Gå til innhold

Hva er et godt arbeidsmiljø? Hvordan er tonen på arbeidsplassen deres?

Anbefalte innlegg

Jeg trives på jobb, men synes ikke arbeidsmiljøet er topp. Lurer egentlig på hva en kan forvente? Det er feks noen her som er gode til å påpeke at de selv har en så utrolig viktig jobb og har det så travelt. Ergo man tør sjelden å spørre dem om hjelp. Så er det noen damer som har vært her i årevis og jeg som ny har aldri følt meg veldig inkludert. Noe er nok min egen skyld, men når man f.eks. kommer inn på spiserommet og to damer står og prater lavt sammen og så blir det stilt når man kommer, eller om man prøver å delta litt sånn hyggelig så bare svarer de kort. Når man føler at de prater til deg som de gjør til sine tenåringsdøtre. Når de ser på hverandre og himler med øynene litt sånn diskret når jeg (eller andre) sier noe i et møte.

Jeg trives mye bedre sammen med mennene på arbeidsplassen. De er positive, får aldri følelsen av at de "tenker sitt" om ting jeg gjør etc, de tar alltid i mot meg om jeg har spørsmål osv.

Vet det ikke bare er jeg som føler det litt slik, flere her som kunne ønsket seg et bedre miljø. Men hva er egentlig vanlig? Alle er lykkelige og positive og respekterer hverandre, sosiale lunsjpauser og ingen baksnakking? :) Bring it on!

Anonym poster: 3530a1c538567b6eef62351bd9f33151

Fortsetter under...

Jeg tror (dette er i alle fall noe jeg skal prøve når jeg kommer tilbake etter permisjon) at det er bedre å tenke at jobb er jobb. Finner du venner der, så er det vel og bra, men på jobben er det kanskje like greit å ha kollegaer også ha vennene på privaten. Så lenge folk er vennlige mot hverandre og ikke baksnakker, eller lager intriger, så tenker jeg det får være godt nok. Snakk i hovedsak med de du føler deg vel med og nyt at du liker arbeidsoppgavene.

Jeg har det litt sånn som deg på min arbeidsplass, og det er grunn nok til at jeg vurderer å slutte. Spesielt de damene som snakket til meg som om jeg var et barn, siden jeg er på alder med deres barn. Og vi har ei dame som turer fram og gjør endringer på alle rutiner uten å spørre om andres mening. Her er det ikke spesielt godt arbeidsmiljø.

Anonym poster: 7fd4aae61ac359c39d4517cc6eb50fb8

Et godt arbeidsmiljø er alfa omega for at jeg skal bli værende i en jobb. For meg betyr det at jeg føler meg velkommen, at det ikke er baksnakking og slarving av de ansatte, at man har en hyggelig tone:).

Jeg var for en stund siden i en jobb der jeg alltid følte meg uglesett, hadde sterk følelse av å bli baksnakket og tror en av de jeg samarbeidet med ikke likte meg i det hele tatt, det merkes godt og gjør at arbeidsdagen blir uutholdelig. Jeg gråt mye det året, det var skikkelig ille.

Nå arbeider jeg på et sted der alle er så hyggelige, jeg føler meg så velkommen og jeg føler meg likt. Jeg trenger nødvendigvis ikke få meg bestevenner på arbeidsplassen, men at man er gode kollegaer på jobb er viktig.

Vi hadde godt arbeidsmiljø.

Men så bestemte Ordføreren og Rådmannen i Arendal kommune at nå skal vi ha masse omstillinger, flytte folk rundt. Flytte de ansatte til steder der de de ikke vil jobbe, eller har mulighet til å jobbe. Fordi det ligge for langt unna skole og barnehage til at de vil rekke å hente å levere.

Folk uten førerkort er plassert i hjemmesykepleien.

Så tusen takk til Harald Danielsen Rådmann

Og hans løpegutt Einar Halvorsen

Måtte de aldri få behov for sykehjemsplass eller hjemmesykepleie.

Anonym poster: 2a861964bb4d32bf27d26a69a52fc3d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...