Gå til innhold

Inspirert: Hva er helge-mat for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helg og dere skal kose dere med mat, både barn og voksne. Hva er typisk helge-mat/helgekos for dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel slenge med et spørsmål om hva dere typisk har i ukedagene også :)

Skrevet

Blir ofte viltkjøt, enten gryte eller steik. Ellers er det liten forskjell på kvardag og helg, kan like godt ete taco på tirsdag og brennsnut laurdag som omvendt.

Skrevet

Fredag er det som regel helt vanlig hverdagsmat, oftest med fisk ettersom min mann er katolikk og ikke er oppvokst med kjøtt på fredager.

Lørdag er det ofte butikkgrillet kylling, hjemmelaget pizza, lasagne eller liknende.

Søndagsmat regner jeg som ting som tar litt tid å tilberede. Det kan være stek, fårikål, pinnekjøtt, helstekt ørret og andre ting med lang koke eller steketid.

Anonym poster: c29751ee1f59b165ec3dcbd87a75bf0f

Skrevet

I helgene blir det ofte biff, hjemmelaget lasagne, viltgryte eller gratinert kylling med en eller annen god saus.

På hverdagene blir det ofte wok, kjøttkaker, gratinert mat, fiskeboller, laks i form, frikasse, taco ol.

Skrevet

Pizza når mannen er hjemme fra jobb. Han elsker det, jeg liker det ikke fullt så godt.

Biff

Indrefilet med masse godt tilbehør.

Moussaka

Lasagne (ikke toro) Blander sammen 1 glass dolmio saus, 1 boks rømme, nesten en hel boks matfløte, kjøttdeig og pastaplater.

Blir ganske masse med dette, men kan ta det man føler.

Hverdager går det i, pølse grateng (ha oppi nett det en føler)

torsk i diverse varianter

kylling og ris med kyllingsaus

Er ganske kjedelig i matveien egentligt.

Anonym poster: 3c7de06e7541f6d67d822db28c101ffd

Skrevet

Fre/lørdagsmat: taco, pizza, lasagne, hamburger, pomfrits, pølser, biff, pita

Søn: mant som tar lengre tid- steik f.eks

Anonym poster: 2bb2ff0edf088a7e6fce88a612068bc1

Skrevet

Taco, hjemmelaget pizza, biff.

Anonym poster: 1502a4b9d94aeb552e0c147ab0e4718d

Skrevet

Taco, biff, indisk mat.

Anonym poster: 987e85e197d3f6db6b9bcea7c3b8961d

Skrevet

Vi har ofte taco, hjemmelaget pizza på fredager, sushi, biff, fiskeretter på lørdager og stek, betasuppe eller saltkjøtt på søndager.

Skrevet

pizza...kinamat...noe hjemmelaget på søn. Kjøttkaker o.l

Anonym poster: 3f8e1a0d49b329f104497ff0d4e488a6

Skrevet

Kinamat

Lasagne

Nachos

Pizza

Vi er ikke så kravstore.

Anonym poster: e753b7f9ce2045bcf7d0ee06713c7dce

Skrevet

Fredag/Lørdag

Hjemmelagd Pizza

Tapas

Taco/nachos/wraps

Pai

Biff

Søndag er ofte restemat, pasta etc. Hvis vi har besøk så sparer vi restene til mandag og har f.eks langtidskokt biffgryte (gjerne guinness eller en type gulasj)

Skrevet

Her går det i pizza,taco, fylte pannekaker, wok og ferdig grilletkylling i helgene, og norsk husmannskost på hverdager. Noen ganger hvis jeg har en travel uke, så lager jeg middag for et par dager i slengen, så da hender det at vi har kjøttkaker i brun saus to dager på rad.

Ungene er ikke så glad i restemiddag, men det går ned:-)

Anonym poster: b387c3345c89067613f60bc845920425

Skrevet

Sushi, viltgryte, skogsfugl, indrefile, ytrefile og biff av villsvin, rådyr eller elg (kommer litt an på hva som er eldst i fryseren).

Hverdagene går det mye i fisk, kylling, pasta og kjøttkaker (jentungen vil helst ha kjøttkaker, gulrøtter, saus og poteter hver dag).

Men kan godt ha indrefile en onsdag og fisk en lørdag, kommer helt an på humøret.

Skrevet

Ikke så mye forskjell på hverda og helg... Men hjemmelaget pizza, lasagne, biff med hjemmelaget rødvinssaus, elggryte, taco, krabbeklør, hummer, salmalaks, lammesteik, lammefilet, sushi...

Dog, fiskekaker, grøt, kjøttkaker, suppe etc er ikke lørdagsmiddag, men all typisk helgemat kan vi like gjerne ha en hverdag.

Anonym poster: ede82e9277c84036bb40a4a6a9940216

Skrevet

Fredag er det ofte hjemmelaget pizza,(mannen hater taco)entrecote med bernaise, o.l. Litt junklignende kosemat.

.

På lørdager lager jeg nesten uten unntak to eller treretters gourmetmiddag etter at barna har lagt seg. Det er terapi å kokkelere med et skikkelig godt glass rødvin, jeg elsker å lage mat :-)Barna får også en varmrett på lørdager tidligere på dagen altså, det varierer veldig hva det er.

Søndag er det steik, laks, hjemmelagde kjøttkaker, flesk og duppe, kjøttgryter, lappskaus o.l. Mat som må koke/ steke lenge som regel.

Skrevet

Sushi, taco eller hjemmelaget italiensk pizza er favorittene både for barna og oss på fredag og lørdag.

Søndag er ofte helt vanlig hverdagsmat, og ofte fisk.

Er litt overrasket over at mange nevner stek. Det har vi aldri, og er noe jeg assosierer med én eller to generasjoner over meg ;)

(Og jeg er 40!!)

Skrevet

Tja, egentlig det meste, men det går ofte i;

- kyllinggryte

- kyllingform

- hjemmelaget pizza.

- Taco

- Lasagne.

- Biff/biffsnadder.

- Diverse woker.

Dette er lørdagsmat ;)

Anonym poster: faf49d8eb16f48b451057d680e1621e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...