34bef8d2d8cc3caddc8b7cce18
Himmel og hav Skrevet 6. mars 2013 #13 Skrevet 6. mars 2013 Det er dessverre sånn det har blitt. Det er jo ikke noe annerledes for de som skal inn på kontroller, på dagkirurgisk, skal innlegges, har barn på barneavdelingen osv. Kronglete og dyrt, og på sykehus er det ofte vanskelig å beregne hvor lang tid noe vil ta, og vanskelig å gå fra. Jeg har hatt time kl. 9 for å komme inn kl 13. Sist jeg var på dagkirurgen så ville de ikke slippe meg avgårde før det sluttet å blø, og jeg endte med bot. Festlig. Alle sykehus burde hatt en mer pasientvennlig parkeringsløsning.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #14 Skrevet 6. mars 2013 Kan veksle på posten. Har vekslet 500 lapp i mynt flere ganger. Men er enig i at det er litt høl i hodet at det skal koste så sinnssykt mye i parkering! Anonym poster: 30cffda7c3cd47a756cc984d26d1aa44
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #15 Skrevet 6. mars 2013 På a-hus får man parkere utenfor akuttinngangen når fødselen er i gang, så sier man fra på vei inn og i tillegg ringte jordmoren ned for å si fra at bilen sto der fordi fødselen var i gang. Når vi hadde fått bekreftet at ting ikke gikk så raskt som jeg fryktet det skulle gjøre (det var fødsel nr2 og fødsel nr1 gikk veldig raskt), så gikk far og flyttet bilen i parkeringshuset hvor man betaler med kort før man drar. Parkeringsautomat med betaling for to og to timer høres veldig rart ut utenfor et sykehus. Jeg ville snakket med føden på forhånd og spurt om det er den eneste måten å parkere på eller om det er en annen løsning annet enn gratisparkering langt unna. Hvilke soner man har lov til å parkere i burde man finne ut på forhånd, så at noen får bot for å parkere feil sone skjønner jeg. Det er jo andre ting som er mer akutt enn en fødsel også, så de og evt sykebiler må jo kunne komme frem og parkere de også. Anonym poster: 00da89b44db9bd3837aa83c3ce0134f2
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #16 Skrevet 6. mars 2013 I Bergen betaler man når man kjører ut. Dyr takst i besøkstiden og lav ellers. Ha lapp i bilen at dere er i fødsel. Det pleier å bli tatt hensyn til. Ved vår siste fødsel måtte vi bare improvisere en parkeringsplass rett utenfor siden det var helt fullt. Parkeringsvakten hadde skjønt at det var fødsel, så la ikke bot på hos oss:) Så han var en av de snille men fødselen gikk fort, så stod ikke lenge.. Anonym poster: b7088894055906afa9be7a3169f5b0a9 To venninner fikk bot for å ha parkert i feil SONE under fødsel (som om man har tid til å finne ut hvilken parkeringssone man står i når man er der med 5 cm åpning og sinnsyke rier), selv om det stor i frontruta at det var fødsel. Så tror at det praktiseres ganske strengt her. Det finnes gratis parkeringsplasser i byen, men derfra er det et par kilometer å gå, sier seg selv at man ikke klarer det med fødsel på gang. Anonym poster: dacaaf34bef8d2d8cc3caddc8b7cce18 Hehe , min mann parkerte foran akuttmottaket når jeg skulle føde... Han var litt stressa gikk greit, da han gikk mens jeg lå ned slikt riebelte å flytta bilen.. Husker ikke om det var gratis under fødsel eller hva, men vi betaler på vei ut av parkeringa til vanlig.. Anonym poster: 023a50111a06c3861df14ec76b6f3fd5
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #17 Skrevet 6. mars 2013 På a-hus får man parkere utenfor akuttinngangen når fødselen er i gang, så sier man fra på vei inn og i tillegg ringte jordmoren ned for å si fra at bilen sto der fordi fødselen var i gang. Når vi hadde fått bekreftet at ting ikke gikk så raskt som jeg fryktet det skulle gjøre (det var fødsel nr2 og fødsel nr1 gikk veldig raskt), så gikk far og flyttet bilen i parkeringshuset hvor man betaler med kort før man drar. Parkeringsautomat med betaling for to og to timer høres veldig rart ut utenfor et sykehus. Jeg ville snakket med føden på forhånd og spurt om det er den eneste måten å parkere på eller om det er en annen løsning annet enn gratisparkering langt unna. Hvilke soner man har lov til å parkere i burde man finne ut på forhånd, så at noen får bot for å parkere feil sone skjønner jeg. Det er jo andre ting som er mer akutt enn en fødsel også, så de og evt sykebiler må jo kunne komme frem og parkere de også. Anonym poster: 00da89b44db9bd3837aa83c3ce0134f2 Vi bor i helt annen by enn der sykehuset ligger og parkeringssoner er ikke listet opp på nett. Vi er aldri i den byen ellers, den ligger over 2 timer fra der vi bor og jobber. Derfor har vi ingen oversikt hvilke parkeringssoner som finnes i hele byen Det er forresten ikke snakk om reserverte plasser for ambulanse og slikt, men at hele byen er delt inn i parkeringssoner 1,2,3,4 osv. Betaler du på feil automat så får du bot uansett om du har betalt nok. Mine fødsler var vidt forskjellige når det gjelder tidsforbruk, så det kan ta alt fra 2 timer til over 1 døgn denne gangen. Anonym poster: dacaaf34bef8d2d8cc3caddc8b7cce18
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #18 Skrevet 6. mars 2013 Jeg hadde betalt for 2 timer og lagt en lapp i ruta om at vi føder. Om jeg hadde fått bot og måtte betale de 500 kr hadde jeg heller gjort det enn å styre noe mer med å legge på småpenger. Anonym poster: 9050b4c2b529bda6c8267c5497a9f611
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #19 Skrevet 6. mars 2013 Vi har ordnet oss med sånn EasyPark app, så vi kan legge på mer tid fra mobilen ved behov. Men heldigvis koster det 5 kr timen her og det er kun mellom 08-16. Vet ikke hvordan de gjør det med fødende eller om EasyPark fungerer på sykehusrt Anonym poster: 4143296849414a2d4f79d9b39dcf9b87
simba>>>3gutter Skrevet 6. mars 2013 #20 Skrevet 6. mars 2013 (endret) Her får man makulert en evnt bot ved fødsel og ved andre akutte saker, men man må sende inn en "klage" med dokumentasjon fra sykehuset om at det har tatt lengre tid enn planlagt. Endret 6. mars 2013 av simba>>>3gutter
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #21 Skrevet 6. mars 2013 Vi betalte bare for en time eller to da vi kom til føden (Ullevål). Ble til at vi ble lagt inn og da tiden gikk ut fikk vi selvsagt parkeringsbot. Men da var det jo bare å la boten ligge på frontruten og ta seg et par dager på pasienthotellet med den nyfødte. Man får jo ikke en til bot for samme forsømmelse. 500 kr for tre døgn ble det vel da. Ikke noe særlig dyrere enn om vi skulle løpt ut og betalt hele tiden tipper jeg Anonym poster: 5b1d88a5be2865f5d881f92b6421ff3c
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #22 Skrevet 6. mars 2013 Vi betalte bare for en time eller to da vi kom til føden (Ullevål). Ble til at vi ble lagt inn og da tiden gikk ut fikk vi selvsagt parkeringsbot. Men da var det jo bare å la boten ligge på frontruten og ta seg et par dager på pasienthotellet med den nyfødte. Man får jo ikke en til bot for samme forsømmelse. 500 kr for tre døgn ble det vel da. Ikke noe særlig dyrere enn om vi skulle løpt ut og betalt hele tiden tipper jeg Anonym poster: 5b1d88a5be2865f5d881f92b6421ff3c Man får ikke en til bot nei, men man kan bli tauet bort hvis man ikke fjerner bilen innen rimelig tid. Og da kommer det på flere tusen kroner å få tilbake bilen. Anonym poster: dacaaf34bef8d2d8cc3caddc8b7cce18
DaTuMa Skrevet 6. mars 2013 #23 Skrevet 6. mars 2013 Jeg skal føde på ahus og tenker at jeg tar taxi. Blitt billigere å ta taxi enn å betale 20 kr timen, eller 30 kr timen hvis man står rett utenfor. Man aner jo ikke hvor lang tid en fødsel tar. Er ansatt der og kunne stått på ansatt parkeringen, men der får du kun lov å stå et døgn, ikke gidder jeg å gå helt fra parkeingshuset med rier heller. Jeg tar taxi til døra
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #24 Skrevet 6. mars 2013 Mannen betalte til sammen 2000,- i parkering under den tiden jeg var innlagt før og etter fødsel forrige gang. Syns det er helt horribelt at de er dyrere å parkere utenfor et sykehus enn mange av parkeringshusene midt i byen. Dette er utnyttelse av syke på det beste fra statens side. Anonym poster: 484a3bfc0ba8fc3f493fcaabe7cc53b0
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #25 Skrevet 6. mars 2013 Jeg fødte på skien sykehus og da fikk barnefar en lapp fra føden som han la i frontruta. Da kunne han stå gratis i 24 timer. Anonym poster: 7c6c0325881f9096052537244238aefc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå