Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er sykepleier å jobber på sykehjem. I forrige svangerskap hadde jeg en SA og er derfor veldig redd for at dette skal skje igjen. Casen er; Etter samtale med lege etter SA nevnte han halvt sykmelding forebyggende ved neste svangerskap (altså nå!!) Jeg har en jobb som krever tempo, det er i tillegg en veldig krevende jobb både fysisk og psykisk. Jeg kan godt fortsette å jobbe 100%, men det er selve jobben og tempoet som gjør til at jeg blir usikker/ redd. Det er vanskelig å tilrettelegge en hverdag for en sykepleier i sykehjem, da det kreves tempo, oppg som skal utføres og pas som hr behov. Derfor vurderer jeg å sykmelde meg helt nå fra starten av... Det er veldig stressende dager!!! Hva tenker dere andre ? Andre i samme situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144026120-sykmelding-tidlig-i-svangerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sykepleier å jobber på sykehjem. I forrige svangerskap hadde jeg en SA og er derfor veldig redd for at dette skal skje igjen. Casen er; Etter samtale med lege etter SA nevnte han halvt sykmelding forebyggende ved neste svangerskap (altså nå!!) Jeg har en jobb som krever tempo, det er i tillegg en veldig krevende jobb både fysisk og psykisk. Jeg kan godt fortsette å jobbe 100%, men det er selve jobben og tempoet som gjør til at jeg blir usikker/ redd. Det er vanskelig å tilrettelegge en hverdag for en sykepleier i sykehjem, da det kreves tempo, oppg som skal utføres og pas som hr behov. Derfor vurderer jeg å sykmelde meg helt nå fra starten av... Det er veldig stressende dager!!! Hva tenker dere andre ? Andre i samme situasjon?

41 visninger på kort tid, kan ikke noen komme med synspunkter :)

Joda, jeg kan synse :) syns du sku ta en prat med sjefen, eller hun som er avdelingssykepleier ( heter det det? ), og høre om hvordan dere kan få til tilrettelegging. Ser du skriver det er vanskelig å få til, men du har faktisk krav på tilrettelegging, og jeg mener det også skal gis penger fra Nav til å støtte det opp, men det må jo selvfølgelig søkes på, jobben din må det... Hvis ikke det blir bra, så tar du en prat med legen din, for da har ihvertfall du prøvd med jobben din. Jeg fikk kontor jobb i mitt forrige svangerskap, der jeg egentlig jobba på småbarnsavd., så slik ble det tilrettelagt for meg + at det i en periode var inne en ekstra person i samme vakt som meg, for at jeg sku slippe unna mange løft ( det var det som ble støtta av Nav ). Lykke til ;)

Takk for svar 13q :) skal gjøre det etter jeg har vært til legen, du skjønner vi har hatt ei som nettopp har gått ut i perm som prøvde akk det samme. Det gikk ikke, nå er vi jo ulike osv... men vet det er ett problem på jobben, samt MYE snakk. Jeg er en person som liker å ha en del å gjøre og har vanskelig får å bremse ned. Så å skal sette meg med adm.jobb kan fort bli deprimerende... dette er vanskelig synes jeg! Å gjøre det samme, tiltaksplan etc, samt med. hver dag blir lite motiverende... Men så absolutt, skal ordne med ett møte med avd.leder:)

Gratulerer med graviditeten:-) Jeg kan ikke gi noen råd. Bare dele egne erfaringer.

Jeg har habituell abort diagnose og en del av oppfølging av den er sykemelding fra påvist graviditet. Det fungerte for meg i mitt 6 svangerskap. Sammen med hcg sprøyter. Noe jeg antar ikke er aktuelt for deg.

Mistet på ny i sommer. Når jeg tok kontakt med sykehuset ved påvist graviditet fikk jeg klar melding fra overlege på sykehuset når jeg ymtet frempå at jeg ville jobbe om at hun ikke synes det var lurt. Og lurte på om jeg ville tilgi meg selv dersom det gikk galt igjen. Det ble sykemelding og utskrapning noen uker senere.

Denne gangen jobbet jeg 100% så lenge jeg orket. Til uke 6. Ble 40 % sykemeldt og har jobbet 60 % og 50% etter det. Dette i dialog med fastlege og en annen overlege på sykehuset. Det er veldig varierende meninger blandt gynekologer på sykehuset der jeg går. Noen mener 100 % sykemelding. Andre ikke. Det viktigste er å ikke stresse. Noe som er vanskelig i min jobb.

Jeg er forøvrig 20 uker i morgen. Og legene mener det nå skal gå bra. Og at jeg blir tobarnsmor til sommeren.

Lykke til med valget og graviditeten.

Annonse

Et lite ekstra spørsmål ; siden du har hatt en sa, blir du ikke ekstra fulgt opp da, med det tenker jeg først og fremst på en tidlig ul, bare for å kontstantere at det banker et lite hjerte.. ? Også jevnlig opp til andre trimester? Bare slik at du gjerne kan slappe med graviditeten :) Er det kanskje ikke vanlig prosedyre ? Uansett, masse lykke til :) kos deg :)

Endret av 13q

Ikke vanlig å bli fulgt opp før man har hatt 3 spontanaborter siden det er så vanlig å ha det. Dessverre.

Er nok heldig om blir henvist til ultralyd. Men kan betale selv.

Jeg fikk ikke oppfølging før i mitt 4 svangerskap siden jeg ble gravid før utredning. Men ikke vanlig å oppleve det jeg har opplevd, med så mange spontanaborter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...