Gå til innhold

Hva pleier du gjøre med kyllingfileter, vil du dele en oppskrift med meg?

Anbefalte innlegg

Har frysa full av kyllingfileter, men er veldig fantasiløs når det kommer til tilberedning av dem. Pleier steke de på grillen og servere med ris, strimle og steke sammen med grønnsaker med fløte og ingefærsaus eller lage grillspyd. Har ikke lyst på noen av de tingene nå og er på jakt etter andre barnevennlige oppskrifter vi kan bruke.

Hva pleier du gjøre med kyllingfileter?

Anonym poster: de0668fc34b088f940070f1d989755ab

Fortsetter under...

Jeg er nok litt kjedelig. Pleier å banke de flate, smøre de med krydderost, pakke de sammen, surre bacon rundt. steker de i ovnen på en grønnsaksseng. Har kokte poteter eller ris til..

Noen ganger steker jeg de vanlig på stekepanne, og har ovnsbakte poteter og grønnsaker til.

Anonym poster: 9c44ef6d8c9769c0b251e3f9f5019f71

Server stekte sammen med ris (eller hva som helst av potet), salat og peppersaus.

Skjært i strimler og stekt med uncle bens tikka masala saus over, ris og salat.

Skjær i strimler og stek sammen med paprika, løk, sopp, brokkoli, purreløk, mais, hvitløk (elller andre gr.saker man likerI og heller over matfløte. Smak til med salt og pepper og server med pasta.

pitabrød eller fajitas.

Finnes utallige variasjoner og muligheter.

Anonym poster: e3114547b95504d4690b9fcc8473432c

Hiver de i en stekepose kalt Juicy Chicken (provencal krydret), blir utrolig saftig. Har de overalt i aller fleste matbutikker, ser ut som en suppepose. Har som oftest ris eller pasta til + salat. Eller ovnsbakte poteter.

Anonym poster: 1dbe3f0620cf2091254f502287aa6b24

Dele opp og steke med masse piffi og ha i taco lefse med grønt..

oppi diverse salater

Del opp stek med piffi.

Server på en skive som er ristet med smør og salt i ovnen.

Ha på aioli, salat, kyllingen, agurk paprika og evt bacon

Anonym poster: b7bba80d1c19c951996e5d8e040f1515

Halvstek strimlet kyllingfilet. Ta det så i en ildfastform med fløte,mango chutney,chillipaste,hvitløk og litt currypaste.

Ha i ovnen 20 min. SErver med ris og kanskje nanbrød. Nam

Annonse

Halvstek strimlet kyllingfilet. Ta det så i en ildfastform med fløte,mango chutney,chillipaste,hvitløk og litt currypaste.

Ha i ovnen 20 min. SErver med ris og kanskje nanbrød. Nam

Del de opp i biter, ha på krydder(feks. chicken and steak krydder), stek de i stekepannen.

Ha i etterhvert purreløk, minimais, paprika, hvitløk, chilli. Stek litt, ha på kremfløte som skal koke litt og til slutt creme fraise... Nam,nam... ;)

Strimlet kyllingfilet i pita.. Steker de med en pose tacokrydder evt marinere dem i en marinade og ha det i pitabrødene med en god salat og tzatziki:)

Evt steke kyllingfiletene hele, lage råstekte poteter og en drit god ostesaus.

1 pk kremost krydder

1 pk matfløte

2 Ss kalvefond

Litt timian:)

Ellers er jo tikka masala eller Bali gryte grei mat:)

Skjær et snitt i fileten, stikk en hvitløksbåt inni, salt/pepper, surr tynne baconskiver rundt og ovnsstek til de er ferdige. Serveres med det du liker til kylling. Nammis!!!

Bon apetite! :)

Del kyllingfileten i biter og halvstek den. Kutt opp poteter (i terningstore biter), løk, paprika og andre grønnsaker du liker. Ha alt i en ildfast form. Bland sammen et beger creme fraishe, en tube smøreost (gjerne baconost). pepper og litt melk, hell over. Strø over ost, sett i ovnen på 200 grader til potetene er møre. Stor hit her ihvertfall. Vil du ha mere smak, så bland i en pakke bacon også.

Stek kylling i strimler med mye pepper.

Surr hvitløk og hakket kruspersille. Tilsett matfløte og sennep (vi synd americzn Mustard, gul flaske er best til denne)

Kok spagetti og bland med kylling og saus ;)

Lag saus av 1 boks hermetisk tomat, en hos neve fersk basilikum, litt soltørket tomat, psptikapulver og ca 1/2 boks creme fraich. Kjør gjerne med stavmikser.

Brun kylling skåret i biter, ha i kald saus og kok ca 15 min til kylling er kokt. Server med tid, salat og hjerne hvitløksbrød. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...