Gå til innhold

Rikshospitalet skal slutte med Inseminering

Anbefalte innlegg

var på rikshospitalet til inseminering i dag.Fikk en litt sjokkerende nyhet. De skal gi seg med dette pga innsparinger. Kommer de til å spare på dette? er ikke dette en mindre kostbar prosedyre for de som ikke trenger prøverør? *kløsegihodet*

jaja da blir det prøverør om jeg ikke blir gravid denne gangen ;) om jeg vil eller ikke....

Fortsetter under...

Ok. Dem sa ingenting om det da jeg ble inseminert med donor sist onsdag. Håper spiren sitter nå da, hvis ikke blir det IVF på oss også ved neste forsøk da.

Er en spennende tid vi er inne i nå :) Lykke til med ventingen på å få teste ;)

Annonse

Å nei, er det virkelig sant? Skal de slutte med insiminering. Det var jo det som hjalp oss. Første forsøk. Tenkte vi skulle gjøre det samme etterhvert igjen.

Men er alternativet vanlig ivf da eller? Vanlig prøverørsmetoden? Dumt det, for insiminering var jo så "lettvint " litt hormoner i forkant bare.

Vet dere forresten om det renten aldersgrense ( det er det helt sikkert) for enten insiminering eller ivf? Mannen min vil ikke riktig ennå, men jeg tenker på alderen min.....

er nok desverre sant :( syntes det er utrolig trist for de som klarer seg med inseminering som i ditt tilfelle. lurer på om aldersgrensen var 35år men det er jeg ikke sikker på altså..Men dere kan jo alltids inseminere på privat sykehus...det er sikkert ikke så dyrt og ingen aldersgrense...men jo før jo bedre sjangse for å lykkes :) du får poengtere det til mannen din ;)

• 2 uker senere...

Dette står det på hjemmesiden til Rikshospitalet:

Inseminasjonsbehandling på kveldstid avsluttes

Etter påsken 2013 utføres ikke lenger inseminasjonsbehandling med mannens sæd og pasienter tilbys behandling med IVF. For å avtale forsøk, vennligst kontakt oss på tlf 23072632 mellom kl 12-15.

Pasienter som skal til assistert befruktning med donorsæd kan fortsette inseminasjonsbehandlingen på dagtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...