Gå til innhold

Tynnslitte nerver!

Luddes mamma

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kommet meg gjennom et angstfylt døgn... Tirsdag ettermiddag (17+3) syns jeg at det var lenge siden jeg hadde "kjent" noe, og klaget til mannen. Litt bekymret går jeg til sengs, og kjenner smerten komme krypende. Den type smerte jeg har kjent mange ganger før, og som gir meg angst. Denne murrende, menslingnende smerten som går i ryggen, magen og ned i beina. Fikk helt panikk, jeg sov knapt noe hele natten, og da morgenen kom kastet jeg meg på telefonen og fikk mast meg til en time hos en lege der jeg går (min lege var fullboket). Fikk time på ettermiddagen - mannen tok fri fra jobben og ble med meg.

Jeg forklarte min historie om mine tidligere 9 MA/SA, utredninger og dens svar. Han ble lettere sjokkert da han hørte jeg ikke går på blodfortynnende med både Leiden Mutasjon og APC (den andre legen mente det ikke var nødvenlig), og tok meg med inn til UL. De begynte med å måte tykkelsen på livmorhalsen for å se om denne var i normal. Problemet her nå (i Kina) er jo at jeg fatter jo ikke noe av det som de sier seg imellom, så det ble noen nervepirrende minutter før de endelig sa det så normalt ut - og at lille jenta levde, og var i normal størrelse. PUH!!!!

Men, han sa jeg har et høyrisikosvangerskap, og ville at vi tar i bruk alle mulige forebyggende tiltak. Så nå har jeg fått cleaxne (blodfortynnede sprøyter - same same som Fragmin som jeg har tatt før), progesteron, folsyre og krampereduserende piller... Glad jeg kom til en ny lege, som ikke bare var søt og smilende, men tok min angst på alvor. Håper jeg slipper flere slike runder - blir totalt utslitt!

Fortsetter under...

Huff, skjønner at det satte en skikkelig støkk ja! Så utrolig godt at alt er som det skal og at du får god oppfølging. Må jo være bedre å ta medisiner som kanskje hjelper enn å ta sjansen på å ikke ta dem... Så rart at du fikk beskjed om at det ikke var noen vits når du nå får motsatt beskjed...

Klem!

Bra at alt står bra til og at du fikk hjelp raskt!

Hadde samme skrekken i uke 18, satt på jobb med skikkelig panikk, hodepine, vond og løs mage, og kjente ingen bevegelse. Kom meg til legen og alt stod bra til, men hadde ikke klart å fungere om jeg ikke hadde fått den sjekken.

Ellers er det travelt med leger som ikke er enige. Var med en spesialist, som mente at det holdt med albyl-e, og at om jeg da mistet igjen så skulle jeg få klexane. Han presterte til og med å si at jeg var ung og ble lett gravid, så hadde det ikke travelt, med andre ord så var det ikke så farlig å miste en gang til... Var tilbake til min gynekolog, og forklarte at jeg ville prøve alt med en gang, og hun var helt enig - selvfølgelig skal du ha klexane, ingen grunn til å skape unødvendig stress.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...