Gå til innhold

Dere som er blodgivere, har dere arrdannelser på stikkstedene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å bli blodgiver, og dette lurer jeg jo litt på da:)

Anonym poster: 628aa5147a7d03b69352b3b3be9bd70e

Skrevet

Nei :) og jeg har vært det fra jeg var 18 til nå (30).

Skrevet

Nei, det får en ikke.

Anonym poster: 3b79876871506eb19d4afb7ea200ef14

Skrevet

Takk:)

Bare et spm til, er det værre/vondere enn blodprøve?

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke. Stikket kjennes likt ut, og når det først er "koblet på" kjenner man jo ingenting. Og ut må den jo uansett igjen, blodprøve eller blodgivning ;) Så det kjennes likt ut, bare at å gi blod er mye koseligere :) Hyggelige folk, noe godt å drikke, en liten premie til slutt og ikke minst en veldig god gjerning.

Skrevet

Hvis du ikke får arr av blodprøver og andre stikk så får du ikke arr av å gi blod heller.

Det er ikke noe vondere enn stikket ved en vanlig blodprøve:-)

Anonym poster: 95bd85685b66eb232bc50730cf712069

Skrevet

Jeg har ikke fått arr akkurat, men har en liten flekk som er litt mørkere pigmentert enn resten av huden akkurat der de stikker. Ser ut som en veldig lys føflekk :)

Jeg er ikke sånn superglad i nåler, men synes blodgivingen går fint. Kan være litt ubehagelig (synes jeg) når nålen er inne, men det går jo fort over :)

Og så får vi mummikopp her jeg gir :D (og det er en veldig god gjerning :) )

Skrevet

Får ikke arr, men har merke etter nåla en stund etter. Det går over. Nålen er tykkere enn vanlig prøvenål, men det gjør ikke noe vondt. Bare se en annen vei ;)

På blodbanken på Ullevål er det gratis wifi (det er det sikkert på andre blodbanker også)

Mummikopper har jeg 30 av så de dropper jeg ;) Tar heller vinglass. Du kan også velge å donere premien din til f.eks luftambulansen.

Jeg jobber i staten og får fri den tiden det tar.

Blir kalt inn ca hver 3-4mnd.

Skrevet

Jeg har nå i alle fall merke etter nåla de stikker inn så de ser jo alltid hvor de stikker meg i armen, men det er jo ikke stort eller generende på noe vis så jeg kan ikke si jeg bryr meg! Har nå gitt 27 ganger a 450 ml blod i mitt liv! :-)

Anonym poster: 4f43a8b85e17d578646e32d6ccf6dc76

Skrevet

Takk for alle svar:) straks jeg er ferdig med ammingen skal jeg begynne å gi blod. Jeg har en sjelden blodtype, og appåtil rhesus negativ, så jeg har veldig lyst å hjelpe andre. Har selv trengt blodoverføring etter fødsel, og blodet er jeg evig takknemmelig for!

Vi får betalt for tapt arbeidsfortjeneste dersom vi gir blod også:)

HI

Skrevet

Ingen arr eller merker.

Nåla ser verre ut enn ved blodprøver, men opplevde det ikke som vondere.

Lykke til :)

Skrevet

Takk for alle svar:) straks jeg er ferdig med ammingen skal jeg begynne å gi blod. Jeg har en sjelden blodtype, og appåtil rhesus negativ, så jeg har veldig lyst å hjelpe andre. Har selv trengt blodoverføring etter fødsel, og blodet er jeg evig takknemmelig for!

Vi får betalt for tapt arbeidsfortjeneste dersom vi gir blod også:)

HI

Husk at du har karantene til barnet er 1 år evt til du slutter å amme om du ammer lenger enn det :)

Jeg haaater blodprøver og nåler, men jeg gir blod likevel pga blodtypen min. Syns det er helt ok i blodbanken - de er veldig flinke til å stikke. Nå har jeg ikke gitt så altfor mange ganger (startet da jeg var 23 og har vært gravid innimellom- er 26 nå), men jeg har hatt endel ekstra blodprøver opp igjennom, men ikke noe merker. Annet enn ett og annet blåmerke etter de på legesenteret har stukket, ikke alle der er like flinke :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...