Gå til innhold

Hva trenger man av kremer, oljer osv til babyen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det jeg kommer til å kjøpe inn denne gangen (etter erfaring fra sist) er:

- SebaMed badesåpe (liker denne fryktelig godt)

- SebaMed sjampo (jenta vi har hadde langt hår da hun ble født)

- Babyolje

- Sinksalve

- A-creme (hjelper mot det meste, fra tørr hud til utslett)

Også brystvortesalve til meg selv. :-)

Min erfaring er at man kommer langt med olje. Sinksalve likte jeg ikke. Man får kjøpt en krem for sår stomp på apoteket ( husker ikke navnet ) de. Var veldig effektiv.

Dersom babyen er veldig tørr i huden, kan jeg anbefale Aderma krem fra apoteket:)

Takk for tips :)

Mannen kom hjem med en stooor pakke med våtservietter :)

Jeg har også sånne tørre som jeg tenkte jeg kunne ha i en bolle med oljevann :)

Fungerer like godt begge deler? :)

Jeg var litt usikker på om jeg trengte shampoo til å begynne med, men det kan jo hende han har langt hår! :) hihi! :)

I begynnelsen trenger du fint lite. Babyolje er derimot et must, det får barnebeken til å slippe lettere, hvis ikke er den seig asfalt på huden. Et annet tips er å spyle den lille stumpen under springen, det er også effektivt.

Vi har brukt minst mulig på de nyfødte, de blir ikke skitne og trenger såpe, trenger ikke shampoo i håret første tiden. Kjøp heller etter behov etterhvert....

Annonse

Barnebek = den første bæsjen, svart og hard som tjære :-P

Mitt tips er olje og sinksalve, og ha a-creme stående hvis han evt får tørre partier på hudet. Vi brukte ingen verdens ting de første par månedene unntatt dette, men så fikk han eksem, og det jeg definitivt anbefaler mot tørr hud og eksem er aderma, ingenting annet funket her i huset og jeg tror vi prøvde cirka alt...

Vann og evt.olje på tørrservietter er mye bedre enn våtservietter spør du meg :-)

Til bading brukte vi av og til babyolje. Potetmel (etter råd fra svigermor) på sår stump. Funket bedre på lillejenta vår enn sinksalve, men det er klart at det er veldig individuelt :) Ellers hadde vi akrem stående, men det ble lite brukt. Til vasking ellers brukte vi kun våtservietter når vi var ute på farten, hjemme vaskekluter med rent vann :)

Bepanthen til sår rompe

Pudder/potetmel dersom barnet blir sår i valkene. Det holder området tørt til irritasjonen er over.

Natusan såpe. Vet man egentlig skal ha uten parfyme, men jeg har kjøpt de som er beregnet til små barn med mild parfymering.

Olje og fuktighetskrem var totalt bomkjøp her. Ikke brukt en eneste gang.

Zinksalve er jeg heller ikke fornøyd med. Bepanthen er mye bedre. Lettere å smøre ut til et fint, tynt lag og legger seg ikke som en tykk hinne som er vanskelig å få vasket skikkelig bort. Smør på og dagen etter er sårheten borte :-)

Purelan brystkrem til meg selv. Får du ikke ømme vorter eller ammingen går rett vest så er den ypperlig å bruke på leppene istedet :-)

Barnebek ja! :) Da har jeg lært meg det.

Ante jeg ikke :)

Våtservietter er nok best på farten ja :)

Får investere i potetmel :) Og A-krem kanskje :)

Jeg har purelan brystkrem :) Allerede pakket i baggen ;)

Har endelig fått ferdig vaske/stellerommet så nå er det bare å få tak i siste rest :) :)

Vi kjøper inn olje til badevannet, potetmel til såre valker og inotynol til sår rumpe. De første månedene har vi tidligere bare brukt olje og potetmel.

Den tørre huden babyer har i begynnelsen vokser de av seg, så vi fikk beskjed om å ikke bruke fuktighetskrem den første tiden.

Hvis vi ser antydning til eksem kjøper vi en adherma-krem senere, de er fantastiske. (Storebror er litt atopisk)

Kjøper neutral eller xp våtservietter til å ha i stellevesken. Hjemme bruker vi klut med vann.

Annonse

Brukte ikke noe annet enn inotyol (på sår bak) det første året. Brukte litt olje på stumpen de første dagene og litt bobler i vannet etter 6mnd. Reagerer på div remedier selv, så brukte ikke våtservietter til annet enn kriseløsning. VANN er BEST!! :)

Meld deg på gratis babypakker - så får du alt du trenger og mer til til den første tiden :) Da kan du prøve ut litt og ser hva du bruker :)

Vi brukte servietter som vi vetet med vann og hadde olje på i begynnelsen - olje ble også tatt i badevannet. Ellers hadde vi ikke behov for noe ;) Barn som blir ammet får skjeldent sår stump. Så prøvde vi litt av all gratis produktene etter hvert, men mye ligger enda ubrukt her da det rett og slett ikke er nødvendig med all verdens av produkter til barn :D

Her badet vi kun med olje lenge :) hun tørket ut av andre ting.

Ellers brukte vi litt seba stellekrem på albuer og evt tørre flekker (fordi den luktet så deilg baby)

Og på sår rumpe var det kun bephanten som funket her i gården. Kan ikke få skrytt den nok opp i skyene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...